Indlæg af hjorslev

    Jeg har skiftet fibernet til Hiper, men jeg er stødt i et problem i forhold til den medfølgende router (ZyXEL VMG3925-B10B). Den understøtter ikke DMZ og portforward samtidigt, hvilket min nuværende router gør (Linksys E4200). Linksys-routeren er dog ikke kompatibel med fibernettet fra Hiper, uden jeg sætter ZyXEL routeren i bridge mode, hvilket jeg har haft problemer med. Jeg har tilkøbt fast IP.


    Jeg har forsøgt mig med at ændre WAN mode fra Routing til Bridge, men så snart jeg gør dette, så mister routeren forbindelse til internettet, hvilket jeg til dels oplever på computeren, men det står også under "connection status". Der er ikke ret mange WAN-indstillinger tilgængelige, og fra Hipers support har jeg fået at vide, at vlan skal sættes til 101, som den allerede er. Uagtet at der ikke er internet, så har jeg prøvet at deaktivere DHCP på ZyXEL routeren, uden at det har båret frugt.


    Er der nogen der har erfaring med at have internet fra Hiper, og bruge deres router i bridge mode, eller måske ligefrem at anvende deres egen router uden at skulle bruge den medfølgende router?

    Hej,


    Jeg er på jagt efter en ny 24" skærm. Mit graffikort er et ASUS Radeon R9 290X 4GB DirectCU II OC. Jeg bruger min PC til spil og studiet.


    Lige pt. har jeg kigget på tre valgmuligheder, alle sammen i hver sin prisklasse:


    Den billige er en ASUS VN247H, der koster ca. 1300. Opløsning på 1920 x 1080.
    Den næste er en ASUS VX24AH, der koster ca. 2600. Opløsning på 2560 x 1440.
    Den dyreste er en Dell P2415Q, der koster ca. 3600. Opløsning på 3840 x 2160.


    Generelt vil jeg gerne høre, om I har nogle bedre alternativer til dem jeg har fundet. Ca samme prisklasse og opløsning. Og helt specifikt i forhold til Dell-skærmen, der er en 4k, 1) er der et bedre alternativ 2) hvordan er 4k-markedet pt, bør jeg vente med at kaste penge efter en 4k skærm, eller er de rimelige ift. prisen dem, der er på markedet nu?


    Vh Frederik

    Hej,


    Jeg sælger et ASUS P6T bundkort, da jeg ikke har brugt det i lang tid. Jeg købte det hos Getmore d. 25. januar 2010, så garanti osv. må være ophørt.


    Det kan afhentes i Jyllinge/Ballerup eller sendes mod betaling, hvis køber ønsker det.


    HBO. 200


    Salget kører ligeledes på Hwt.dk

    Jeg har en gammel skærm liggende, jeg gerne vil slutte til mit eksisterende setup, hvilket jeg i skrivende stund ikke kan, da mit grafikkort ikke har nogen VGA tilslutning.


    Så vidt jeg kan forstå, kan jeg ikke bruge en DVI-D adapter, da den ikke kan konvertere det analoge signal; derfor søger jeg en HDMI/Displayport til VGA adapter, hvis nogen har sådan en liggende, som de gerne vil af med.


    Mit prisleje ligger på 40 kr. plus porto.

    Jeg sælger to styks Sapphire Vapor-X HD 5770 1 GB , da jeg har opgraderet til et større grafikkort.


    Det ene grafikkort er med den originale Vapor-X køler, mens den anden er med en køler fra Arctic Cooling Accelero Mono PLUS. Jeg fik dog aldrig blæseren til at virke fra Arctic, så hvis man ikke vil investere i en ny køler eller blæser, så vil den være passivt kølet. Jeg har vedlagt et (noget sløret) billede af grafikkortet med den alternative køler.


    Kortene er ca. 4 år gamle og de befinder sig i 4040 Jyllinge, men jeg sender dem gerne mod betaling.


    HBO: 150 pr stk.


    (Tråden kører også på HwT)

    Jeg siger tak for svarene, umiddelbart hælder jeg til Sapphire-kortet grundet den ekstra gigabyte, men jeg har dog stadigvæk ikke besluttet mig helt. -- Tak for hjælpen! :goodpost:

    Hvad hardware har du i forvejen? hvad PSU har du er den god nok til et nyt grafikkort?


    Hej, tak for dit svar, mit nuværende system ser således ud:


    Processor: Intel Core i7-3820 @ 3.6 GHz
    RAM: Corsair Vengeance Pro 2x 8 GB (16 GB)
    HDD: OCZ Vertex 3 240 GB, WD Caviar Black 1 TB
    Bundkort: ASUS P9X79 PRO
    Grafikkort: 2x Sapphire Radeon HD 5770 Vapor-X 1GB (CrossFireX)
    PSU: Seasonic X-760 760 W 80Plus Gold
    OS: Windows 8.1 Pro

    Jeg står og skal opgradere til et nyt grafikkort; mit budget er ca. 3000 kr., og jeg har indtil videre fundet disse to kort:


    Kortet skal bruges til gaming, og jeg regner med at afvikle spillene (som fx Watch Dogs) med de højest mulige grafikindstillinger i opløsningen 1920x1080, hvilket jeg regner med overstående kan.


    Jeg vil dog kan høre om, hvilket kort I vil foretrække af overstående to, eller om I har nogle bedre bud? Og eventuelt hvis nogen kan belyse, hvorvidt Nvidias PhysX gør en mærkbar forskel i de spil, der understøtter dette.