Indlæg af Psych0

    Heey Tweak


    Jeg har besluttet mig at købe en WD HD live og en Synology 207+ NAS server med 2 TB. Lyder det ikke som et udemærket setup ?


    PS. Tak for alle besvarelserne på denne tråd


    // Psych0

    Hej


    Tusind tak for alle de gode besvarelser, har været en stor hjælp i min overvejelse af hvilket hardware jeg har skulle købe.


    // Psych0

    Hvis det kun er til film og du kan undvære DTS HD Master decoder, så ville jeg hoppe på en wd tv live og en lille Synology NAS. Ja Synologyen er dyrere end readynas, men den er også meget mere lækker at arbejde med.


    /ask

    Kan du ik smide nogle link til hvordan et sådan eventuelt setup kunne være, vil helst ik op over 3000 med NAS og WD HD live. Gerne med links :D

    Hey tusind tak for alle dine svar på mit indlæg, men hvis du skulle komme med et forslag til et setup til mine 2 TB og omkring 3000 kr, hva ville du så forslå gerne med link :D

    Okay super så en Netgear Stora MS2120 med 2 TB (2 TB passer til mit behov) og en D-link boxee box. Vil ik være et dumt set up til afspilning af 1080p film ?


    Netgear: http://www.elgiganten.dk/produ…2TB/netgear-2tb-stora-nas


    Boxee: http://www.elgiganten.dk/produ…box-dsm-380-mediestreamer


    Eller ville det være en fordel at vælge noget andet? regnede med omkring 3000, men med ovennævnte produkter giver det omkring 3600. Så hvis jeg kan få noget der er billigere og af min samme kvalitet vil jeg gerne hører fra dig.


    PS. Tak for de mange svar ind til videre :D

    Heey


    Lige et tillægs spørgsmål, har det nogen større betydning om en NAS server har 300 MBps eller 600 MBps. Jeg kan godt regne ud at 600 er 300x2, men har det nogen større betydning hvis den skal stream HD 1080p film ?

    Med mindre i har elvarme der hvor du bor, så kan jeg ikke forestille mig at det ville være en god ide at benytte en 800W psu til en computer der måske max bruger 50W. Det skyldes at strømforsyninger oftest ikke er alt for effektive når de bliver belastet med mindre end 10% af det de kan outputte.


    Hvis jeg har forstået dit setup korrekt, kunne du nøjes med at installere en DLNA server som f.eks. PS3 Media server (den virker også med andet), minidlna, tversity, osv. på din computer med dine film og så tilgå dem via en medie streamer som f.eks. boxee box, eller wdtv live.

    Men kræver det så ikke at min stationær computer står tændt for at jeg kan se film fra den ved at installere en DLNA server? For hvis det er tilfældet så larmer den en del, da jeg har god udluftning i den, da det er en gamer pc. Så det vil være optimalt med en NAS server og så en Boxee Box tror jeg nok. Da jeg så smider film og andet op på NAS'en og streamer fra Boxee Box. Det bliver vil også komrig 2500 - 3000 kr,-

    Lige pt når jeg skal se film fra min stationær på mit tv. Så skal jeg overføre filmen fra computeren til min ekstrene harddisk, for så at igen at overfører fra harddisk til bærbar, koble bærbaren til tvet og så kan den lige knap kører 1080p, hvilket betyder at den hakker lidt hvis der er en scene med slagsmål fx, hvilket ødelægger oplevelsen af en god film.


    Vil gerne kunne se det på fuld kvalitet og få en god oplevelse ud af det. Hvad vil du så råde mig til at købe af mediecenter og NAS server (da en NAS server også kan gavne de andre i huset). Hvis jeg skal bygge selv har jeg en PSU 800W, så den skal ikke anskaffes. Mit budget er ca 4k +/-.

    Men er der ingen forskel på at købe en boxee box eller WD live HD, frem for selv at bygge et mediecenter. Det virker som om at man får lidt mere ved at bygge et mediecenter. Tænker på at man kan surfe på nette med et byg-selv er der også mulighed for det med de 2 ovennævnte ?


    Hvad koster en fornuftig NAS server, med minimum 1 TB data ?

    Jeg kender en der lige har sparet ca 2000 i alt i forbindelse med undervognsbehandling.


    Det er samlet 3 biler det drejer sig om, hvor hun gik ind til en undervognbehandler og spurgte til prisen. Hun syntes det var for dyrt og sagde hun havde fået et bedre tilbud, til hendes hæld troede han på hende og hun fik det billigere. Man kan være heldig at de går under den pris, eller uheldig og de siger at du så må kører der hen. Men det er hårde tider og hvis de stadig tjener på det så er de ofte villige til at gå lidt ned.

    Det jeg efterspørger om man får noget ekstra, eller om der er nogle ting som bliver nemmere ? Jeg behøver fx ik spille på et medie center da jeg har min ps3 og min gamer pc. Men film ville være fedt at have på 42" tv frem for en 23" pc skærm dog en lækker BenQ xl2410t