Indlæg af dong-u

    Hej kære Tweakers.


    Jeg har et gammelt system som jeg skal have op at køre men der mangler en strømforsyning som skal forsyne følgende:


    p5n-e sli
    Geforce 8800 GTS 512 MB (kræver min 400W, med 12V og 25A)
    E6600 (ingen overclock)
    2GB ram
    1x DVD drev


    Jeg kan ikke forstå at et grafikort at kan forbruge 400W eller producenten kræver at man har minium 400W.


    Jeg tænker på om en 400W PSU ikke er tilstrækkelig?


    I så fald er der nogen der kan anbefale et billigt men stabil PSU?


    Hvordan er det man vurderer størrelsen af ens strømforsyning?


    På forhånd tak!

    Bad airflow er udelukket hvis du da har set på billedet


    Dog sidder min gpu forholdsvis tæt ned til chipsættet på mit MB, vi snakker en afstand på +2 mm. Men den er ikke varmt nok til at give så højt udslag af temp.


    Mine kølere blæser self udaf, bagpå og på toppen og indad ved fronten

    Hej kære Tweakers.


    Jeg har her fornyeligt opgraderet min computer med følgende opsætning som mit signatur


    CPU:
    I5-750@2,67GHz


    RAM:
    2x2 GB DDR3 1600Mhz


    GPU
    ATI HD5850@


    MB
    Gigabyte P55A-UD3


    PSU
    Corsair HX620W


    Jeg vil lige starte med at give et link over de oplysninger der er fra cpu-z:


    http://www.megaupload.com/?d=8PQJVRXC


    Først og fremmest er jeg lidt i tvivl om hvor tilstrækkelig min strømforsyning er, især overfor en overclocking, som vil gå hen og blive aktuelt efter tilstrækkelig nok viden til det nye setup.


    Min PSU laver sommetider en statisk lyd, som er lidt foruroligende, men ifølge HW monitor leverer den varen.


    Yderligere ser jeg at min GPU når op på 80 grader under spil og under idle lige pt, er den på 47 grader. Dette er bekymrende taget betragtning af mit airflow som vist på dette link:


    http://www.megaupload.com/?d=F3IO9XLQ


    Tager jeg side skærmen af er temperaturen på 42 grader.


    Jeg håber i kan hjælpe med at dæmpe på min bekymring for mit vedkommende er det ekstremt at se så høj en temperatur, især af de reviews hvor der bliver nævnt en temperatur på 34-75 OC tilstand.