Indlæg af dekane

    Jeg afinstallerede de nyeste lan driver til den stationære og fik hastigheden op på 20 mb/s ca. Ved ikke hvorfor den mistede så meget hastighed når det trodsalt var nyere drivere.. Kunne se at der var kommet flere valg muligheder med, men om de bare var default eller om man først skulle stille dem ind ved jeg ikke.


    Men med denne hardware og software, har den hele tiden kunne komme op på 60-80 mb/s hvilket den stadigvæk er langt fra. Men jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre yderligere for at få den op i omdrejninger da jeg ikke kender alle funktioner der er med driverne/routeren desværre.

    Hmm computeren står jo til at opdatere automatisk, men mindes ikke jeg har fået nogen besked om det. Men jeg er så ikke den eneste der bruger computeren, men stort set..


    Jeg overfører som regel mange små, da det er familie fotos og video, dog er det hele mapper som er kopieret ad gangen. Så det vil ca svare til 15-20 GB pr mappe.


    Jeg resette routeren på knappen bagved, og forbindelsen blev en andelse bedre.. fra 500 kb til 20-25 mb/s, ser nu her at den også har opdateret netværkskortet til den nyeste driver.. :oops:

    Jeg har hele tiden haft routeren og enhederne. Det eneste der pludselig ændre sig er hastigheden fra de 80 mb /s til 500 kb /s .. hvilket er lige lidt for drastisk efter min mening. Jeg har lavet en restore i routerens browser vindu, ved ikke om det er ligeså godt som en reset.


    Uanset kabeltype kommer den ikke over 1 mb /s. Driverne og routerens firmware er opdateret til den nyeste version.

    Hastighed på Ethernet, Indstilling i router og enheders netværk ??


    Hejsa.


    Jeg har en Asus RT-N56U, i den sidder 2 Lan
    kabler.. til stationær og NAS. Begge understøtter 1000 mbit (eller 1Gbit
    om man vil). Jeg har 6.cat kabler i begge maskiner. Alle netværks
    indstillinger står som default, altså som fabrikken indstillede dem. Der
    er så kommet sikkerhed på.. bare for en sikkerhedsskyld ;)


    Hastigheden mellem mine maskiner ligger på nu 300 kb/s, og den plejer at ligge på 80 mb/s.


    Routerens
    MTU er på 1500 (Max), NAS og stationær kan komme helt op på 9000 MTU..
    Men har de 9000 overhovedet nogen betydning når trafikken alligevel skal
    igennem routeren?


    Er der nogen indstillinger, som man kan pille ved som kan gøre ethernettet hurtigere?


    På forhånd tak.. :)
    :rules:

    Hej..


    Jeg har divx og ts film, de har danske tekster men på mit tv kan jeg ikke få dem frem på skærmen når jeg streamer fra min synology nas til mit sony bravia tv.


    Så jeg vil gerne kunne "brænde" underteksterne fast på filmen, sådan at når filmen starter så er teksterne der også uanset hvad.


    De eneste krav jeg har til det er, at filmen forsat skal streames og ikke brændes til noget medie. Og vobsub er ikke en mulighed. :$


    Så nogen der kender en mulighed hvor underteksterne kan "brændes" fast på filmen evt via et lille program ? :boxing:

    Hej peoples..


    Til at starte med vil jeg fortælle lidt om maskineriet, som jeg sidder med.
    OS: Windows 7 - Home Premium 64 bit.
    RAM: 8 GB kingston 1333mhz.
    CPU: i5 Intel
    Netværk: Gigabit..
    Router: WRT610N fra Linksys. (Gigabit porte) m. CAT.6 kabler.


    Jeg har Seagate Barracuda 7200 rpm 32mb cache på 1TB. Har delt den op i to.. OS ligger på den med 200GB og data/spil osv ligger på den anden partition på 800GB.


    Som media lager har jeg en Seagate 7200 rpm 64 mb cache på 1.5TB.. den er ikke delt op.


    Jeg har en WG caviar black liggende på 1TB og 7200 rpm, 64mb


    hvordan ville i placere harddiskene for at få den optimale ydelse ud af dem på?


    Seagate 1TB - 7200rpm - 32mb
    Seagate 1.5TB - 7200rpm - 64mb
    WD C. Black - 1TB - 7200rpm - 64mb.

    Jeg fik gjort det på routeren, og den understøtter ikke højere end 1500 MTU :(
    Min forbindelse ligger dog stabilt omkring de 45-50 mb/s, hvilket er dobbelt så meget som før.


    Ærgeligt de ikke gør mere for at det skal virke optimalt når de endelig har placeret hardware til det :S


    Jeg takker mange gange for hjælpen og links.

    Jeg satte Synology på 2000, og overførelsen kom op på 50 mb/s. Routeren står pt på auto.
    Men det mærkelige er, at da jeg genstartede enhederne kom forbindelsen ned igen. Jeg tjekkede om noget havde ændret sig ved MTU værdien.. men den står stadig på 2000..


    Satte synologyen op på 9000 og den startede på 100 mb/s men gik langsom nedad. Den stod langtid på 75 mb/s.. men sluttede på 56 mb/s.


    Jeg har ikke prøvet at kigge på routeren endnu, anden end den står til auto og den viser 1500. Men det er en WRT610N med gigabit.. så mon ikke den kan komme op på 9000 MTU ?

    Hejsa..


    Jeg har opsat et netværk derhjemme med en WRT610N router, hvilket har gigabit porte.
    En bærbar, Fujitsu Siemens Xi 3650, også med gigabit port.
    Og så har jeg en Synology DS209 også med gigabit port. ( Raid 1 )
    Og alle forbindelser er trådet med cat.6 kabler.


    Mine harddiske i bærbaren: 2x 300gb m. 7200 rpm og 32 mb cache.
    Synology harddiske: 2x 2TB m. 7200 rpm og 64 mb cache.


    Jeg har ikke rørt nogen indstillinger, andet end jeg har prøvet på Synologyen at ændre MTU til aktiver Jumbo Frame og MTU 2000.


    Hvilket resulterede i at min forbindelse kom op på en 80 mb/s fra Synology til bærbar.
    Men efter jeg genstartede mine enheder røg forbindelsen tilbage på 25 mb/s, som den ellers normalt holder sig til.


    Er der nogen indstillinger man skal ændre for at få en stabil og høj overførelse på det interne netværk? WRT610N er tilsluttet en Telenor router på 'normalvis'.


    Hvordan skal MTU stå osv osv??


    Mvh DeKane.