Indlæg af Askjær


    Jo, det var da en idé..
    :)


    Jeg står og skal have mig en smartphone. Så er spørgsmålet om den kan klare de opgaver?
    Nu spørger jeg sikker dumt, men jeg er mere hulemand end teknologinørd.
    Kan man få en smartphone med 3G-net? Altså mobilt net?

    Synes det kunne være lidt sjovt at fortælle det herinde, når jeg ikke siger det til andre.
    Altså, jeg har tænkt mig at stikke af. Jeg er træt af at være her i Danmark. Så når jeg har fået pakket færdig og planlagt det første af min rejse, tager jeg afsted til Tromsø. Har ikke fundet ud af hvor jeg rejser hen derefter eller hvor længe jeg skal være på farten.


    Nå, det var lidt et sidespor ift. det jeg har brug for hjælp til.
    Jeg skal have købt en bærbar/notebook til at have med på denne rejse.
    Da jeg ikke behøver en Mac regner jeg også med at kunne få noget til en fornuftig pris. Jeg vil ikke over 6K.
    Den skal bruges til småting som at se film og gå på nettet. OG så skal den meget meget gerne være let og have en praktisk størrelse. Jeg tænker 13"

    Yes, kunne have sagt mig selv at jeg skal skrue ned for kravene til så lille et budget.


    Jeg HAR overvejet super meget om jeg skal tage en Macbook Pro. Min første intention var at bruge flere penge og købe en god pc, som jeg ville blive rigtig glad for. Var ved at bestille en MBP til 14.000 for en uge siden. Men jeg er for meget i tvivl om en Mac er det værd.

    Har lige fået penge tilbage i skat :-)
    Så vil se om det kan lade sig gøre at finde en ny bærbar pc for de penge.
    Skal have fundet det bedste man kan få for 3.000-4.000Kr.


    Jeg spørger om hjælp til at finde den rette, fordi det er 4-5 år siden jeg investerede i en bærbar, så jeg ved ikke helt hvad der er kvalitet og hvad man skal holde sig fra.


    Kan godt ske mine krav er i overkanten,
    ? men det er hvad jeg håber på at kunne få.


    1. Jeg vil IKKE have en maskine der går i stykker og skal til reparation. Den skal holde i et godt stykke tid.
    2. Jeg går op i design. Så flot design skal den også gerne have.
    3. Skærmstørrelse 13.3 - 15 tommer. Så høj opløsning som muligt.
    4. Gerne Sandy Bridge CPU - Min 3GB Ram - Min 200GB HD.
    5. God batteritid.
    6. Slim og let.



    Findes der noget?