Indlæg af emilpapis93

Pinligt nok lader det til at være internettet. Reset hjalp ikke, men efter en ventetid på 22 minutter kom jeg til at snakke med en såkaldt "support" der kunne fortælle mig ja der er noget galt med netværket. Hvordan det ikke er fixet igennem den seneste uge hvor problemet har stået på er mig en gåde tilgengæld...

jeg havde også lignende problemer på et tidspunkt med mit gamle system. Prøv at sætte et USB Lan kort i og spil med det og se om det gør en forskel. Det gjorde det for mig, så jeg var nede i kælderen og støve et gammelt PCI 1000/1000 kort af. Så kørte det glimrende igen... Det var med andre ord min onboard LAN chip der var defekt.

Hmm ja du har nok ret. Og tak for svar!
    Imorges stoppede den ved BIOS og kom ikke videre, dog fixede et BIOS reset det. Men hvis den skal til at drille mig udover LAN skal den jo nok sendes ind alligevel..

Problemet er så at jeg har taget en metal klistremærke af en heatsink så er bange for ved en RMA at de siger det er selvforskyld? Klistremærket hindrede ret kraftigt air flowet over den ellers udemærkede heatsink.

Problemet er der ligeyldigt hvilket spil jeg er i, så laver den korte afbrydelser i al imellem 1-6 sekunder. Specielt i LoL er det tydeligt, karakteren står stille og nogle gange kommer der en "Reconnecting" linje frem på skærmen. Og så er jeg ellers tilbage igen. Det er meget forskelligt hvor ofte det lige sker og føltes tilfældigt. Det er kommet efter jeg geninstallerede en cracked windows med en legitim profil der har windows 10 pro.

Hvis jeg downloader et spil ignnem steam kan jeg også se at DL hastigheden falder til tider. Normalt er den ret stabil på 7MB/s men laver konsekvent hak ned til 5/6 MB/s?? Tænker det er det samme der sker i mine spil?

Speedtest siger 55/55+ og 23s latancy så ikke noget unormalt her.
    Jeg har geninstalleret windows 2 gange da jeg troede det var problemet. Nu er det både en legitim iso fra microsoft og med win 10 pro aktiveret.
    Installeret og geninstalleret LAN driver.

Altså hvis det er et system der skal køre på en skærm med opløsning på 2560x1440 eller over så er Ryzen klart at foretrække. Simpelthen fordi du ikke kan udnytte de færre hurtigere cores da du er holdt tilbage af GPU'en alligevel. Og så giver de flere kerner et større overskud som giver en mere stabil FPS.
    Er det dog til en 1920x1080 CSGO/esport gamer så er intels klart de hurtigste. På trods af Ryzen fint kan afgive flere hundrede FPS.

Som en sidste note ville jeg dog vente og se hvad Ryzen opdatering kommer med. De udkommer indenfor 2 måneder, så vidt jeg husker, og den billigste model(330 dollar) kommer med 10 kerner og en boost clock på 4,5. Så ifølge "rygterne", der er leakede billeder fra AMD's egen præsentation, kommer de næste Ryzen til at blive voldsomme. Den dyreste model får 12 kerner og booster til 5,2 Ghz.
    I det tilfælde Ryzen levere denne ydelse, så er der ingen grund til at vælge intel.

Tja HerrMansen så kommer det jo også an på om man har tænkt sig at beholde skærmen i længere tid end ens PC. Kan godt være du realistisk set kun kan udnytte de 100hz, kontra de reelle 165. Men så når du opgradere GPU engang så har du mulighed for at udnytte din skærm 100%. Og 100hz er stadig langt bedre end et 60hz billede. Det samme kan man så også sige om 2560x1440/1920x1080. Bare fordi du ikke kan udnytte den 100% gør det ikke til en dårlig investering.

Men ja du får ikke 165 FPS i de nyeste og største spil, medmindre du virklig vil nedgradere grafikken.

Nu kommer det jo an på hvilke spil, du spiller. Men UHD og 144 Hz med et Gtx 1080 holder ikke - med mindre du spiller mindre grafik-tunge spil. Er det nyere aaa titler du spiller, så kig efter en 1440p, 60 Hz skærm.

Læs nu hvad manden skriver. Han leder efter en 27"-32" 1440p skærm. Hvilket hans grafikkort kan køre uden de store problemer. Selvfølgelig ikke alt på ultra, men det ser jeg nu heller ikke han kræver nogen steder..

Til OP:
    https://www.komplett.dk/produc…swift-pg278qr#productinfo
    Hvis du ikke har noget imod et TN panel kunne det være noget som den her. Det er ihvertfald et andet prislejde :P

https://www.komplett.dk/produc…aerme/asus-27-led-pb277q#
    Her er en budget mulighed som giver lidt højere hastighed end normalt og er ret billig.

ja hvis ikke det bliver ved, var det nok bare bios batteriet der drillede.
    Din PC kan også sagtens lave "numre" med dig uden der som sådan er noget galt. Det er først når det sker gentagende gange man skal være bekymret. Ofte kan det også skyldtes korrupte filer i windows/andre programmer.

Et 1070 ville passe fint i det build!
    Vær dog opmærksom på corsair VS er en meget billig serie af strømforsyninger. Og de er ikke anbefalet til gaming. Med det sagt er chancen stadig lille for at den bryder sammen.

Personligt havde jeg opgraderet strømforsyningen med grafikkortet.

http://www.tomshardware.co.uk/…547993/psu-tier-list.html

Her er en liste over strømforsyninger og med en beskrivelse til.

Billig og god PSU, dog ikke modulær.
    http://www.pricerunner.dk/pl/6…es-650W-Sammenlign-Priser

Bots og gaming hænger ikke sammen. En i7 2600 ville ikke gøre nogen forskel. Dine bots alene peaker ved 100%. Og så prøver du at at køre et helt nyt, utroligt krævende spil oven i? Hvis det skal køre ordentligt er du ude i et 8 kernet system og selv der kan der være problemer fordi PUBG er ret dårligt optimeret. AMD har udsalg på deres CPU'er, en 1700x til 2200 så får du ikke det billigere.

Prøv gamemode i windows 10. Ellers kunne det være nogle korrupte filer, så eventuelt prøv genindstallering af selve spillet. Måske prøv genindstallering af windows.