Indlæg af Andreashej

    Okay - så vil jeg spare de 1400 og tage en 5820K i stedet - det vil stadig være en massiv opgradering fra min i7 930, og jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at give 7000 for en CPU ;)


    Jeg vil gå efter de Crucial ram så :)

    Hej alle,


    Da Intel nu endelig er kommet med den nye generation processorer, er det tid til at opgradere min PC :)


    Jeg tænker at købe:
    i7 5930K
    Asus X99-Deluxe
    32 GB DDR4 ram


    Jeg har desuden et GTX 780Ti, 250GB Samsung EVO, 80GB Intel SSD, 2TB Seagate Barracuda, 1 TB WD.


    Vil min nuværende PSU på 650W kunne trække det system? Det er en Corsair TX650.


    Bonusspørgsmål:
    - Kan jeg nøjes med de billige ram fra Crucial, eller kan det betale sig at smide det ekstra for nogle Corsair?
    - Hvilken CPU køler kan anbefales? Har lige nu en Coolermaster V10 - kan det betale sig at gå efter noget andet, eller kan jeg lige så godt beholde den? (Og skal jeg så have nogle andre beslag til den?)


    Det var nok det for nu - på forhånd tak til alle hjælpende sjæle :)

    Lige præcis P9X79E kiggede jeg på, jeg kan godt lide prisen ;) Men det ser ikke ud til at den har intern USB3 tilslutning til kabinettets front? Men det kan være EDBprisers specifikationer der ikke helt passer?


    For ellers skal det da vidst bare være det :)


    EDIT: Ser lige på ASUS' hjemmeside at det har da, så jeg tror det bliver det :)
    EDIT2: Fandt lige ud af at det bare er P9X79 jeg har kigget på. Det andet er noget dyrere. Ikke at det nødvendigvis gør noget, men vil nok gerne holde mid under 2000 for et bundkort. Hvordan ser P9X79 ud forhold til?

    Jeg har Gigabyte nu, og der har aldrig været det mindste med det, så umiddelbart har kg ingen grund til ikke at købe det :) hvis det er med Gigabyte jeg får bedst pris vs. Ydelse, så er det det jeg køber. Får jeg det hos Asus så køber jeg det ;)


    Jeg overclocker ikke, og har kun brug for standard tilslutninger, og umiddelbart virker ud5'eren som det billigste valg der? :)

    Vil jeg kunne købe et Quadro kort, og sætte i sammen med mit nuværende 5870, og systemet kan så selv skifte mellem dem eller bruge begge to, og vil jeg få noget ud af det? Eller er det bedre at sælge mit 5870 og købe to GTX680 som du foreslår?


    Skærm og hovedtelefoner i god kvalitet har jeg allerede :)


    Det lyder fint, og jeg kan genbruge min ram med optimal ydelse på et nyt bundkort.


    Ud fra jeres anbefalinger tror jeg at jeg køber følgende:
    Intel i7 3930K eller 4930K afhængig af pengene
    Et passende X79 bundkort
    Evt 2 stk. GTX680
    Samsung 840 EVO 250 GB
    Cooler Master Cosmos II


    Lyder det ikke som en udemærket opgradering?


    Hvis jeg skal gøre mit system så lydløst som muligt i det kabinet, hvilke dele skal jeg så vælge? Min nuværende larmer helt afsindigt :)


    Det sidste spørgsmål: hvad vil mine nuværende dele(dem jeg ikke skal genbruge) være værd?
    Det er jo så i7 930, Gigabyte GA-X58A-UD5, HAF932, evt. 5870.


    Tak for alle jeres svar ind til videre, de er jo guld værd :)

    Jeg tror jeg vil få mest ud af en opgradering af chipset også, netop for native understøttelse af de ting du nævner.


    Jeg tror ikke jeg vil gå efter at vente til næste år, men i stedet købe efterhånden som jeg får råd.


    Kan du anbefale noget konkret af bundkort og processor med dagens standard? Jeg har 24 GB ram fordelt over 6 blokke, så vil gerne udnytte dem optimalt. Mit nuværende system kører jo tripple-channel på rammene, men så vidt jeg har forstået kører de nye generationer dual-channel? Men det er vel ikke noget problem at køre mine seks blokke i dual-channel, bare der er sokler nok?

    Jeg har med vilje ikke sat en pris på, da jeg hellere vil spare lidt ekstra op, end spare penge nu og her, men jeg har selvfølgelig ikke 30.000 til opgradering. Men en 5-10k kan jeg godt spare op :)


    Leetdonkey: Du bekræfter egentlig lidt det jeg selv har fundet ud af ved googling. Jeg tror jeg venter med opgradering af grafikkort, og starter med opgradering af processor og bundkort.


    Vil jeg få meget mere ydelse for pengene ved at vente til næste år?


    Jeg havde egentlig også tænkt mig at opgradere SSD'en, det fik jeg bare ikke lige med i første indlæg. Har lige købt en 250 GB Samsung 840 EVO, tænker at købe en magen til til den stationære, og bruge den gamle som cache disk til after effects og premiere pro :)

    Hej,


    Det er noget tid siden jeg har været herinde, og har ikke fulgt så meget med de sidste par år, så har brug for nogle råd angående opgradering.


    Min PC ser lige nu ud som følger:
    Intel i7 930
    Gigabyte GA-X58A-UD5
    Intel 80 GB 1. g SSD
    WD 1000GB 7200 rpm HDD
    24 GB DDR3-1600 MHz RAM
    Corsair Tx650 PSU
    XFX Radeon HD 5870 GPU
    Cooler Master V10 CPU køler
    Cooler Master HAF932 kabinet


    Jeg bruger min PC til semi-pro foto og videoredigering, og føler at den begynder at køre lidt trægt med de store videofiler.


    Jeg regner med at genbruge PSU, RAM, HDD, SSD og måske GPU.


    Jeg vil gerne opgradere kabinettet til et Cosmos II. Overkill - ja - men det har jeg nu engang bestemt mig for.


    Derudover tænker jeg at opgradere processor til nyeste generation i7 med passende bundkort. Hvilke vil I foreslå?


    Herudover tænker jeg måske et nyt grafikkort? Spiller ikke så meget mere, så tænker at jeg måske skal have et Quaddro-kort. Vil det være en god/dårlig ide? Det skal stadig kunne trække spil som BF3, BF4 osv. i god kvalitet.


    Så basically, hvad vil I anbefale af processor og bundkort(jeg tænker nyeste generation i7), samt evt. grafikkort. Er min strømforsyning stor nok til sådan en upgrade?


    Og har det aflagte udstyr nogen værdi på brugtmarkedet? Det drejer sig jo så om i7 930, GA-X58-UD5, HAF932, evt. V10 og evt. HD5870.


    Det blev godt nok en lang smøre, jeg håber nogen kan hjælpe:)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af fredek


    :offtopic:
    Tror du ikke at han har overclocket eller noget, for jeg tvivler på at et kabinet kan gøre så meget forskel, men hvad ved jeg :)


    Nej, han har ikke overclocket, det er jeg 100% sikker på. Han kører med en i7 920 og jeg kører med en i7 930 :=)

    Jeg kan kun anbefale et HAF 932. Jeg har selv et, og computerens temperatur ligger på ca. 45° C under load. En af mine venner som nogenlunde samme setup har en CM 690 og ved load ligger hans pc på ca. 60° C. Så det er virkelig HAF 8)


    Andreashej :D