Indlæg af Volkon

    Hej


    Skal til at samle en ny pc, der skal kunne bruges til Computational fluid dynamics (CFD) beregninger i FLUENT og OpenFOAM (C og C++ kode).


    I den forbindelse skal jeg have samlet pc, som skal være støjsvag, da jeg skal kunne holde ud og sidde ved siden af den og arbejde. Den vil typisk skulle stå tændt 24/7.


    Jeg står og er lidt i tvivl om hvad der giver det bedste setup mht. lav støj niveau / køle evne / OC?
    Har 2 forskellige setup i tankerne


    Fractal Design Define XL + Noctua NH-D14 vs. Fractal Design Define R3 + Corsair Hydro Series H60


    Som CPU har jeg valgt en Core i7 I7-2600K 8 MB, som forventes OC til hvad den nu kan klare, så der hurtigere kan komme resultater ud i den anden ende.

    hvilket setup vil I regne med er mest
    støjsvag?
    laveste temp?
    bedst egnet til OC?


    Jeg faldt over en test af Fractal Design Define XL, hvor de ikke ligefrem er begejstrede som I er på TWEAK:


    http://www.bit-tech.net/hardwa…design-define-xl-review/4


    Skal forskellen evt. findes i hvilket hardware der er brugt til at teste med?


    Mvh.
    Volkon

    Hej gaming-king


    Tak for dit svar.


    Vil du generalt mene at medi tower-kabinetter er for små til denne CPU blæser, eller er det kun Fractal Design Define R3 kabinettet du evt. har bekymringer til?


    Mvh.
    Volkon

    Hej


    Jeg har ved at samle en ny pc, og regner med at købe denne denne køler, idet jeg er ude efter at samle en støjsvag pc.


    Jeg skal i den forbindelse høre om følgende setup kan give plads problemer grundet kølerens størrelse?
    Her tænker jeg på kabinet størrelse og placering af ram på bundkortet.


    Regner med at købe følgende kabinet, ram og bundkort:


    Kabinet: Fractal Design Define R3
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4256635


    Gigabyte GA-Z68X-UD4-B
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5010944


    Ram Kingston HyperX 3x4 GB
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=652881



    Mvh.
    Volkon

    Hej


    Er der nogen herinde der ved hvordan grafikkortet klare sig i test mod


    XFX RADEON HD 6850 Black Edition


    Jeg står og er ved at samle en ny pc, og ved ikke rigtig om jeg skal vælge


    XFX RADEON HD 6850 Black Edition eller HIS Radeon HD 6850 IceQ X Turbo


    Kan se der er en pris forskel på ca. 171 ink. forsendelse kr, så det er ikke det som er afgørende for valg af grafikkort. Det er mere støjniveauet.


    Er der nogen, der ved noget om hvem af xfx og his, der generalt har de mest lydløse grafikkort?
    og er der nogen der ved hvordan de klare sig ydelses mæssig mod hinanden i test?
    Hvis der er nogen, der har et link / erfaringer med de 2 mærker vil jeg blive rigtig glad :-)


    Jeg kan ifølge følgende test:
    http://www.overclockersclub.co…hd6850_blackedition/2.htm


    læse at XFX RADEON HD 6850 Black Edition har et støjniveau på 50 dB ved max load, og der nævnes ikke noget om støjniveauet er et problem.


    Mvh.
    Volkon

    Hej RTM


    Takker for dine svar.


    Ja det er jo så en mulighed at gå efter et Nvidias ION setup


    Alternativ havde jeg også lidt i tankerne at gå efter et Intel I3 setup med Sandy Bridge setup, ved ikke om der skulle være nogle problemer der med hensyn til afspilning af Full HD (1080p) og Ubuntu.



    Mvh.
    Volkon

    Hov glemte lige noget.


    Kan det passe at dette bundkort kun har HDMI 1.3, hvilket også står på ASUS hjemmeside, når både E35M1-M og E35M1-M PRO har HDMI 1.4 i følge ASUS hjemmeside, så synes jeg det lyder lidt mærkeligt at E35M1-I DELUXE dvs. deluxe udgaven kun skulle have 1.3, når nu de 2 mindre udgaver begge har HDMI 1.4


    Eller skyldes problemet evt. at ASUS har lavet en skrive fejl på deres hjemmeside, så alle E35M1-M bundkort har enten HDMI 1.3 eller HDMI 1.4 og i givet fald hvilken HDMI version?


    Mvh.
    Volkon

    Hej


    Har lige et par spørgsmål omkring dette bundkort, som jeg håber at folk kan svare på. Da jeg overvejer at opgradere mit nuværende mediecenter med dette bundkort, idet min nuværende setup ikke kan køre hverken 720p eller 1080p (Første dual atom bundkort fra Intel med GMA 950 onboard grafikkort, kan ikke huske model nr.) .


    Jeg vil høre om andre personer / ejere af dette bundkort, der har samme problem med afspilning af 1080p som der nævnes i artiklen/testen. Citat:


    Det skal lige siges, at for at kunne afspille Blue Ray 1080p materiale skal der bruges den klassiske udgave af Medie Player Classic. Da hverken PowerDVD eller VLC kunne bruges til at afspille 1080p uden at det hakkede groft. 720p var muligt via VLC og PowerDVD men der kunne godt opstå nogle hak en gang imellem.


    Da jeg ikke er interesseret i dette problem, og kan det være dette problem evt. vil forsvinde med en evt. opdatering af dvs. drivere til bundkort, eller ligge bundkortet simpelthen lige på grænsen til at det kan klare full HD?


    Jeg tænker på, at jeg som privat også vil have antivirus og dvs. andre programmer kørende idet mit mediecenter også bliver brugt til surfe på internettet, hvilket jo vil belaste CPU’en yderligere, Idet jeg regner med denne test er foretaget på en ren windows installation uden dvs. andre programmer installeret.


    Evt. nogle Ubuntu brugere, der ved om der er nogle problemer med at benytte dette bundkort sammen med Ubuntu?
    Da jeg normalt foretrækker at arbejde i Ubuntu frem for Windows


    Mvh.
    Volkon