Indlæg af Lecter

    Kan godt følge dig i, at hun skal have et beskidt look. Men synes bare det ser ret klamt ud, og det bliver fokus i billedet i stedet for den stemning hendes øjne og resten af billedet skaber.

    Kan godt lide billedet WHAT, men synes, ligesom der blev sagt inde på fredmiranda, at hendes arme ser lidt for groteske ud.


    Kan godt være, jeg kommer med noget, hvis jeg finder en, der vil stille op.


    EDIT:


    Her et eksempel på et billede, som er taget af en tilfældig person. Billedet her tog jeg, da irakerne fejrede asia cup mesterskabet.


    Linker det, da det ikke er fra denne uge: http://2084.dk/irakisk_dreng.jpg


    EDIT2: Og ja, det hoved bag hans højre øre er pænt irriterende ;)

    Quote

    Originally posted by |Henrik|
    _WHAT_


    Lidt mystisk at jeg ved de fleste af dine billeder ikke kan se dataerne.
    Billedet er rigtig flot og med en flot sløret baggrund tiltrods for at baggrunden ikke er langt væk fra selve motivet. ;)


    Skyldes at WHAT har pannet (går jeg ud fra). Altså hvor man følger cyklens bevægelse med en ikke alt for hurtig shutter (1/100 i dette tilfælde).


    Kan især give en super fed effekt ved endnu hurtigere bevægelse - fx ved motorcykel og bilræs.


    Her et par eksempler fra google:


    [Blocked Image: http://a3.vox.com/6a00d10a7a1eb08bfa00d41434fab33c7f-500pi]


    [Blocked Image: http://www.bytephoto.com/photopost/data/500/928101_0135.jpg]

    Quote

    Originally posted by _WHAT_
    Lecter
    God vinkel på billedet. Billedet er dog ikke helt skarpt og jeg kan se du har brugt blænde F2.8 som ikke rigtig giver nogen mening. Når du tager arkitektur så er en lille blænde omkring 11-16 klart en fordel for at få hele billedet skarpt.


    Der kom også lige et D'OH med på vejen, da jeg kom hjem hehe. For nej, det giver absolut ingen mening.

    Quote

    Originally posted by Angelus
    Her kan i se Org. jeg har bare rettt kanterne til, og auto color, auto kontrast og ikke andet...
    http://s13.photobucket.com/alb…view&current=IMG_1518.jpg


    Hvis du kan få toppen og mere af siden med, så bliver det fedt, tror jeg. Kontrasten mellem sol og skygge (front og side) er meget tydelig, og det øger til perspektivet i billedet. Men prøv også at eksponer efter væggen, så du får konturer med (du kan altid rette det i PS - især hvis du skyder i RAW).


    Nu ved jeg ikke lige, hvilket kamera du bruger, men hvis du har muligheden, så kunne du overveje stativ og bracketing (hvor kameraet skyder 3 skud i 3 eksponeringer) og så kombinere dem på computeren.


    EDIT: Overvej også at tage noget af græsset med - og ja prøv generelt nogle forskellige perspektiver.

    Hej,


    Jeg har lovet at prøve at hjælpe med at finde en bærbar til en 9 årig dreng. Han spiller World of Warcraft, diverse bilspil, fps osv.


    Jeg har ikke selv spillet i 4 år snart, så jeg er lidt blank på det område.


    Hvor meget skal man op og betale, hvis han skal have noget der kan trække det OK? Og har i nogle forslag?


    Budget er umiddelbart 5-6000 kroner, men hvis det ikke er realistisk, så hvad er kommer tættest.

    Filmen udnytter helt klart widescreenformatet, og så er der generelt brugt helt andre kameraindstillinger end man normalt ser i serien. Dollyture er det mest iøjenfaldende.


    Nej, det er ikke en film, man får vildt meget ekstra ud af, at se i biografen. Meeen man får dog nogle super flotte scener fra bl.a. Alaska, men også fra Springfield. Og der vil man ikke få den samme oplevelse, hvis man ser den på DVD.

    Var også til snigpremiere i går.


    Jeg grinede fra start til slut. Den film var bare HELT som den skulle være. Havde høje forventninger, og de blev indfriet.


    5/5

    Hej,


    Jeg er på udkig efter en person, der kommer fra Næstved og søger ind på universitet her efter sommerferien.


    Det er til en tv-reportage lørdag til TV2 Øst, hvor brevene med svar kommer ud.


    Hvis det har interesse, så ring på 55 36 56 56 og spørg efter min kollega Torben Kristiansen, der liner historien op.


    I må også meget gerne sende opfordingen videre, hvis i kender en, der kan hjælpe.


    På forhånd tak.


    Thomas Hartz, TV2 Øst