Indlæg af Garn

    Kabinet.. vil du have usb 3.0 front? vil du overclock? så vil det være godt med et ordenligt airflow.


    PSU: det kommer an på hvilket grafikkort du vil have samt om du vil køre med 2 i fremtiden evt. en 600W bronze er fnt til en budget


    Lige nu er Intel i5-2500K den bedste for pengene (K modellen er klar til at OC)


    GPU: vil tro et 6870 er fint til en budget pc


    8gb 1333 mhz er rmelig billigt


    find et godt asrock mobo


    lydkort er lidt overkill, men det kommer an på dine egne preferencer



    Som sagt.. hvad er dit budget? meget vigtigt

    Jeg har et 560 ti og kan klare bf3 på ultra uden problemer. På en 1650*1050 skærm.
    Ved ikke hvad folk brokker sig over. Jeg kører dog "kun" på high når jeg har spiller multiplayer med diverse programmer i baggrunden.
    Skal lige siges, at hverken kortet eller cpu'en er OC, hvilket jeg skal til at gøre.


    Og det skal lige nævnes, at en ven jeg har, der har brugt 11k på en ny pc ikke kan køre det over high med 570 og ssd. Hvilket jeg kan.

    ti udgaven er ganske enkelt bedre.


    Intel kommer med en helt ny processorfamilie her om et kvartal eller noget. Det samme med Nvidia og ATI grafikkort. Hvad med at spare på cpu og gpu og være godt forberedt på at opgradere om et år når den nye familie cpu/gpu er faldet?


    du skal være sikker på, at du har et gen 3 motherboard, hvis du vil udnytte PCIe 3.0, som er de nye gpu'ers optimale tilslutning. Ivy bridge cpu'er skal du ikke bekymre dig om; de passer til de nuværende sockets.. (tyder alt på)


    vil tro, det bedste price/performance pt. er enten ati 6870 eller 560 ti og 2500K overclocket. (Hvis du nu invisterer i fx. noctua nh-d14 (cpu-køler) er du jo fremtidssikret med OC og kan få godt 140% ydelse ud af 2500K)

    Det gør det ikke. Nogle steder er 8150 bedre end 2500K. Andre gange er den dårligere - inklusiv spil. Det er generalt dårligt, at AMD's bedste bud på en processor er ligeså god som Intel's 1 år gamle. Nu kommer der snart Ivy Bridge, så vil ikke bruge penge på andet end en 2500K eller 2600K. Også pga. deres OC muligheder..

    fractal design arc midi. rigtig godt kabinet, usb 3 front *1.
    f3'eren har ikke front usb 3, men man kan købe en usb3 model. Noget dyrere.

    mobo: asus p8z68-pro gen3
    eller asrock extreme4 gen3 (den har en front usb 3 header, så hvis du vælger et kabinet uden, kan det jo være meget nice. Asrock er ikke dårligere end asus - det var de engang, men med 1155 serien er de kommet op.)


    I dit sted ville jeg have enten en 570 eller en 560ti. Om et halvt år kan du opgradere til de nye grafikkort. Du har ikke brug for krafterne inden. Aller højest 580, men som sagt, ikke så nødvendigt.


    Få dig en noctua nh-d14


    ville nok tage 2600K når du alligevel har sådan et stort budget. Der er ikke forskel game-mæssigt mellem 2500K og 2600K, men den vil kunne klare andre opgaver bedre. Også lidt mere fremtidssikret.


    kabinet: corsair 600T måske.


    psu: en corsair hx 750 eller 850 vil være udemærked.

    Budget?
    Kan du samle selv?
    Har du skærm mus osv?


    Du behøver sku ikke 2 570 for at køre bf3 flydende. Vil nok anbefale et enkelt 570. Med plads til opgradering.

    Den psu er rigtig rigtig god! Den kan sagtens køre sli og det er endda overkill for 2 560ti'er.


    Du skal ikke lade dig narre af corsairs h-serie kølere. Det kan godt være, de er vandkølere, men de er ikke rigtige vandkølesæt, og de er ikke bedre end en ordenlig luftkøler.


    Og lige netop ordenlig er cooler master hyper 212 plus! Det er bestemt den bedste price/performance køler på markedet. Der findes en uofficiel rangliste for kølere alt efter ens budget:
    Stock
    CM hyper 212+
    Noctua nh-d14
    fuld vandkøling


    Så den kan du være helt sikker på er god!


    Dog vil jeg sige, at hvis du vil bruge 10k, ville jeg nok få fat i et noget lidt bedre grafikkort. Allá 570. Den er jo selvfølgelig med ssd, men alligevel..


    Kabinettet er rigtig godt. Det slår nzxt's h2, som er en del dyrere. Et andet bud på kabinet er fractal designs arc midi. Af samme kaliber. Ellers ser det sku fint ud. Måske skal du smide alle tingene ind på edbpriser. Du kan med sikkerhed spare noget dér..

    Wow denne tråd er fuld af fail.


    Få fat i et makanisk keyboard.
    Det kunne jo være ZOWIE Celeritas, et af de bedste keyboards i verden.. wow du failer Blackbrizz sorry. Du siger, det skal være stilrent og godt til gaming men du afviser Celeritas udelukkende på dens udseende.. Du skuffer mig..


    Hvis du ikke er til det prislege kan det jo være Steelseries 6Gv2.


    Og xbox fanboy smut af!

    Jeg tror du forveksler den med Arc MINI som ja, nej, ikke har plads til standart atx, men det har medi altså..


    så vidt jeg ved :idea:

    Samsung 1000 GB F3 32 MB
    Corsair Enthusiast Series TX750 V2
    G.Skill 8GB DDR3 1600MHz (2x4)
    Clup 3D GTX560ti oc edition
    Intel Core i5 2500K Sandy Bridge
    ASUS P8Z68-V gen3 Sandy Bridge (gen3 er klar til den næste generation grafikkort)
    Samsung SH-222AB DVDRW Black
    Noctua NH-D14 (kun hvis du er klar til noget seriøst OC) 575kr sparer du hvis du undlader den her..
    Fractal Design Arc Medi


    i alt ca 7500 kr.


    det her køber jeg ved Proshop, da det er lokalt og generalt billigt (undtaget kabinettet - sparer en del ved komplett)



    så lidt :D

    hmm mener du jeg skal få et andet kort? Jeg er ikke sikker på, jeg vil gå mere op i pris. Tak for inputtet :)

    Den er faktisk MEGET billig :)
    Den har nu fået ok anmeldelser diverse steder. Jeg tror, jeg holder mig til det her build og passer på det :)

    Hmm ok du har vel ret :D
    Så køber jeg [URL=http://www.proshop.dk/Grafikkort/Club-3D-GeForce-GTX-560-Ti-CoolStreamOC-2281724.html[/URL]


    Jeg tænkte.. Er det en god idé at købe et gen3 motherboard? Den har PCIe 3.0 til de nye graffikkort. Den koster kun 120 kr mere end den normale P8Z68..


    Og så køber jeg en Antec Big Boy til kabinettet.

    Sorry :/
    Jeg er da meget glad for svarene, og det fører jo også til en lille diskution om, hvad og hvor der er bedst at købe. Og det er jo lige netop hvad jeg prøver at finde ud af :)
    Jeg spørger, om I har nogle bud på et samlet RIG eller evt. selve delene til en ny gamer på omkring de 7k guld.
    BTW. Jeg har samlet nogle dele på EDBPriser/Proshop og fundet frem til dette:


    Samsung 1000 GB F3 32 MB
    Corsair Enthusiast Series TX750 V2
    G.Skill 8GB DDR3 1600MHz (2x4)
    ASUS EAH6870 DC/2DI2S/1GD5 (Bedre køling)
    Intel Core i5 2500K Sandy Bridge
    ASUS P8Z68-V Sandy Bridge
    Samsung SH-222AB DVDRW Black
    Noctua NH-D14
    CM Storm Enforcer Gaming


    I alt 6993 kr


    Ser det fint ud? Er der noget, som skal rettes? Tænk på, det skal være sikret til ny GPU og CPU her efter jul/senere..


    BPM
    Jeg tror nu ikke, man kan få et KOMPLET vandkølersæt til de der 5-600 kr..? Man kan jo få de der Corsair H.. osv, men de er nu ikke bedre end en Noctua, selvom det er vand.