Indlæg af TYBzi

    Det må være strømforsyningen vs motherboardet det er galt med.
    Har lige siddet og rodet med det....når det store....mener det er 24 pin stik kommer i motherboardet via den nye PSU så går det galt.


    Tror ikke at seasonic er kompatible med mit gigabyte moterboard

    Jeg tænkte på....må kan tilslutte 2 PSUer til sit motherboard.
    Hvis jeg nu lod den gamle PSU sætte strøm til enkelte dele og så den nye til andre så kunne jeg på den måde se hvor det går galt.


    Vil dette kunne futte PCen af eller er det ok at prøve det ?

    Det kan godt være tilfældet.
    GFX kortet har 2 * 6 Pin
    I den ene sad der med den gamle strømforsyning en PCI-E i den ene og i den anden sad der en 6 Pin stik hvor der kun er metal i de 5 af benene og der er kabler ud fra det 6 pin stik til 2 stk Peripheral Power Connector.


    Jeg har prøvet med den nye strømforsyning at sætte 2 styk PCI-E stik til den og prøvet med 1 styk PCI-E og 2 styk Peripheral Power Connector på samme tid.
    Dette gav samme resultat.


    Hvis I ikke er klar over hvad jeg snakker om her kan jeg tage billeder af det.

    Ja jeg har putte begge 4 pins i.
    Kan høre alle blæsere kører og kan høre harddisken er i live, men så kommer der 3 bibs og der er intet signal til PCen.
    Nogen der har oplevet det samme ?


    Jeg tjekker lige dit link.

    Det kan godt være at det ikke er så godt men den får da I det mindste PCen til at starte op.
    Den PSU du linker til der er magen til den jeg allerede har købt og som ikke virker...dog kun i 650W
    Mistænker den for at være lavet af seasonic som alle de andre highend strømforsyninger og dem har Gigabyte åbenbart et problem med som jeg har læst om det på nettet så jeg vil ikke købe flere af dem.

    Jeg købte for nogle år siden en I7 maskine med:
    gigabyte ga ex58 ud3r motherboardet.


    Nu er strømforsyningen stået af (Begyndte at lugte brændt men virker stadig).
    Det var en 650W EPS Energon.


    Jeg ville så købe en ny og lidt bedre PSU.


    Jeg købte så en Corsair 650W.
    Den havde 2*4 Pin stik mens mit motherbord har 1 * 8 Pin stik.


    Lige meget hvad jeg gjorde så ville det ikke virke.


    Købte så en XFX (Seasonic) 650W strømforsyning som skulle være virklig nice....selv om der stod 2*4 Pin + 1 * 8 pin på specs så havde den kun 2 * 4pin og jeg kunne heller ikke få denne til at virke.


    Det der sker er at der kommer 3 bib og intet signal på skærmen men der er strøm på maskinen.


    Jeg læste så at gigabyte motherboards har problemer med seasonic strømforsyninger (Pisse træls da de er toppen af poppen).


    Det skal lige siges at alt andet hardware virker i PCen. hvis jeg sætter den gamle strømforsyning til at kører det fint...men der lugter bare brændt efter 5 min så jeg tør ikke køre med den.


    Nogen der har et godt råd til en god PSU der ikke er lavet af seasonic og har et 1*8 pin connect.