Indlæg af Mikael

    Hej


    1. Der er ikke noget der hedder langsigtede på IT hardware marked. Der kommer formentlig masser af nye headset i løbet af dette år. De er gode til forskellige ting, jeg gætter på at FOV er vigtig ved Flight Simulator? Pimax har god FOV headsets, har dog ikke prøvet dem.

    Til erhverv kommer G2 med en omniversion og ellers findes der til Erhverv headsets der koster væsentlig mere, men som tillige er i en helt anden klasse.

    Hvis det er Quest 1 du har prøvet er der nok et stort spring til G2.


    2. Kan 3080 ikke klare VR? Hvor har du det fra? Om ikke andet 3090?


    3. Problemet lige nu er overhoved at få fat på de gode komponenter, så det er egentlig den største udfordring med grafikort lige nu.


    Hvis du kan, så vent et halvt års tid med at gå ind i PCVR gaming, så ved vi nok lidt mere om hvad der kommer på marked af den næste generation.

    Gigabyte's version af motherboard med det der kunne ligne et mindre "grafikkort", tilbyder muligheden for ekstra 4x M.2 udover de 4 på boardet, men det optager så en pci slot.


    Har man brug for 8X M.2, er det overkill og en gimmick eller hvad siger I andre?

    Ulempen med Quest 2 er at det kræver Facebook login og at de bruger dine data. Gynger og karruseller, det er derfor de kan underbyde marked. Man skal også huske at den kommer skrabet, så man kommer nok til at bruge ydeligere penge på en elite strap og meget andet gøgl.


    Der findes en del producenter, og konkurrencen bliver nok ikke mindre i 2021.


    Indenfor AR briller findes der fx over 72 mærker, og rygterne siger at alle de store tech giganter arbejder på at vi skal gå med briller. Hvor mange der er i VR har jeg ikke overblikket over.


    Skal man slippe billigt kan du købe et headset adapter til dine mobil og lege "light VR" (3DOF), men fint til fx at få en stor biograf skærm og se en video.

    Når folk så ringer til dig bagefter, er du løbet tør for strøm.

    Alt andet end Oculus, hvad mener I er det bedste headset under 10.000 kr. ?


    Ønsker man standalone og inside-out, 6DOF, pass through og minium 90 hz, så vinder Quest 2 fra Oculus vist, men er der reelt nogle alternativer, stand alone eller ej ?


    Pimax ja, men det er med base stations og ledning og det er bøvl. Plus et dyrt grafikkort.


    HTC er døende på hardware?


    HP reverb 2, ja men da ikke specielt imponerende, relativt, i følge diverse reviews.


    Deca VR, guld og gønne skove, men ingen ved om de overhovedet bliver til noget.


    Nogen bedre bud?

    Man bør ikke sælge gamle harddiske med følsom data på.

    SSD er vist mindre farligt?


    Hvis en hacker ville gå efter jer, hvorfor skulle vedkommende så gå efter at købe jeres hardware, så kan vedkommende bare hacke sig ind og finde det der skal bruges på jeres nye system.


    Er jeres pc på nettet kan den hackes.

    tak, jeg er ikke sikker på at AMD kan fungere med det hardware jeg ellers har, så det er en satsning for mange penge, men omvendt kan jeg godt se at der er noget at spare.


    Kan ikke finde specifikke benchmark på de engines jeg benytter, men det handler som jeg forstår det om rå processor kraft.


    Den ene engine giver et eksempel på en Six-Core Xeon E5-2643 og resten via skyen, og ellers anbefaler de 12/16 kerner.


    Jeg kan forstå at Intel kommer med noget nyt lige om hjørnet, så måske jeg skal vente til efter sommeren.

    Et "komplet" AMD system ?


    Jeg formoder at denne her processor er tilsvarende:

    https://www.dustinhome.dk/prod…/ryzen-threadripper-2920x


    Den står alene til 3.211 kr. med moms, det er selvfølgelig noget billigere, men jeg forstår ikke den med et komplet system?

    Intel er vist stadig hurtigere:

    https://cpu.userbenchmark.com/…TR-2920X/m931866vsm625966


    og

    http://www.cpu-world.com/Compare/396/AMD_Ryzen_Threadripper_2920X_vs_Intel_Core_i9_i9-10920X.html


    Anyway, det var mere om det passer sammen?

    Hej

    - så skal jeg til det igen. Passer det her sammen?:


    Priserne er taget fra Dustin, men selvfølgelig, hvis det findes billigere andre steder. Priser x moms.


    Der er to kølere, da jeg er tvivl hvad man skal der, jeg laver ikke noget avancerede oc. Fractal Design Celsius S24 eller fx

    be quiet! Shadow Rock 3, desto mindre larm des bedre.



    Intel Optane SSD 900P Scp 2.719 kr
    ASUS Prime-A X299 2.122 kr
    ASUS GeForce TURBO RTX 2060 SUPER EVO 8GB

    3.008 kr
    Phanteks Enthoo Pro 599 kr
    Corsair HX Series HX850 1.143 kr
    Intel Core i9 10920X 4.636 kr
    Fractal Design Celsius S24 836 kr
    ARCTIC MX-4 4g 52 kr
    Kingston HyperX Fury 2.399 kr
    ASUS PG279QE ROG Swift 27" IPS G-Sync 5.039 kr
    be quiet! Shadow Rock 3 396 kr
    Logitech K750 Solar 599 kr

    Bare til almindelig internet brug har jeg Firefox, Explore, Chrome og nogen gange Tor.


    De køre med 3 forskellige sikkerhedsniveuaer så jeg ikke skal sidde og skifte indstillinger hele tiden. Slå man alt fra er der meget lidt der virker.

    Hej


    Har en Samsung G9. Jeg vil gerne overføre fra min pc til mobilen via mit usb-kabel, det virker ikke en dyt.


    Jeg får fejlmeddelelsen: "The connected device is unable to access data on this device..." bla bla .
    Det står altså på mobilen.



    Jeg har prøvet:


    1. ja "File transfer" er markeret så den ikke kun kan oplade.


    2. Genstarte mobilen.


    3. Er blevet godkendt af pc virus program.


    4. Prøvet to forskellige kabler.


    5. #*0808# MTP+ .


    6. Enable USB debugging.


    7. Opdateret drivers, siger jeg har det nyeste.


    8. Prøvet forskellige USB porte på pc'en.


    Andre bud?

    Husk lige de basale småting:
    Mus, almindelig, vertical eller ?
    Tastatur, specielt til gaming?
    Kølepasta eller høre det med nu om dage?



    Som arbejdskærm er jeg stadig fan af de matte med mindre refleksion, men som også er mindre "shiny", alternativt kan man sætte et filter på alt efter anvendelsen.