Indlæg af sphinx_dk

    Overvejer selv at anskaffe enten H100i eller H220, men er splittet mellem H220's ydelse og muligheder for udvidelse kontra udseende og Corsair link software med H100i...

    Som der er skrevet tidligere er pumpen i kølehovedet. Ønsker du at modificere/udvide er Swiftech's H220 nok et bedre produkt, da der her er indbygget reservoir og mulighed for udvidelse. Systemet skulle desuden også være mere effektivt end H100i. Se evt. coolerkit.dk...

    Ok cool. Jeg har heller ikke nogen forestående ambitioner om SLI, så det er ikke umiddelbart noget problem.


    Jeg har også kigget lidt på 7950, som bl.a. skulle kunne overclockes ret fornuftigt, men har dog set at GTX 660 ti umiddelbart performer lige så godt, og ofte marginalt bedre i de spil jeg er interesseret i.


    Ud over det, så så jeg, at 7950 havde haft problemer med høje frame latency spikes der gjorde, at kortet til trods for høje gennemsnits fps fremstod mindre flydende.

    Overvejer selv kraftigt et MSI N660Ti PE. Det ligger snært omkring dit budget og har flere steder fået rigtigt pæne ord med på vejen.
    For mit eget vedkommende er jeg dog i tvivl om hvorvidt mit Sandybridge setup kan blive en bottleneck for grafikkortet?
    - Nogen der ved noget om det? Så vidt jeg har forstået så kører sandybridge PCI-E x2 hvor de nye grafikkort kører PCI-E x3.
    Har dog læst at det ikke går så meget på egentlig overførsels-hastighed, men snarere båndbredde til eks. setup's med flere skærme??


    Correct me if I'm wrong!! :-)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Carpe^Diem
    Nåå, jeg må vist trække min tidligere kommentar tilbage. Det ser ud til at LSI har sparket en fed controller af sig. Thg rammer over 3gb/s med 16 Intel SSD'er, det må siges at være meget nice. Der er 9210-8i uden cache og 9260-8i med cache. Slet ikke dårligt, specielt ikke til 3500kr for den uden!


    - Nej det ser ud til at være et lækkert kort, men hvor ser du kortet til 3.500? Har kun set det til 5.000+ - altså 9260-8i...


    Har ikke set 9210-8i?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Spørgsmålet er jo så bare om det overhovedet kan betale sig at bruge omkring 10kilo på diske & controller så Windows og spil starter 2-3 sekunder hurtigere op, ved godt mange elsker "spillet" bechmark men nogle gange kommer det til at tage lidt overhånd.
    du snakker om at det hele faktisk kommer af mangel på plads, hvad med at sælge dine små vertex diske og så købe 2-3 ssd'er i +80GB størrelsen med god ydelse og så smid dem i raid i stedet.


    Jamen du har jo på mange måder ret. Der er flere ting i det, men i bund er det fordi jeg altid har haft "the need for speed", og det her er på mange måder mere for projektets skyld, end det er et egentligt behov for de voldsomme hastigheder.
    Men du har fuldstændig ret, det er mange penge for noget som man kan diskutere behovet og anvendelsen for!
    - Men kunne stadig være fedt...Grunden til at jeg gerne vil have en god controller er også, at så har jeg stadig den hvis jeg engang senere skifter til andre gode diske. Uanset om mine behov til den tid er Raid0 eller eks. Raid5...


    En anden ting er, at ved at køre på en separat controller sparer man så ens cpu for noget arbejde med diskene der....
    Men du har ret, det er en dyr pris at betale!

    Okay.


    Jeg forventer også at der vil være noget tab i hastighed, men hvad er så realistisk? Jeg havde håbet på at finde en controller i området omkring 2.500 - 3.500?


    Hvad med eks. Intel RS2BL080?


    På ocz's forum taler de varmt om LSI 9260-8i, som er mega pebret, men siger så at Intel RS2BL080 skulle være bygget over den!? Har dog ikke fundet nogen tests af den...


    Jeg vil ikke ud og have 2 controllere, da jeg gerne vil holde andre slots ledige til evt. flere grafikkort.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Må man spørge, hvad skal du bruge de hastigheder til? For det kan næppe bare være for at få hurtig start af OS. :$


    Neej det er der heller ikke, men der er heller ikke et større "server" formål selvom ydelsen jo nok kunne lede tankerne derover. Det startede med at jeg købte to 30gb vertex turbo drev fordi ydelsen var høj og prisen relativt lav hvis jeg senere ville udvide til noget voldsomt. De kørte rigtig godt, men pladsen var for lille. Så kom det tredje drev på og det hjalp på både ydelse og plads - indtil nu hvor pladsen igen er trang. Diskene yder virkelig godt, og alle de flaskehalse man oplever til daglig med load at OS, programmer, - ALT kører faktisk bare bedre!


    Nu skal jeg så udvide med yderlige 2-3 drev og vil dermed komme til at bruge alle portene på bundkortet. Ud over det vil bundkortets onboard controller ikke kunne håndtere den ydelse diskene kan levere - har jeg læst!? - så med en anden controller skulle jeg jo gerne få maksimal ydelse og samtidig med at det ikke er noget jeg skal bekymre mig om når jeg engang køber andet bundkort...

    - btw, diskene yder ca. 660mb/sek i læsehastighed og ca 400 i skrivehastighed...Dvs. at de umiddelart holder deres oplyste hastighed (240 læs, 145skriv) x3 ret godt...


    Så optimalt set kan controlleren give små 2gb/sec læsehastighed og 1,6gb/sec skrivehastighed.


    Er det noget der kan lade sig gøre? (ved godt man ikke bare kan sige 8x hastighed for 1 disk, men i teorien :) )

    Hej


    Jeg har i øjeblikket 3 OCZ vertex turbo diske i raid 0 som systemdiske, men vil til at udvide til 5 eller 6 diske (på sigt nok 8 ).


    I den forbindelse skal jeg bruge et controllerkort der kan yde hurtigt nok til ikke at blive flaskehals for diskene.
    Da jeg som sagt skal bruge dem som systemdiske, skal jeg kunne boote fra dem...


    Håber I har nogle gode ideer derude!!


    :)

    For at vende tilbage til trådens start.....
    Er der nogen der ved om ATi snart er på banen med afløsere til 58xx serien? Vil blive temmelig ærgelig over at bruge 2-3k på et gfx og tilhørende vand-køle blok for at finde ud af, at de kommer med helt nyt kort lige efter!?

    Ja, god pris!


    Hmm okay, det må jeg lige være opmærksom på så - altså det med volt regulering.


    Er det noget de tydeligt angiver eller hvad? - I så fald, hvad skal jeg så kigge efter?

    Okay, mener bare at have set et sted at lige præcis xfx faktisk tillader at man skifter køler, men at standardkøler bare skal gen-monteres hvis kortet har en fejl og skal til rep.


    Men demo-kortet der har dog ikke reference-køleren monteret, så ved ikke om det følger reference designet??


    - Det gad jeg i øvrigt godt at de generelt var bedre til at angive om kortene gør, altså følger reference-designet...Det er jo en lille nem oplysning at give for dem!

    Tak for hint'et, men synes ikke man sparer nok i forhold til at det er en demovare/returvare :-/


    - Da det desuden er meget vigtigt for mig at kortet holder referencedesignet aht. vandkøling, vil jeg nok holde mig til de modeller der har reference-køleren monteret... (fandt ud af at mit aktuelle kort ikke kunne vandkøles midt i at samlingen og monteringen af det hele var i gang, det gider jeg bare ikke igen!!!).