Indlæg af Heinzie

    Quote

    Oprindeligt indlæg af lijnx
    Ebo så hvis jeg kun vælger og køre en skærm i sidste ende er 2 kort så dumt ?


    for 3 skærme fylder jo også lidt må man sige :P


    Nej, det er ikke dumt. Antal skærme lige nu har ikke den store betydning. Hvis du har 2 kort, har du muligheden til at køre med 3 skærme, men hvis du investere i 1 kort, skal du enten til at købe et mere, eller sælge det og købe 2 mindre.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af lijnx
    Jaaa var også min ide men fuck det stort og lyder som om det bliver virkelig varmt
    såå ved ikke om jeg så også skal til og vand køle det for så bliver det jo virkeligt dyrt :P


    meen ej sys altsår 24 gb ram er alt for meget har ikke noget og bruge alt det til :D


    men tror jeg hopper på et kort 2 lyder til og være noget rod :P


    :oops: Så ikke at du havde valgt det der 12 gb kit, sorry. 12 gb er nok :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af fredek
    Det kommer an på hvad du vil bruge computeren til, hvis du bare spiller så er 4GB RAM nok.


    Jeg er ikke meget til det SLI, Crossfire pjank. Jeg ville bare tage en 5870 men hvis du har pengene og hvis det er det du vil så gør det da :D


    Jeg kan også anbefale det kabinet, super lækkert og sort hele vejen igennem :D


    4 gb til et x58 socket? kan ikke se hvordan du vil dele 4 gb i 3 stænger ;)
    Han skal bruge tripple channel memory, de ram han har valgt der er rigtig gode, det er kun et plus hvis han køber 2 sæt af de der.

    12 gb er ikke for meget, ram kan man altid bruge :) Det hjælper dig en del hvis du har flere programmer åbne, eller fx nogle tunge programmer som fx After Effekts eller nogle andre fra Adobes suite, så vil det hjælpe der.


    Du skal dog huske et x64 bit system, ellers får du nok ik så meget ud af dem.

    "..ved ik ret meget?" :) Har du selv valgt delene? Det er jo næsten perfekt :drink:


    Aj, jamen der er jo ikke så meget at sige til, den ser fin ud og det er sku noget af en pc :crazyeyes:


    Edit
    Det er ikke så dumt. Ja, man kan nøjes med 1 grafikkort, men det er jo op til dig. Der findes mennesker som køber noget der er meget dyre :)


    Øm... Om det kan betale sig at købe en 980x? Ja = Hvis man har alt for mange penge. Eller så nej.
    Hvis du har penge til en 960 ville jeg tage den, men ellers så er en 920 eller 930 fint.

    Det ser godt ud, men ville tage en anden cpu køler hvis han ikke skal overclocke.
    Fx en Noctua NH-D14 Den skal du ikke bekymre dig om at skulle rense ;)


    Hvis du vil have en der er billigere, så er det her en mulighed: Alpenföhn Brocken


    Edit
    Hvis bare der er blæser på køleren, så behøver du altså ikke at rense den, og hvis der er så voldsomt meget støv, så skal han lige overveje en et kabinet med støvfilter.

    AffenKatzen, for lige at opsummere:


    CPU: Intel Core i7-920 1.784,00 DKK
    Bundkort: Asus P6T 1.498,00 DKK (Det er et meget godt bundkort til prisen)
    Grafikkort: Sapphire ATI Radeon HD 5870 2.578,00 DKK
    RAM: Corsair Dominator 3 x 2 GB PC3-12800 1.379,00 DKK
    Case: Cooler Master HAF 932 878,00 DKK
    CPU Cooling: Noctua NH-D14 588,00 DKK
    HD: WD Caviar Black WD6402AAEX 640 GB 542,00 DKK
    PSU: Corsair Professional Series HX850W 1.239,00 DKK
    CD drive: Samsung SH-B083L (Sort) 645,00 DKK


    Total: 11.131,00 DDK


    Jamen det ser da meget godt ud :) Held og lykke fremover :9xo

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil


    Det kommer i meget høj grad an på setuppet om det lydkort overhovedet giver mening - gode "højtttalere" (det er vel rettere sagt forstærkeren) tilkobles oftest digitalt, og så har lydkortet absolut ingen indvirkning.. Lydkortet giver kun mening såfremt han kun bruger høretelefoner - eller en anden analog tilslutningsform.. Og selv da ville jeg nok gå efter noget billigere X-Fi :)


    Hvad er din pointe? Ved da godt at det kommer an på setuppet, men som sagt så er det ikke mange der har brug for et lydkort til næsten 1.000 kr,- Kan godt se at han måske skal vælge en billigere løsning, men det er slet ikke sikkert at han overhovedet har brug for et ekstra lydkort, med mindre at han har planer om at bruge det til noget som han ikke har oplyst i sin post :crazyeyes:

    Det der lydkort er ikke nødvendigt med mindre du er en hardcore gamer og har nogle mega gode højtalere / headset og går meget op i hvordan lyden er, ellers er det der onboard lydkort alt hvad du behøver.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    Det med at den er markant bedre end 5850 er jo lidt af en sandhed med modifikationer, godt nok har den flere shaders(1600/1440), men det er da osse eneste forskel ;), flash et 5850 med en topbios og OC, så er vi altså nede i de helt små forskelle i ydelsen ;), GPU'en er den samme.


    Tjaaa, man kan jo altid oc sit grafikkort for at opnå en højre ydelse. Jeg forslog bare et bedre alternativ til den samme pris for et GTX 470 ;) Det er da ikke sikkert at han gider at købe et 5850 og så oc det og opnå næsten samme ydelse som et 5870, som han bare kunne købe inde for sit budget? Så kan han jo også bare oc sit 5870, og opnå en ydelse som er endnu bedre :crazyeyes:

    :goodpost:


    Godt kabinet, massere af airflow og plads i et lille kabinet <-- Lyder ironisk xD


    Anyway, hvad kabinet har du i tankerne? Er lidt nysgerrig siden du ikke vil skifte det ud.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Oling
    Har fået at vide, at Asus'en har et bedre grafikkort, men Acer'en den bedste Cpu, ved bare ikke rigtigt. hvad der bedst i mit tilfælde.


    Det kommer an på hvad model du ser på.


    [Edit]
    Ahhh.. Ser at du har valgt en med Intel HD Graphics.. Det er jo rent æblemos :pokey:


    En TimelineX med et 5650 og en i5 er ikke så dårlig. Fx 3820TG modellen...

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    CPU - Fint valg, men 950eren falder vist nok relativt snart i pris - så kunne den blive aktuel..


    GFX - Ville tage 5850; mest ydelse for pengene (eller evt. 5870, hvis du bare har for mange penge)...


    Vil ikke vente til at 950'eren falder i pris, 950'eren er bare en clocked version af 920'eren...


    "For mange penge?" Han har valgt et 470, tror godt han kan skifte det ud med et 5870 uden at få ondt i pungen. Den er jo trods alt kun 109 kr,- dyre, men er markant bedre end 470'eren og specielt 5850'eren.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    PSU - Der ville jeg nok også hoppe på en corsair, nu der er plads i budgettet.. Umiddelbart ville jeg sige, at en 850Wer er ALT nok - også til SLI; men man kan selvfølgelig altid købe større :P


    Jeg ved ikke med dig, men jeg har det ikke så fedt med at jeg skal til at investere i en ny psu når jeg planlægger om et SLI/Crossfire setup. Så hellere tage en 950W Corsair nu, og spare de besværligheder der kommer i fremtiden.


    Corsairs TX950W er fin psu til sådan et setup, og man behøver ikke at tage en 850W for måske 1-200 kr,- mindre, og så senere upgrade til en større hvor i man så bliver nød til at sælge sin 850W psu.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af AffenKatzen
    HD: Hitachi Deskstar 7K1000. C 1 TB – 505,00 Kr. Overvejet også at smide en SSD i til OS men det skulle vidst ikke have den store indflydelse på spil udover hurtigere loading time når maps skifter som jeg har forstået det.


    Det er rigtigt at en SSD eller en Harddisk på fx 10.000 eller 15.000 RPM vil påvirke loading time. Men ikke kun i spil. Det påvirker hele din pc. Fx når du skal redigere video, så er det rart at kunne have en hurtig harddisk til når man skal kopire/gemme tunge videofiler.


    Du kan prøve at læse her. Der bliver beskrevet lidt om hvorfor en SSD disk er bedre end en normal. For at påpege den vigtigste faktor/pointe i en SSD er, at den er hurtig. Og det gaver ikke kun i spil.


    Desuden vil den 1TB harddisk være flaskehalsen i din maskine, hvis du vælger at installer OS på den. Jeg vil stærkt anbefale minimum 80GB eller måske 120GB 2.5" SSD eller 3.5" 10 eller 15.000 RPM disk til OS, og så en 1TB disk til lager osv.


    En god men lidt dyr SSD er denne OCZ Solid 2 Series
    Hvis du er lidt mere til en 3.5" harddisk, er der denne Seagate Cheetah 15K.6 som er 146.3GB og 15.000 RPM.


    Du kan også søge lidt selv på Edbpriser, eller evt spørge nogle tweakere her inde. Men det er ihvertfald mit bud :)

    Når du nu er oppe i den prisklasse, så vil jeg tage et Sapphire RADEON HD 5870 til næsten samme pris (109 kr,- dyre) Det er både bedre men også lidt mindre krævende.


    Vil anbefale en Corsair TX950W til 108 kr,- mere hvis du har planer om at køre Crossfire/SLI. Så er Corsairs serie meget stabil og levere rent og stabilt strøm under stress.