Indlæg af kriller7000dk

    Hej Tweakere.



    Min efterhånden et par år gamle bærbar har lavet et underligt stunt.


    En dag kæresten skulle bruge den og på nettet, ville den ikke hoppe på det trådløse. Hun ringer og jeg prøver at guide hende til at få forbindelse. Det virker ikke. Hun putter kabel i porten og dette virker heller ikke - sært.


    Hun lader lortet stå. I går kommer jeg så hjem og vil kigge på lortet.


    Jeg tjekker diverse instillingere på skidtet og kan konstatere at INGEN netværkskort er synlige. YDERST mystisk. Jeg prøver at geninstallere drivere osv uden held.


    Jeg gendaner senere i går så computeren, så den er som ny. Tænkte dette kunne være en mulig løsning. Computeren finder under geninstallationen mit trådløse netværk "YES" tænker jeg.


    Den konfigurerer så færdig. Men men men - den kan ikke finde nogle tilgænglige trådløse netværk selvom huset andre pc'er/telefoner er på. Men kabel netværk virker igen.


    Alle drivere er installeret og det trådløse kort skulle også virke i følge win7.


    Mine tanker er nu om det trådløse kort brændt af..? Og i så fald hvordan.. Eller er der nogle ting jeg ikke har tjekket der kan løse det.



    På forhånd tak.

    Hej.


    Har købt en stak hardware, men kan ikke have mine ram monteret med den store køler. Ram er Corsair Vengeance med ret store køleprofiler.


    Søger hjælp til et andet alternativ til ram eller køler. Ram må ikke være højere end 44mm mont i sokkel. Eller også en køler der har mere frihøjde end 65mm målte jeg vidst, hvis jeg skal beholde ram.


    Bundkortet er et ASRock Extreme 990FX og ramsoklerne er ret på CPU.


    Hjææælp..

    Hej.



    Søger et nyt kabinet til mit nye hardware der snart kommer ind ad døren, da jeg tvivler på det kan puttes ind i mit gamle.


    Det må ikke være mere end 2 år gammelt.


    Indholder gerne Usb 3.0 og gerne være en silent version med godt køl.


    Max pris er 500kr.


    Kom frem med guldet;-)

    Den skal kunne køre Starcraft 2 og Diablo 3 til den tid - vil dog ikke afvise den ikke skal kunne køre fps spil af en eller anden art.. På samme tid skal den være musik server med et high-end lydkort. Dette kan evt komme senere.

    Hej.


    Prøver at stille de forskellige færdigsamlede computere op mod hinanden.
    Her er det, Sharkgaming, komplett, topdata og mm-vision jeg har sammenlignet.


    Har fundet ud af de stort set er ens til 5000-6000kr.
    De sparer på hver sin måde og går på kompromis med forskellig hardware. Men hvad er bedst at spare på med et budget til max 6000. Jeg er til Amd maskiner skal lige siges og ATI GFX. Kabinettet behøver ikke være det vilde gamer.

    Hey.


    Har vandkøling på mit noget ældre gamer pc.


    Det er et Asetek Waterchill model et eller andet jeg løbende har opgraderet.


    Der er pumpe, 12v relæ, resevoir, masser slanger+ fittings og cpu kølehoved. Dette skal bare skiftes ud så det matcher ens cpu, stor radiator til 2x120mm blæsere.



    Hvad er det værd?



    /Kriller7000dk

    Haha, min fejl. Bare glemt det med 1155, men synes nu det er det er den nye athlon x6 hedder.
    Hold da op trækker grafikkort så meget power - crazy. Ja, så kommer jeg ikke langt med mine 400 baby watt.


    Men med alt den hardware jeg skal have købt kommer jeg næsten længere med en sprit ny pc, end at skulle opgradere den nuværende.

    Hej i forummet..


    Har været væk fra computer verdenen alt for længe og kan slet ikke følge med i alt udviklingen og hvad der er bedst osv.


    En ting har jeg da fået læst mig frem til - at hardware til gaming kræver meget strøm.


    MEN, hvornår skal man have mere end 400W PSU?


    Jeg har en god gammel Athlon 64 4000 Cpu, med et 8600GT GFX og en stak RAM.


    Til at trække det sidder en vandkølet PSU hedder umiddelbart ZEN 400 og er blå. Googler jeg den stemmer den overens med den model jeg har.


    Tror i denne PSU kan levere nok til at en ny Athlon X6 1155, bundkort dertil og et anstændigt GTX samt lidt ram. Lydkort må evt vente. Har ikke den mindste ide om hvor meget et GFX bruger af watt.


    Har en drøm om PC'en skal køre Diablo 3 når det engang kommer på markedet, så det haster ikke voldsomt.


    Kan i hjælpe mig?


    /kriller7000dk

    Under alle omstændigheder er den ikke på mere end 560watt. Så vidt jeg ved er det nok allerede i underkanten.
    Så kan da vidst bare godt tilføje en PSU til listen. Så skal raditoren ikke på over arbejde:-)

    Hej i forummet..



    Har lige et par spørgsmål, jeg er sikker på i kan hjælpe med.




    Er ved at se mig om efter lidt ny hardware til mit system, kontra at købe en ny.
    Skidtet er vandkølet nu og vil gerne beholde det samt mit kabinet, så ny er kun hvis det ikke kan betale sig at opgradere for at få noget tilsvarende billgere.



    1.


    Mit nuværende system.


    Abit Fatal1ty An8 bundkort med AMD Ahtlon 64 4000+ @ 2562Mhz og 3GBram og Nvidia 8600GT kort fra MSI.


    Det kan lige med nød køre Starcraft II, med nogle mindre lag i meget lav kvalli. Men hvis man skal flytte en større hær tror jeg ikke den kan mere.


    Senere engang når Blizzard tager sig sammen skulle den gerne kunne
    køre Diablo III til den tid og måske Left for dead 2 - dette er min umiddelbare "gaming" plan.


    Kan jeg opgradere dette system med et bedre GFX og måske lidt flere RAM og spille mine spil?


    Og er et 1.0 PCI X16 kort compatibel med en 2.0 PCIx16 sokkel - altså kan det bruges sammen?


    2.


    Hvis i nu har sønderskudt mit ellers så lækre system i en del år efterhånden, kan min PSU Silentmaxx (vandkølet, lidt i tvivl om Watt specs på den) klare en mindre opgradering til eks.


    Bundkort-> Gigabyte GA-790XTA-UD4
    CPU -> AMD Phenom II X4 955
    RAM -> OCZ 4GB - PC3-10666 - DDR3 OCZ3P1333LV4GK
    også mit nuværende GFX hvis ikke det er det der sætter grænser for mit nuværende system.
    Måske så ny PSU (hvilken, ikke pisse dyr?)



    Er SLET ikke inde i computer verdenen mere, men spille spil skal min computer klare. Gider ikke sidde ved min bærbare herhjemme;-)


    På forhånd tak.

    Hey i forummet.


    Jeg står og kigger efter notebook. Den skal kunne game de nyere spil. Men jeg aner ikke hvad jeg skal kigge efter.


    Jeg er ikke så meget inde i computer verdenen mere.


    Mit budget er pt max 12500kr. Og jeg har kigget lidt på AlienWare X15, med nogle mindre ændringer.


    Skærmen må helst ikke være størrer end 15" da jeg rejser meget på mit job.


    Hører lidt dårligt om Acer og med min søsters erfaringer så holder det stik :boxed:


    Hvad vil i ellers anbefale?




    Mange tak