Indlæg af sct_nicolaus

    Lidt off-topic, men problemet er jo blevet løst ;)


    Jeg fik i går installeret den helt færdige danske Windows 7 64-bit, og må sige det kører som en drøm.
    Jeg har været med siden betaen, og har hjulpet med at oversætte og teste den danske version. Alle der var med i denne mini-beta har kvit og frit fået en Windows 7 Ultimate, og med frit valg omkring sprog og om det er 32 eller 64 bit.


    Så jeg sidder nu som en af de første med en fuldt lovlig og helt færdig version af Windows 7 :hb:

    Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Hehe tanken har strejfet mig David. :9xo :))


    Det var faktisk mig der skrev en mail til Komplett og gjorde opmærksom på denne klagetråd, samt den på hol.dk. Jeg gjorde det, da jeg syntes anklagen var utrolig tynd mod en virksomhed der tidligere har givet mig en fantastisk service.
    Os nørder er hurtige til at flame butikker der ikke leverer ordentlig service, så jeg syntes det var på sin plads at Komplett fik muligheden for at forsvare sig :)


    Og nej, jeg har absolut ingen personlig interesse i at reklamere for komplett.dk.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af sortemis
    ja jeg syns og vi skal have en brugerdefineret installeration hvor man kan vælge hvilken browser man vil have chrome, ie, firefox og så videre.


    Det var også præcis det de andre browserproducenter ønskede. Men der tvistede MS jo så det ønske lidt ;)

    tæt på; du har ik noget mellemrum mellem ip-adressen og -t.


    -t betyder at den bare fortsætter med at pinge uendeligt mange gange :)


    Edit: Men start med 192.168.1.1 - Altså din egen routers IP adresse. Det kan jo være det er den der brækker sig ;)

    Hmm... du kan prøve at fejlfinde med alm. ping.


    Lav først en traceroute til f.eks. google: "tracert http://www.google.dk"


    Derefter åbner du ca. 4 kommandoprompt vinduer, hvor du laver en "ping [ip]-t" til de 4 første adresser på tracerouten. Altså den første er din egen router, osv.


    Prøv at frempovokér udfald på din linie, og se så hvilke pings der fejler.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af dragon
    der onboard grafik og har kun en ram klods !


    Prøv om du kan låne en ramklods et sted du kan forsøge med.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af N00k
    Hmm kan squ ikke rigtig finde noget.


    Kunne bare godt tænke mig noget i stil med Age of Empires og Rise of Nations.
    Altså real-time strategy hvor man bygger sin by op, og går i krig.
    Kunne selvfølgelig bare spille mit Age of Empires 3, eller Rise of Nations så, men de er begge lidt gamle, og kunne godt tænke mig noget nyere.
    Kan virkelig bare ikke finde noget.


    Settlers V tror jeg det var, syntes jeg var et totalt AOE rip-off. Det kan være det var noget for dig ;)

    Prøv at pille grafikkort og ram ud, og sæt dem ordentligt i igen. Det kan godt være en lidt dårlig forbindelse et sted.


    Hvis du har flere RAM blokke, så prøv med én ad gangen.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad


    De nye settlers spil er elendige. 2'eren var klart den bedste.


    Præcis. Og med 10th Anniversary udgaven, er grafikken blevet opgraderet rigtig meget. Men gameplayet er stadig det samme :)


    Jeg har også kort prøvet settlers 5 og 6. Begge blev lagt på hylden efter et par timers spil.

    Jeg er selv tilhænger af gode strategispil, og især Age Of Empires 1+2 blev gennemtævet. Jeg har på det seneste spillet The Settlers 2 10th anniversary. Sindsyg fedt gameplay, hvor man virkelig skal tænke taktisk. Det er også real-time strategy.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Casper Lynge
    oki men kan du ikke skrive til mig hvad jeg skal gøre for jeg har gjordt alt men den vil sq ikke kan du skrive sådan lige hurtigt fra punkt 1 til 10


    så jeg ved hvad jeg skal gøre og hvornår.


    Punkt 1: Læs tråden igennem, og følg rådene der er blevet skrevet et par gange efter hånden.
    punkt 2-10: Se punkt 1.



    Suk. Det er altså nogle gange svært at hjælpe folk der ik vil hjælpes :roller:

    Quote

    Oprindeligt indlæg af NiEn
    tråd magen til blev oprettet i sidste uge, og tror stadig du vil kunne se den hvis du lige kigger i spil sektionen


    ah, det var nu en 4-5 år gammel tråd der blev hentet frem fra gemmerne ;) Tråden blev låst af admin.
    Men det er dog rigtigt at den her tråd skulle ha været i den anden kategori.

    Det er altså heller ik meget info du gi'r os at arbejde med :)


    Hvordan har du forbundet dine computere?


    Sæt en netledning fra din netcomp til en LAN port. Opsæt manuelt dine computeres netkort, så de har din routers ip-adresse som Default Gateway.


    alternativt kan du slå DHCP-serveren fra i routeren, så den bare fungerer som accesspoint. Så skal du manuelt indstille IP adresser på alle maskinerne. Fx. netcomp har: IP: 10.0.0.1, Subnet: 255.255.255.0 og ingen default gateway.


    De andre har så:


    IP: 10.0.0.2 (3, 4, 5, osv), subnet: 255.255.255.0 og default gateway: 10.0.0.1.