Indlæg af korshoj

    hvis du ville have et meget billigt kabinet udenbling og lignende kunne du prøve at kigge på dette:
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5365735 ser pænt ud ikke helt så solidt som det fractal design (på både godt og ondt) men har plads til udvidelse hvis man bestemmer sig for det


    fandt lige en mere som så lå lige imellem de to andre også sådan kvalitets mæssigt..
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5033675

    tja front klappen skjuler drev og hjælper lidt på at reducere larmen.
    samtidig synes jeg den giver et pænt design. men der er mange andre at vælge imellem. med strømforsyning var mere om du regnede med at købe ny hidsig computer minded på spil eller om den bare skal klare casual betyder lidt for hvor stor en strømforsyning du har behov for.
    personligt ville jeg købe en 750 watt corsair strømforsyning har gode erfaringer med corsair som meget stabile. med 750 watt strømforsyning burde være rigeligt til en standard gaming computer også ude i fremtiden.
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4700454
    denne ville fx være nok også et godt stykke ud i fremtiden med mindre du får en ide om virkelig highend computer med flere highend grafik kort og lignende.


    lige en sidste anmærkning der er mange fine kabinetter derude men holder du dig til atx form faktoren skulle du være rimeligt sikret både med hvad de fleste bundkort er af størrelse og med at have plads til grafikkort

    tja ville hoppe på den fra topdata med et 6950 det er et dejligt kort og generel setup er sq ikke ringe den fra mm-vision er også god nok bare med ringere grafik ydelse hvilket jeg personligt ikke kan lide at gå på kompromi med :cheers:

    tja det eneste jeg lige kunne finde der overholdt kriterierne (dog til 1100) var denne:
    http://www.proshop.dk/DVD-afsp…P-FX750-Hvid-2226780.html
    og her var der så lidt anmeldelser af den på godt og ondt:
    http://alatest.dk/anmeldelser/…-fx950/po3-104126034,114/
    må ærlig indrømme at jeg har ingen ide om hvad der ville være bedst med usb port.
    men ved at min kusine har en (pige med down syndrom) som bare er en standard af mærket denver eller lignende købt i a-z som har kunne holde til en meget hård behandling så kunne være en mulighed :cheers:
    dog kunne dette give problem hvis du vil have usb port for var som sagt ikke lige det nemmeste at finde i hvert fald der hvor jeg kiggede :pokey:
    dumme mig kan se udbuddet er betydeligt større for 7 tommers
    http://www.pixmania.com/dk/dk/…r-dvd-afspiller-pd70.html
    denne philips ligner umiddelbart i design den min kusine har og skulle have alt hvad i ellers leder efter men er da lidt mere klods end sonyen

    hmm lige et idiot spørgsmål men lidt noget jeg af en eller anden grund føler jeg bliver nød til at spørge om for bedre at kunne hjælpe så hvis du tænker det er fandme logik for perlehøns har du til dels ret. :boxed:
    har du prøvet de forskellige output stik omme på mb samtidig med at se om du kan køre en test inde i windows? altså der er 5 forskellige connectere hovedsageligt til forskellige større højtaler systemer men kunne være der var noget der der ikke helt gør som det skal tvivler på om det er det men ville bare være så træls hvis der var en simple løsning der alternativ klik på højtalere ind i afspillingsenheder der kan du køre test og inde i egenskaber er der en del setup muligheder kan ikke sige om det ville løse noget men skal lige have en ide om hvad der er blevet prøvet for kan ikke lige finde noget specifikt og sige det er netop det der er galt så kan kun nævne nogle af de dumheder jeg selv har lavet i tidens løb :pokey:

    hmm hvis den fungere når du propper den i i fronten så tror jeg den på en eller anden måde er sat til ikke automatisk at genkende porten på bundkortet dette burde kunne pilles ved via afspillings enheder umiddelbart. dog præcis hvordan skal jeg ikke lige kunne sige hvad bundkort sidder der i computeren?

    har du prøvet både front audio og den på mb?
    umiddelbart har jeg haft nogle problemmer hvor jeg har været dum nok til at sætte en forkert afspillings enhed ved ikke om du har tjekket dette ellers kan det gøres ved at højreklikke på højtaleren nede til højre inde i windows og så klikke på "afspillingsenheder" havde nogle problemer med at den ville tage AMD HDMI output som standard ved ikke om det kan bruges men hvis du ikk ehar kigget var det vel et forsøg værd :P

    tja den emilpapis linkede til er god til prisen ja men ville have sværtved at tage sli det ville godt kunnevære der men det ville være svært at få luft ind til det øverste grafik kort da der på det bundkort gerne skulle være 3 pladser imellem pcie portene.
    og om det er smart at gå sli eller ej er svært at bedømme umiddelbart ville jeg vente til 600 serien kommer og så se hvad ydelse de ligger på for der falder prisen formegentligt også for 500 serien ellers er det nemt at finde et brugt hos nogen der vil have 600 serien hvis ikke ydelsen er god nok til at du ville vælge den...
    men er svært at sige for ved ikke lige hvad Nvidia tryller op af ærmet til den serie.
    konklusion er at mm-vision ville være et halv dårligt valg hvis du drømmer om at købe sli. men er at have det nyeste nye så ville det være en fin mulighed. og den emil linker til er også lidt det samme rigtig god til prisen hvis du ikke ønsker at køre sli eller er ligeglad med at det øverste kort kommer til at larme lidt mere fordi det ikke kan få luft.

    ohh det var dog satans så lærte jeg også noget idag :clap:
    men hvis du tager den jeg henviser til er det en preoverclocked version som nok skal klare ærterne i laaang men hvis din plan er sli i fremtiden bare glem mit bud ^^


    det er jo næsten det bedste ved at poste herinde så bliver man ofte klogere :cheers:

    tja i første omgang så er at have to gtx 580 i en computer noget der sluger noget strøm så den strømforsyning i: http://www.mm-vision.dk/produk…arenr=99113&type=pcsystem
    er ikke kraftig nok til at trække to af disse kort sammen med resten af maskinen dette bliver også et problem hvis du kører med standard psu i den fra komplett.dk
    den strømforsyning i http://www.mm-vision.dk/produk…arenr=99110&type=pcsystem ville til gengæld kunne køre den.
    desuden kigger vi på bundkort så er bundkortet i mm-vision monster kun køre med 8x og 4x med to i mens xForce kan køre med 8x og 8x dette giver dog kun en 4-8% ændring så ikke alverden men alligevel værd at ligge mærke til. desuden er ideen om en ssd rigtig god de er fandme godt nok lækre savner godt nok en i mit system :boxed:
    hvad ville jeg så selv vælge...
    hmm ville nok købe hos Komplett.dk og så vælge:
    750 watt strømforsyning endten nitro series eller corsair hx holder mest med corsair.
    i5 2500k processor så kan du altid oc den lidt hvis du har lyst :9xo
    Corsair SSD Force Series 3, 120G. 120 gb ssd med god hastighed så kan du have de vigtigste ting på den
    Gigabyte GA-Z68XP-UD3 andet bundkort for at kunne have to gtx 580 senere hen også godt bundkort fra mine erfaringer
    Fractal Design Define R3 Black Pearl og til sidst dette kabinet bare fordi jeg synes det er lækkert og er godt støjdæmpet :cheers:
    dette ville så alt i alt give 10200 med et gfx og med windows hvilket virker til en rigtig god pris egentligt


    lige redigeret for at sige at 750 watt er måske enddag i den lave ende til 580 i sli men skulle godt kunne trække det

    den havde også kostet 10000 hvis han havde valgt en ssd prøvede jo så at sige at en hybrid disk som der var i som standard stadig er hurtig og wupti så er den næsten 2000 billigere :P

    det er mega nemt at montere havde ingen erfaring med det selv men tog mig ikke andet end 30 min at skifte uden ide om det. i henhold til det med at det skulle blive utæt så så vidt jeg ved er det ikke elektrisk ledende væske så bliver den endelig utæt kan man bare tørre computeren uden skader har dog endnu ikke hørt om nogen der lige har oplevet dette med hverken antec 620 eller corsair h50 som vidst ca koster det samme


    har lige redigeret med en side fra hwt om montering samt et billed af den monterede køler:
    http://hwt.dk/Test/33367/Antec-K%C3%BChler-H2O-620/Test

    tja ville sige det var en fin computer men ja harddisken er lidt sløv i forhold til eksempelvis den hybrid fra mm-vision men er vidst den harddisk type som er standard for bærbare.
    dette betyder jo så dog ikke at den er bedre gennerelt ser specsne bedre ud for mm-vision og ellers den lidt billigere n serie med en i5 men kommer igen an på hvor meget cpu kraft man har behov for.
    på den side så har asus noget quick start noget som skulle hjælpe med at starte den hurtigere end ellers
    dette betyder selvfølgelig ikke at den er bedre end en hybrid disk eller ssd men er vel bedre end intet :cheers:

    den asus du har linket til har en af mine venner og han er fuldt tilfreds med den den klarer sig godt i spil og har lang batteri leve tid samtidig er designet lækkert så den ville jeg da klart hoppe på :9xo
    samtidig er der ikke noget galt med kølingen heller så vidt jeg har hørt så heller ikke der er der noget at komme efter
    alt i alt et godt valg af bærbar