Indlæg af AdrN

    Hej,


    Jeg tillader mig lige at lave en ny tråd vedr. salg af min stationære,
    da jeg nu har identificeret problemet og man ved præcis hvad man køber.




    Jeg sælger mit hjemmebyggede ældre system. Kan afhentets på Vesterbro i
    København.




    Systemet består af følgende (bemærk defekt GFX):



    AMD Phenom 955 Black Edition x4 3,2 Ghz


    Gigabyte GA-890GPA-UD3H


    ATI Radeon 5830 (defekt / sort skærm men køler drejer rundt)


    Corsair 1x 4gb DDR3 1333 mhz RAM


    Corsair CX430 PSU


    Seagate 7200rpm 320GB HDD


    Coolermaster HAF 912 Plus kabinet


    LG DVD Drev


    LENOVO LCD 20 tommer skærm af ældre dato(60/75hz) (Ved ikke MS, men
    fungerer ok til spil)




    Da den virkede kunne den let trække spil som LOL og Dota2, og kunne med
    optimale settings trække CS GO rigtig fint. Står lidt støvet men ellers i
    god stand, og kabinettet er virkelig høj kvalitet.




    Højeste bud lige nu er 550 kr. på en anden side.


    Byd løs - auktionen kører til i morgen aften. :)

    Hej,


    Jeg sælger mit hjemmebyggede ældre system. Kan afhentets på Vesterbro i København.


    Bemærk venligst at systemet viser sort skærm når man forsøger at tænde det.
    Problemet er opstået efter den har stået ubrugt i længere tid, og da jeg
    så fik lyst til spille lidt igen og prøvede at tænde, så starter den
    godt nok op og blæsere kører, men den viser ikke noget på skærmen.


    Jeg aner ikke hvad problemet er, og da jeg ikke længere rigtig bruger den
    gider jeg ikke bruge energi på at finde ud af det. Personligt ville jeg
    nok starte ved grafikkortet, hvis jeg skulle reparere på det.


    Systemet består af følgende (bemærk ingen HDD):


    AMD Phenom 955 Black Edition x4 3,2 Ghz
    ATI Radeon 5830
    Gigabyte GA-890GPA-UD3H
    Corsair 1x 4gb DDR3 1333 mhz RAM
    Corsair CX430 PSU
    Coolermaster HAF 912 Plus kabinet
    LG DVD Drev
    LENOVO LCD 20 tommer skærm af ældre dato(60/75hz) (Ved ikke MS, men fungerer ok til spil)


    Da den virkede trak den spil som LOL og Dota2 fint, og kunne med optimale
    settings trække CS GO nogenlunde. Står lidt støvet men ellers helt fint,
    og kabinettet er virkelig høj kvalitet.


    Jeg er usikker på hvad sådan noget skal koste, men byd løs så må vi se hvad det ender med.
    Bemærk at jeg også lægger den op på andre sider.

    Tak for det hQnS! :)


    Hvordan ser det ud nu om dage, det kan stadig godt betale sig at samle selv ikke?


    Jeg er desuden lidt nervøs for den psu. Den vil ikke have problemer med at trække systemet? Og er det GFX ikke lidt et overkill ift. resten af systemet?


    Hvis andre har nogle indspark eller idéer så må I meget gerne sige til! I den forbindelse kunne det være skønt at komme under de 4000 kr. med mindre folk er af samme mening som hQnS at man helst skal lidt højere op for at finde optimal ydelse kontra pris og kvalitet. :)

    Hej Tweak,


    jeg skal til at samle en budget gaming computer til max 4000 kr, men har slet ikke fulgt med i hvad der er sket på hardware markedet her de seneste år. Så jeg håbede lidt på at Tweaks gode brugere måske kunne hjælpe mig med at samle noget hvor tingene hænger nogenlunde sammen, og hvor jeg får optimal ydelse for pengene? Den skal samles fra bunden dog minus skærm og andet udstyr som mus, tastatur etc.


    Jeg er realistisk og forventer naturligvis ikke en computer der kan trække alle de nyeste spil optimalt med fuld grafik, men forventer at den kan trække CS GO, wow og dota2 uden problemer. Ift. CS GO i sær er det vigtigt at den kan trække en 2-300 fps.


    På forhånd mange tak. :rules:

    Hej, jeg køber gerne et af dine CX 300-II precision in ear for de 175 kr. du har sat dem til.


    Tør man spørge hvordan det kan være du ligger inde med 4 sæt? Går ikke udfra der er kvittering så man har reklamationsret på dem eller noget?


    Du har ikke oplyst nogen mail eller noget, så går udfra du besvarer her i tråden eller skriver til min mail som du kan finde under min profil. :)

    Hej igen Torrabi,


    Det er bare i orden, du skal have held og lykke med dit lille projekt hvis du ikke ender med at opgive det helt. :)


    Tingene er stadig til salg hvis nogen er interesseret.

    Burger: Jeg er ret uenig i at vi skulle være lige gode om det, da det var Triple der gentagne gange kom ind i min salgstråd og fyrede lort af. Hvor jeg flere gange beder ham holde sig væk med mindre han vil byde. Indrømmer gerne at den tone jeg brugte til sidst ikke var helt i orden, men synes jeg havde en relativ god grund til at være irriteret på ham. Men lad nu det ligge, jeg takker for oprydningen. :9xo


    Torrabi: Det burde være endog MEGET simpelt at samle dette system færdigt uden at ødelægge det. Jeg kan bla. henvise til at man kan finde en del guides om hvordan man samler selv via google. En af de første der dukker op, burde være en guide inde fra Hol.dk som er ret let at følge, og jeg mener faktisk også tweak herinde har en ok guide. :)


    At gå ned til 400 ville være et afslag på 20% i forhold til min HBO, synes du presser citronen. Men vil forbarme mig over dig, nu du har været så uheldig og tilbyde dig at du kan købe det for 450 plus porto, hvilket nok render op i 540 i alt i såfald. Porto på en pakke af den størrelse og vægt som et kabinet er, koster ifølge postdanmarks hjemmeside 90 kr uden omdeling (hvilket vil sige du selv skal hente pakken på dit lokale posthus).


    Lavere går jeg simpelthen ikke, da de 500 jeg tilbyder det til allerede er en fair pris. Har faktisk endda fået et tilbud på 500 som jeg solgte til, men vedkommende blev desværre pludselig udsendt til Kina af sit arbejde med kort varsel, så han blev nødt til at springe fra. Så jeg ved at de 500 er en realistisk pris. Det hele sidder endda i, så hvis du bare smider en psu og harddisk til, så kan du se den tænder uden problemer. Dog vil du opdage at der er en masse grafikfejl og at den ikke rigtig kan åbne windows, fordi gfx som sidder i er i stykker, hvilket jeg allerede har gjort klart for dig.


    Og du behøver under ingen omstændigheder sætte netkort til dette bundkort, det kører fint med det onboard netkort der i. (med mindre du selvfølgelig hellere vil køre på trådløst, og det er derfor du sætter netkort til) - Onboard lyden er også helt fin, og man har et fint realtek interface til at indstille på lyden når man installerer drivers til bundkortet.

    Hej Torrabi,


    lyder mærkeligt at du skulle brænde det af. Er det fordi du forsøger overclock?


    Hvad er det helt præcist du byder 350 på? Er det alle delene samlet? Fordi så er det sgu for lidt.


    Hvis det udelukkende er bundkort du byder på, så synes jeg næsten ikke jeg kan være bekendt at tage 350 for det, her og nu prisen på det er 250 pp og det er inkl. de budget DDR2 ram der sidder i. I samme ombæring tør jeg godt stille garanti for at både bundkort og ram virker 100 % og ikke brænder af, med mindre du overclocker og laver ged i det. :)


    Det gælder også ved samlet køb, hvis du ønsker at byde på det hele. Jeg garanterer at det hele virker 100% som beskrevet i teksten (bemærk at GFX er defekt), hvis det ikke er fordi du selv gør et eller andet for at brænde det sammen. 100% tilfredshed eller pengene tilbage, jeg er ikke ude på at snyde nogen. Men prisen for det hele er altså 500pp. Jeg har så sent som i går testet at delene virker, så jeg ved 100% de virker. Og ved samlet køb modtager du jo delene færdigsamlet og skal bare tilføje GFX, PSU og HDD for at have et færdigsamlet system. Så det vil være nærmest umuligt at det skulle brænde sammen. :)

    Giv det en chance, det er et spil der virkelig vokser og bliver bedre i takt med at man lærer at spille det. Tilgengæld kræver det også en vis dedikation at nå dertil. Hvis du kender nogen der har spillet det mere end dig selv, så bed dem om hjælp til at lære dig hvordan det foregår så kan du spare mange timers besvær!


    Ellers kan man også finde en masse guides på nettet, alt fra generelle noobguides omkring hvordan man spiller spillet til hero guides og guides om de roller de forskellige helte udfylder på et hold.


    HoN er awesome! :hb:

    Hej Torrabi,


    kabinettet er et noname std budget kabinet, som er holdt i rimelig neutral stil med sort og lidt gråt på kanterne af fronten samt knapper. Det er ikke et decideret gamer kabinet, og har af den grund heller ikke særlig godt airflow eller muligheder for den slags. Af den grund har jeg faktisk selv haft pillet den ene side af kabinettet når jeg har benyttet det, derudover har jeg også pillet alle plastic slots ud ved fronten hvor man kan installere drev som du nok også kan se på billederne. Jeg kan ikke finde de plastic dele igen, så man får kabinettet som det står på billederne.


    Men altså, det er ikke for kabinettets skyld man skal byde på delene da jeg i bund og grund sælger det gratis med (gælder også defekt gfx), af praktiske hensyn såfremt man køber det hele samlet. Så slipper jeg for at pille tingene ud, og kabinettet kan beskytte delene i kassen ved afsendelse. Bevares hvis man ikke går vildt meget op i æstetik, så kan det kabinet sagtens bruges og klare jobbet udemærket - jeg har selv haft det i 2-3 år uden problemer og det er vel altid en god bonus at få med. Som en tilføjelse kan jeg lige gøre opmærksom på, at det er et midi kabinet lidt til den lille side i overvejende aluminium og lidt plastic hvilket gør at det ikke vejer særlig meget.


    Men det man i bund og grund betaler for er en udemærket velfungerende E6600 der aldrig har været overclocket eller problemer med, et solidt godt kvalitetsbundkort (læs evt. anmeldelse længere oppe) samt medfølgende budget ram der passer til systemet. Derfra mangler man blot et gfx, hdd og psu for at have et færdigsamlet budgetkøb der nok ikke lige kan trække de allernyeste spil, men som egner sig perfekt til lidt ældre og mindre krævende spil, som LoL, HoN, WC3, cs, css, COD MW1, MW2, Age of empires og den slags.


    Her er lidt billeder af bæstet!


    http://peecee.dk/upload/view/308732


    Jeg har desuden haft accepteret et bud inde på hol.dk på 500 kr. pp, men vedkommende har ikke svaret på den mail jeg sendte til ham for ca. 2 dage siden, så man er velkommen til at byde. Jeg sætter slå til prisen til de 500 kr. pp og så må det jo bare være først til mølle der gælder. :)