Indlæg af c-poulsen

    Yeps, den er sat til 9694.


    Jeg synes bare jeg havde problemer med at komme på nasén i går da jeg prøvede med kabel og slog airport fra

    Så dvs at når jeg kan ændre mtu til 9000 under ethernet, så burde min macbook undersøtte jumbo frames, hvis jeg smider et kabel i? Og hvis ikke, burde det være min router, der skal udskiftes? :D

    Nej, jeg har kun en. Jeg har en router/modem i et jeg har fået fra yousee.
    Jeg fandt lige en manual til min router. Under internet connections står der WAN MTU size = 1500. Så understøtter den nok ikke JF.

    Jamen når jeg kigger under ethernet så kan jeg ændre den til 9000, men jeg kan som sagt ikke med airport.
    Jeg synes at jeg har læst at dette ikke er en mulighed hvis ens udstyr fek.s. mit modem ikke understøtter JF

    Hej


    Jeg har anskaffet mig en buffalo duo nas server.


    Jeg har den til at arbejde sammen med en macbook pro late 2008, men jeg synes at det går langsomt når jeg skriver til disken. Når jeg kigger under airport på min mac, kan man ikke sætte mtu højere end 1500. Er dette fordi mit modem ikke understøtter jumbo frames, eller er det min mac?


    Hvis det er modem, er der så nogen der har et bud på hvilken router med både gigabit net og jumbo frames?

    Okay :)


    Jeg har en netgear cg3000 med indbygget router. Kan den trække en nas server, så jeg får samme hastighed som du siger? altså på gigabit net?

    Jeg tror du har fået mig på andre tanker :)
    Men er det meget avanceret at få smidt en torrent client på - for det er helt bestemt også noget jeg gerne vil bruge.


    Og ved du om man kan lave backup på mac med time machine, med sådan en dims :P

    og 210 er bare endnu dårligere, eller hvad? :P


    Brition, har bare hørt meget godt som synology, men det lyder da rimelig billigt :)

    Jamen den skal bruges til film, musik og data.
    Samt backup på min mac.


    Jeg har kigget på DS211J, DS211 & DS210 alle fra synology, men jeg kan ikke rigtig finde forskellen på de tre

    Hej.


    Jeg har tænkt mig at købe en nas server, men jeg er lidt i tvivl om hvilken.


    Jeg har kigget på en synology DJ211J - nogle der eventuelt har en kommentar?

    Okay, tak :D


    - Han spurgte også ind til om jeg ønskede en fast ip, hvilket selvfølgelig koster 49,- om mdr.
    Og jeg kom til at tænke på om der er nogen fordele ved fast ip, som privat person?

    Jeg havde problemer med den i dag, så det gjorde jeg også, og nu virker det fint.
    Også snakkede vi frem og tilbage, og han sagde at hvis mit udstyr var slukket på det tidspunkt der står angivet ved lease, så kan jeg risikere at få ny ip. Også tænkte jeg bare på om det sker helt automatisk, eller om man selv skal ind og gøre noget i indstillingerne eller lign, for at den kan skifte wan ip.

    Hej


    Jeg ved at min wan ip lease udløber på et bestemt tidspunkt.
    Hvis jeg skal ha mulighed for at få tildelt en ny ip, skal jeg så gøre andet end at holde mit udstyr slukket på givet tidspunkt?


    Jeg snakkede med en supporter hos min udbyder, der fortalte mig at det var sådan jeg skulle gøre, men kom efterfølgende til at tænke på om, man skal release den eller noget?


    Jeg sidder på en mac, og får mit internet fra en netgear cg3000.


    På forhånd, mange tak.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak
    Husk at sikre dig, at du har mulighed for kabling af net til NAS, hvis du vil kunne tilgå den over netværket.


    Nogle modeller tilbyder også wireless, men her er hastigheden selv klart ikke den samme alt afhængigt af udstyret.


    Jeg tror enten det skal være: http://www.buffalo-technology.com/produc...inkstation-pro/
    Eller: http://www.edbpriser.dk/Produc…ils.aspx?q=nas&pid=701126 - Hvilken hdd kan anbefales? - gerne omkring 1 tb


    Jeg har som sagt en netgear cg3000. Kan den ikke trække det?