Indlæg af petern

    Det er spild af penge medmindre man vil have nogle flotte kabler


    Vil du have bedre hastighed så køb i stedet en SSD disk.....her gør kablerne heller ingen forskel.


    Der er nok altid nogle som mener noget andet, men jeg vil æde min hat på at du vil opleve at der ikke er nogen performance forbedring hvis du skifter kabler og jeg tror heller ikke det er målbart på en almindelig super hurtig gamer PC ;-)


    --
    Peter
    ZXNET.DK

    Jeg har benyttet Oister i et år, har benyttet kortet flere gange om ugen og har ingen problemer.


    Men hastigheden holder ikke, man kan godt mærke at man ikke er på en rigtig forbindelse, selv en almindelig ADSL 2mbit yder bedre og det er ligegyldigt om man sidder inde i københavn eller det er i en lille by på lolland ;-)


    Tror det at 3 leverer det bedste, de har ihvertfald en god dækning.


    Kan kun anbefale dem, men kun som supplement til en fast forbindelse.


    --
    Peter
    MINIWEBHOTEL.DK

    Den skal nok holde et stykke tid. Syntes generelt at producenterne af spil også tager hensyn til at tingene skal køre godt selvom grafikkortet måske ikke er det nyeste.


    Gem de sparede penge på ram til et bedre grafikkort og måske du er heldig at du så til den tid kan købe et brugt som er bedre en det du har nu ;-) sådan har jeg sparet rigtig mange penge og det betyder at jeg næsten altid har haft en ret ok maskine til en billig penge som kan bruges til de nyeste spil.


    --
    Peter
    MINIWEBHOTEL.DK

    Hej


    Jeg er interesseret i dette kabinet til 250kr


    SilverStone Precision PS04 eller dit PS05


    Det er op ti dig jeg skal bruge et kabinet til en server, det er ikke så vigtigt om der er fejl i led, den skal bare stå og arbejde ;-)


    Den maskine jeg har nu til backup trænger til et kabinet....lige nu er bundkort m.m. skruet op på en træplade...ikke kønt, men det virker ;-)


    Jeg bor på falster, så det bliver nødvendigt at du sender det, jeg betaler selvfølgelig porto.


    --
    Peter
    MINIWEBHOTEL.DK

    Hej


    Du vil ikke kunne mærke forskel og det skyldes at der er godt med ram i grafikkortet, så det er det som der vil trække læsset med alle de hurtige beregninger, den ram der sikker udover grafikkort bliver kun benyttet sekundært og ikke til grafikdelen.


    Det er jo ikke shared ram til grafikkortet


    Iøvrigt har jeg kørt de spil på et grafikkort på 512 MB uden at noget hakkede.


    Jeg ville spare pengene eller bruge dem til noget andet lækkert.


    Mit råd er at købe de klodser som er billigst.


    --
    Peter
    MINIWEBHOTEL.DK

    Det er et fedt kabinet med god plads kan jeg se, det betyder at varmen kan fordele sig lidt og der er en god stor blæser i som vil give god køling hvis du sætter den til bundkortet.


    Med de mange diske skulle du måske tjekke om ikke der kan komme lidt ekstra køling på dem via en blæser ved siden af diskene hvis ikke den medfølger allerede, det vil forlænge levetiden af dine diske væsentligt.


    Dit setup ser godt ud.


    Jeg har selv en ligende maskine kørende som server, den har altid masser at lave, den kører i døgndrift og kan godt komme af med varmen. Så som almindelig PC er den fin.


    SSD giver vildt hurtig opstart, men med den mængde ram som du har så er det kun i starten du kan mærke det og så syntes jeg måske SSD er for dyr.


    Jeg har selv en Intel SSD i min bærbare, men det er mere fordi jeg har haft ødelagte diske i mine bærbare og det er ret irreterende, så er solid state mere holdbart. I en stationær er det mindre vigtigt.


    Men har du tænkt dig at sætte diskene op i et RAID?


    --
    Peter
    MINIWEBHOTEL.DK
    Billigt webhotel med PHP & MySQL

    ok, hvad faldt du så for?


    har iøvrigt set nogle ok maskiner til under 5000 kr. til spil, men den var der selvfølgelig ikke da jeg skulle bruge den.


    --
    Peter
    MINIWEBHOTEL.DK
    Billigt webhotel med PHP & MySQL

    Jeg har gode erfaringer med min acer.


    Kan anbefale køb af denneher hos ekspert


    Acer AS5745G-436G64


    Den har følgende specs og koster 7.499 kr. inkl. moms


    Intel Core i5 430M processor
    6 GB RAM og 640 GB Harddisk
    15.6" HD LED skærm
    nVidia GeForce GT330M grafikkort
    Med 1 GB RAM
    DVD brænder
    Trådløst .N netværk
    Webkamera & Kortlæser
    HDMI udgang for tilslutning til TV
    Windows 7 Home Premium


    De acer maskiner jeg har haft har ofte været billigere og bedre end de HP masiner jeg har set andre har haft. Samtidig så er det også god kvalitet de leverer.


    --
    Peter
    MINIWEBHOTEL.DK
    Billigt webhotel med PHP & MYSQL til kun 3,- kr/md

    Har du evt. prøvet at installere en driver til skærmen, det burde ikke være nødvendigt, men nogle gange kan windows godt drille på en bærbar hvis man kun benytter den som fulgte med styresystemet.


    Du kan benytte en driver til Vista, det er de samme drivere som windows 7 benytter.


    --
    Peter
    MINIWEBHOTEL.DK
    Ultra billigt webhotel med PHP & MySQL