Indlæg af Nobion

    Har prøvet Bios opdatering, men uden held.


    Har kontaktet Asrock for at forhøre mig om en Advanced RMA (hvor de sender et nyt bundkort først, Imod de holder mine kredit kort oplysninger). Men dog kun hvis fragt er dækket.


    Ellers så tror jeg at jeg lever med det, For har ikke CPU sokkel beskytteren mere, og den kræves hvis det skal sendes tilbage. Så længe den holder indstillinger, når den er tilsat strøm. Så er det nok for bøvlet.


    Self. Hvis jeg kan få sendt et andet først, Så kan jeg bruge CPU beskytteren fra den.

    Så har jeg testet lidt.


    Jeg har prøvet at skifte Cmos jumperen, Batteriet.


    Taget mit graffikkort ud / PCI kort ud. Jeg har prøvet at nulstille med jumperen, og tage CMOS batteriet ud i mange minutter. så har jeg prøvet at tage et Batteri fra min gamle PC, Som ikke havde de problem sidst jeg havde den i brug. og det hjalp heller ikke


    Der er desværre intet af det, som hjælper, Desuden har jeg fået smidt min CPU sokkel beskytter ud, Hvilket betyder Proshop ikke vil modtage den for RMA.


    Jeg kan ikke komme på mere at prøve. Det gode er at det kun ser ud til at være når den har været uden strøm tilslutning. og så der måske bedst at skrive BIOS indstillinger ned på et papir, og så leve med at Bundkortet har en defekt.


    Er P.T i en IT forretning. Så håber på at kunne finde en CPU sokkel beskytter til Socket 1155, Så kan jeg jo overveje at sende den ind til RMA. Men det dælme også noget bøvl at skal afmontere den store Coolermaster CPU køler osv igen. Så skal jeg ud og købe nyt kølepasta. Og en god kølepasta koster jo hurtigt 50 kr. Og så 75 kr til forsendelse af bundkort.


    Træls...


    Nogen der har nogle ideer til at prøve?

    Hej.


    Jeg har for nyligt samlet en ny PC. Og har fundet ud af at efter PC'en har været frataget PSU strøm at så mister den Bios indstillinger.


    Mit eget gæt er at det er Bios batteriet der er fladt, Og har derfor sendt en anmodning til Proshop.dk omkring at få tilsendt et nyt uden beregning, Istedet for at skal have hele bundkortet ud af maskinen og ind til RMA, Bare pga. et Batteri.


    Spørgsmålet jeg har til jer er.


    Så længe pc'en er tilsluttet strøm, Vil den i så fald gemme Bios indstillingerne, Selvom Bios batteriet et dødt?. For det virker som om den gør det, Men så snart den har været uden strøm. Så de nulstillet igen.


    Håber det er det.


    Mvh Christian / Nobion

    Det er noget med at graffikortet eller lign. Skal understøtte en vis form for playback, for at kunne trække HD film ordentligt. Så overvej at få et graffikkort. Et kort til en 4-500 kroner med kølerprofil burde være mere end nok. Bare husk at tjekke om hvorvidt der er HDMI udgang på kortet

    Som skrevet ovenover, check dine kabler, Har i testet pc'en på en anden skærm?.


    Jeg ville nok personligt holde øje med, hvilket kort de sender istedet for, Det kan hurtigt være det nye kort ikke er tilsvarende, men 3 - 400 kroner billigere, f.eks pga dårligere køler løsning, eller lavere clock frekvenser, men ikke noget som betyder det vilde.

    Som overstående siger, SÅ er AMD på trapperne med en ny CPU. Som eftersigende skulle slå Intel's Nuværende cpu'er. Og de skulle komme i juni / juli.


    Ellers vil jeg sige du skal tage en I5 - 2500k istedet, Siden I7'eren ikke har mange argumentationer med sig, I forhold til den ekstra pris. Til en spille PC.


    med de 5 - 600 kr du sparer på din CPU, Vil jeg anbefale dig at købe et lidt større Graffikort, og bedre Køler til din CPU, Sådan du kan OC senere.


    evt 2 x 460 GTX i sli. de er kraftigere end 1 x 480 GTX.


    Jeg syntes du skal købe et bundkort med det nye Z68 chipset, Da det har intel's smart response technologi, som du på et senere tidspunkt kan købe en lille og derfor billig SSD, og bruge denne some "Cache" for at speede dit system op, Det vil ikke hjælpe dig i spil. Men med den "generelle" hurtighed af dit system.

    1. Sørg for den er på mindst 2 kerner.


    2. Pas på med de små 10 tommer bærbare, Ha gode øjne og små hænder. Ellers bliver du træt af dem i længden


    3. Køb en Acer / lenovo / asus hvis muligt, De har udmærkede Support, Og det kan være meget nyttigt, hvis din mor er helt lost ang. PC'er.


    4. Hold øje med hvad der følger med af Operativ system, Med de billige pc'er er der nogle gange den meget skrabede Windows 7 "Starter" version med. hellere noget "home premium" eller lign.

    Generelt er Intel's egne kølere mere end rigeligt, hvis man kører på stock frekvens, Men i tilfælde af OC, så anbefaler jeg at du køber og installerer end bedre køler løsning, Det forlænger din CPU's levetid, når de ligger og ræser ofte oppe i 70 / 80 grader, Istedet for måske 40 / 50 grader ( som en god køler vil ligge den i), Så er det ret logisk at levetiden forringes.

    Ram er langt nede i pris, Køb en blok på 4 gb mere. 8 gb ramt er godt nok at have, Hvis man bruger pengene på en I7 over en I5 er det ofte fordi man arbejder i tunge programmer, Og så vil det også gavne med mere end 4 gb ram i nogle tilfælde

    Ville bruge SSD pengene på enten OCZ Vertex 3 / agility 3.


    Eller Corsair Force 3.


    De har noget bedre spec's... Dog har intel den laveste fejl rate. Men det jo meget små % vi snakker om ud af rigtig rigtig mange SSD'er der langt over disken

    Cooler Master HAF X Black
    ASRock Z68 Extreme4 Sandy Bridge
    Corsair 8GB DDR3 1600MHz CL9 (2x 4)
    Intel Core i5 2500K Sandy Bridge
    Hitachi 2000 GB harddisk (ata-600)
    GIGABYTE GV N560SO-1GI-950 (1 GB)


    Genbruger en 1000 watt psu fra tidl. Pc samt dvd drev


    Total beløb 7.081,00 kr.