Indlæg af emilpapis93

    Du er velkommen til at sætte din pris lige hvor du vil og det er tydeligt du ikke vil lytte til fornuft. Så må jeg jo vise dig du tager fejl.


    Skriver du gamer kommer den her frem som en af de første.


    https://www.dba.dk/selvbyg-gamer-gtx-970/id-1047268501/


    Alt er meget bedre og nyere bortset fra GPU som ydelsesmæssigt er ret ens. Hvorfor skulle nogen dog betale det samme for din? Jo jo du kunne jo finde en uden viden og snyde den stakkel. Det må du om, men oveni købet lyve og sige "vis ydelsen af ens grafikkort ikke hindres i nogle spil overhovedet?" det sytnes jeg er usmageligt. Det grafikkort bliver ved gud holdt tilbage af den CPU. Massere af spil kan lege med 8 kerner og endda mere elelr bare hurtigere per kern.
    Bare tag et spil som CSGO. Hvis du kørte den selvsamme CPU ved 5ghz ville du have meget bedre FPS. Selvfølgelig holder den CPU GPU'en tilbage, hvad i alverden får dig til at tro den ikke gør det? :S

    Grafikkortet koster ca 2500 fra nyt,, det er knap brugt og med kviterring så nej 1700 går den ikk for.


    Okay 500 fra eller til er ikke det der gør den store forskel her.


    Du må ikke tro jeg bare vil hive din annonce ned. Men det er et ret svagt og minimalt system for ikke nævne nogle meget gamle komponenter. SSD er vel maks 300 værd CPU cirka det samme, RAM og motherboard 200 per styk, PSU og kabinet 400 aller højest. En meget realistisk salgspris på omkring 1400 for selve systemet uden GPU. Lad os sige du imod al forventning skulle få 2200 for grafikkortet så er du kun på 3800 i et best case scenario(tillagt 200kr for eventuelle bedre priser). Mener du selv 2200 for skærmen og tastatur er realistisk?

    Må give bauner ret kabinettet er nok ikke alles kop te.


    Dertil syntes jeg også prisen er noget høj. Grafikkortet er omkring 1700-+ og resten af computeren i samme lag. Skærmen er heller ikke meget værd. Jeg ville måske nærmere skyde på 4000-4500 for det hele.

    Jeg ved ikke om det vil hjælpe noget men lige inden crashet, næsten midten af skærmen(lidt til venstre for crosshair), er der nogle pænt store gule"artifacts". Ikke at det siger mig noget man kan være andre kender til det?


    Ellers træls at skulle bøvle med sådan noget. Som en sidste udvej så tilbyder laptech data gratis tjek af PC. Kan være de kan finde noget?



    ?(

    Prøv et brugt 980 ti mere og monter dem l SLI så vil jeg mene du får FPS nok uden at overbelaste kortene ..det bliver nok også bedst ydelse/pris
    V.H Palle
    :thumbup:


    Det er en dårlig løsning eftersom det er færre og færre spil der faktisk udnytter SLI. Det skal ihvertfald undersøges ret grundigt og derefter vurdere om det er pengende(og strømforbruget) værd.


    Der skal, uanset hvilken "load", ikke komme artifacts medmindre noget er galt. Som DWMC nævner kunne en rense-tur afhjælpe. Men er temps okay og der stadig kommer artifacts ville jeg anse kortet for at være defekt. Så kunne man prøve at bage den i ovnen(som sidste udvej), men det kan være en løsning der holder mange år eller nogle få dage.


    Prøv at rense skidtet, eventuelt nedjustere indstillinger i dine spil så du kan køre uden fejl. Og så vent på næste generation. Efter rygterne(!) så er de her nok lige omkring årsskiftet, hvis ikke tidligere. Hoppet skulle være omkring 50% fra den gamle generation, så det ville helt sikkert være ærgeligt at købe et 1080 nu. I tilfældet alt falder til jorden kan et 980ti findes for 2000-2500 og sælges for 1500+ efter næste generation er udkommet.

    Det 980ti burde trække okay. Min skærm har en lidt højere opløsning og jeg trækker det fint med et Vega56(som svare til et 1070 som dit).


    Bf1 køre eksempelvis ved ultra med 70+ FPS.


    De nyere helt store spil skal du justere nogle enkelte indstillinger. Men jeg har ikke prøvet et spil jeg ikke kørte godt i high+. Udover tom clancy wildlands som også bare kørte ad lort til generelt.


    Det lyder mest af alt som om din GPU bliver for Varm eller er defekt.

    Tænker man kommer længst med et Quadro grafikkort til Autocad Inventor programmerne.


    f.eks. denne https://www.proshop.dk/Baerbar…-Workstation-3520/2642885 som er på tilbud lige nu


    Det der med at quadro kort er bedre er kun rigtig i meget specifikke tilfælde, andre gange er et billigere GTX kort en del bedre. Så jeg vil sige det kommer meget an på om de programmer du skal bruge kan udnytte quadro kortet. Et 1060/1070 ville nok være den bedste mulighed til pengende, medmindre programmet virklig kan udnytte quadro kortet.

    jeg har stadig ikke bestemt mig, kan se der er mange problemer med udvaskede farver og baggrundslys på buede skærme, så måske det bare skal være en 2560x1440 istedet?
    Hmm vil jo gerne gøre det rigtigt men er meget i tvivl


    Hvis du har overskudet i budgettet, bestil 2 skærme over komplet, så har du 45 dages retturret(tjek lige op på det). Jeg vil stadig sige hvis du skal have en ultrawide, gå efter 3440x1440. det der 2560x1080 er bare for lidt :/ Det fede ved den opløsning på 34" er at du har bedre pixel densitet end en 27" 2560x1440, så på den måde er den "lækre" at kigge på uden alting bliver for småt som en 4k monitor. Jeg køre sådan en skærm med et vega 56, som i de fleste spil yder som et 1070. Det er rigeligt til at spille alle spil med high-ultra med 60+ FPS. OG med Gsync/freesync er 60FPS stadig en meget flydende oplevelse. Eksempelvis BF1 køre på ultra med minimum 70 FPS. Farcry 5 på ultra køre som minimum omkring de 55.


    "udvaskede farver og baggrundslys på buede skærme" ja curven er et problem med TN paneler og baggrundslys er et problem med IPS(nogle skærme har det kun meget lidt, andre er helt ad helvedes til). Et VA panel har ikke disse negativer dog er ghosting vis et problem, det er dog ikke noget jeg rigtig lægger mærke til.


    Men en 27" 2560x1440 er helt sikkert også fin :)

    Jeg har ikke helt forstået de der tal på kurverne, en 1800R kurve og en 2000R kurve f.eks., hvilken kurve er "kraftigst"?


    Det er en betegnelse for at skærmen laver en cirkel med hvor R tallet så er radiusen i milimeter.


    Lavere er bedre, jeg tror 1800 er ret almindeligt på 34". Min har en relativ ekstrem 1500R hvilket jeg tror er rigtig godt for brugen af selve skærmen.


    Hvorfor "kun" købe en skærm du kan maks udnytte endnu. Tænk på det er nok den del i dit build du har i længst tid, selvfølgelig medmindre du skifter ofte. Min pointe er dog skærmen udlever nok flere grafikkort og en 2560x1080 skærm ser virklig ikke godt ud i desktop. I spil er det ikke helt så mærkbart, men stadig ikke optimalt. Kommer i høj grad an på hvad du leder efter og hvad den skal bruges til.

    Det er altid svært at vurdere en komplet PC da der som regelt gives rabat på delende kontra salg af enkelte dele.


    CPU: 1000-1300
    RAM: 800-1000
    MOBO: 700
    GPU: 3500-4000
    PSU: 400
    SSD: 300
    Kabinet: 200



    Men som en samlet hel PC vil jeg stadig sige du er over 6000.

    Som Ronin også er inde på vil jeg sige det er klart at foretrække 1440p@high kontra 1080p@ultra. De ekstra pixels gør faktisk også Antialiasing lidt mere ligegyldigt hvor hvis du på en 1080p skærm skruger ned for AA, ja så ligner det sgu lidt noget lort. Så der er også lidt ydelse at "spare" på den front.


    Den største problematik, for mig at se, er hvis man gerne vil over 60hz så skal man altså bruge noget af et bæst.

    virkelig ingen som har noget at sige??


    så har jeg et spørgsmål, det bundkort jeg har valgt støtter PCIe 8x/8x/4x, så der er 2*8x til grafikkort også 4x til M.2 harddisk, er det passende ? :rules:


    En 8600k er rigtig god og til 1080p gaming er den kongen. Så Hvis du spiller 1080p så helt sikkert go for it.
    Spiller du højere opløsning ville jeg sige en 2600 med x470 bundkort.


    https://www.computersalg.dk/i/…&utm_campaign=PriceRunner
    Nogle RAM til 35kr mere men en del hurtigere :)


    Og ja dine 2 GPU samt PCIE SSD Kan sidde deri, det eneste du skal undersøge er at grafikkort nr2 ikke går i vejen for PCIE kortet til SSD. Hvis du dog mener en m.2 SSD så sidder den ikke i PCIE porten :)

    Jeg har ikke personligt erfaring med det, men hvis sælger mener at det er muligt, så bed dem om at skaffe den?


    Det gjorde jeg netop og han skrev det er for "kompliceret" så det bliver ikke den telefon. Enten er han dælme doven eller så er det noget fusk. Uanset hvad må jeg lede videre :)