Indlæg af Mikael

    okay, uanset hvad så kan det vist ikke betale sig med lappeløsninger på et gammelt system, har kikket på nogle komponenter for en simpel opgradering:


    i7 8700 3.2ghz
    2.249 kr. LGA1151 Socket



    SSD 960 Evo
    901 kr. Pci 3.0



    Asus Prime Z370-A
    1.242 kr. LGA1151, 14 Nm, 8 g., 4 dimm, 2133 Mhz ram DDR4 SDRAM, &4 GB Max



    Corsair LPX 1x16
    1.491 kr. DDR4 SDRAM , 2400 Mhz, DIMM 288-pin (sætter nok 2 på).



    5.883 kr.
    ?




    (Edit: Det stod ellers pænt i første omgang, men det kan editoren åbenbart ikke håndtere.)

    Tak, jeg skal bruge det til Unreal Engine, 3D, import af animationer, textures mv.


    Måske Palle_DK alligevel får ret, lol, jeg køre jo et gammelt system i7 930 og bundkort (6400 MT/s ?) med PCIe 2.0, og så kan jeg vel ikke bruge M.2. halløj ?


    Når jeg importere peaker cpu'en måske lige i starten men ellers køre den i bølger og kommer ikke helt op, antal ram er ikke noget problem.

    Jeg tror at jeg skal bruge en bedre SSD, har en Samsung EVO 850, 500 GB. Rigeligt plads til drift, men vil gerne have noget hurtigere, hvad skal jeg gå efter? Af hvad jeg lige kan slå op på specs:


    SATA 6 GB/s
    SRS 540 MB/sec
    cache DDR3 512 MB
    RR 98.000 IOPS - RW 90.000 IOPS


    Jeg vil godt give lidt mere relativt for at få mere fart i, men altså nu skal I ikke forslå noget til 50.000 kr for 30 GB vel, lol.

    Altså jeg køre bruger nogle gange dr.dk og live tv over pc/i browser, der er et lille tandhjul man kan klikke på og bestemme hastigheden ved siden af der hvor man kan vælge fuldskærm.
    Har tit kørt i baggruden med andet internet uden bøvl.

    - har en pose med batterier som bliver afleveret forsvarligt, det er slet ikke til debat :)


    Problemet er at batteriet som sidder længere inde sidder fast, hvor det her stads har sat sig mellem plastic og batteri.


    Kikker lige på priser på tilsvarende og overvejer om det beder kan betale sig, tak.

    Savner en "tak" funktion, men tak :)


    "en kende..."? Som jeg forstår jer to så afviser I ikke helt at der er noget om snakken, men da virtuel gør det godt nok og andre ulemper, så er det ikke pengene værd?


    Emil: Philips x1, det blev det vist ikke billiger af, lol.


    "... opstår hvor developer/artist har lavet lyden til det", noget du har erfaring med?

    Hej


    Skal til at arbejde med retningsbestemt lyd. Som jeg har forstået det, er det eneste der holder headset med flere højtaler i og der har jeg kun fundet to 7.1 versioner fra Asus, og de topper på reviews angående surround sound.
    De koster dog en del.


    Vil lige høre hvad andre der faktisk har prøvet ægte surround sound siger?


    Jer der blot har læst på nettet, AFK tak.

    Hej


    Har haft brugt Thunderbird, men blev aldrig tilfreds med den og her til sidst kunne jeg slet ikke åbne programmet, så nu er det afinstalleret.


    Jeg skal dermed bruge en ny client til w8, meget gerne en der er god til at håndtere flere mailadresser, mapper og forskellige signature for hver mailadresse.

    Hej


    Jeg må hellere komme med på SSD bølgen, men hvordan gør jeg smartest? Jeg vil ikke lave en clone af nuværende hdd, men gerne installere software fra bunden på SSD og så stadig bruge HDD til backup af gamle filer.


    Så jeg sætter SSD i og siger den skal boote fra denne, og så kan jeg stadig tilgå filer fra Hdd som ekstern? Hvordan med Windows, får jeg et problem med licens? (ja, jeg betaler for software).

    Nu tråden er fremme blander jeg mig lige, mener nemlig ikke at laserprinter er løsningen på at man printer sjældent. Først hvad er sjældent? Måske det er bedre at printe på biblioteket, hvis det er en gang eller to om året. En laserprinter kræver relativt væsentlig mere ventilation. Jeg ved ikke om man har løst det, men for en del år tilbage var laser i små rum meget sundhedsskadeligt.

    PSU er Corsair 650, har kørt i flere år uden problemer, der burde være rigeligt.


    Jeg kender ikke lige nogen i nærheden der køre stationær med et kort der passer til, så det var for lige at høre, inden jeg investere.

    Jeg går ikke på kompri med performance for at spare en sjat. Selv hvis AMD ved en eller anden pris/performance ratio score bedre, så skal den forskel være temmelig stor.


    Nogen der ved hvornår der kommer nogle flere facts?


    Lige nu ser det dog ud til at man nærmest kan købe og samle to AMD pc'er billigere og med cirka samme performance som med en af Intel nyeste CPU.
    For rendering over fler pc'er giver det mening, og for gamere er AMD CPU vel rigeligt fint?

    Hej


    Min gamle stationære der har nogle år på bagen har tiltider pludselig lukket ned så jeg intet kunne se, men blæser/pc synes at fortsætte med at køre.
    Jeg har før løst det ved at slukke psu og så få gang i den igen. Nu er status at det lyder som om at pc starter op, men skærm siger stadig intet signal selvsom jeg starter op på ny.


    Skærmen virker med laptop, så jeg tænker at det er skærmkortet?
    Hvordan kan jeg fejlsøge?
    Intet lugter brændt...