Indlæg af vkcelik

    Har undersøgt det med CPU-køler og man kan maks. komme op på 4.5 GHz med den medfølgende køler. Temperaturene med en 4.5 GHz overclock er ca. 48 i idle og 90 load. Tj max er på 98 så det burde ikke give nogle problemer. Hvad siger i til det? Er 90 grader under load for meget? Kommer det til at skade processeren i længden?


    Quote

    Det er helt fint med PC3-12800 RAM (1600MHz), de ligger meget godt med hensyn til værdi for pengene. Hvis du ikke skal have en kæmpemæssig køler burde disse Corsair vengeance være ganske fine: LINK


    Har du nogle eksempler på nogle kæmpemæssige kølere hvis jeg en dag skulle få behov for dem :) ?

    Hejsa folkens


    Er for første gang ved at samle min egen computer. Den skal bruges til gaming (BF3, Skyrim osv.), billed- og videoredigering og programmering. Regner med at jeg senere kommer til køre Crossfire og købe en SSD. Indtil videre har valgt de her dele:


    MOBO: ASUS P8Z68 Deluxe
    CASE: CM 690 II Advanced
    CPU: Intel Core i5 2500k
    PSU: Corsair Enthusiast Series TX850 V2
    HDD: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 1 TB
    GFX: XFX Radeon HD 6950 (2 GB)
    ODD: LiteOn IHAS124


    Som i nok har lagt mærke til mangler der nogle RAM. Har kigget på nogle af de her: [URL=http://www.tomshardware.com/reviews/corsair-vengeance-crucial-ballistix-kingston-hyperX,2907.html]Tom's Hardware[/URL] men de er sværre at finde her i Danmark. Er det nok med 1600 MHz? Er der nogle RAM i anbefaler til under 600 kr?
    Jeg vil gerne overclocke processeren. Er det nødvendigt med en CPU-køler?


    På forhånd tak for hjælpen

    Hej folkens


    Sidder og kigger lidt på nogle small form factor computere. Computeren skal højst sandsynligt bruges som et media center (xbmc eller boxee), til browsing og afspilning af HD filer (og youtube).


    Den skal helst kunne køre Windows 7 og gerne klare småspil som Plant Vs. Zombies, TrackMania, CS 1.6 og lign..


    Har været lidt fastlåst på disse Nvidia next generation ION baserede computere:
    http://www.edbpriser.dk/Produc…t=4263221;4229963;4265368


    Ved ikke om det er smart eller om jeg skal kigge efter computere med andre grafikprocessore/chipsets?


    Computeren skal helst ikke koste over 2500 kr..


    På forhånd tak