Indlæg af NinjArne

Hm. Det ser ikke helt sådan ud på min, tror jeg. Jeg kan måske email'e et billede af menuen ?

Btw, nogle gange virker den jo som sagt med stik i, men det er som regel i et "splitsekund"
    Her til aften virker den, og skriver fra den (med stik i) nu. Den har stået med Wifi slået manuelt fra, altså ved, at jeg har slukket på switchen, da jeg tændte wifi igen virkede det. Men det er sket før, og så virker den ikke igen i morgen. Jeg tænker bare at det er lidt mærkeligt, at den af og til tænder og så slukker igen, hvis det er strømstyringen der er skyld i det.

Her er specifikationerne til computeren, hvis det kan hjælpe.
    Det er en HP Pavillon dv9700 med Windows Vista 32bit Home Premium.

CPU Arch : 1 CPU - 2 Cores - 2 Threads
    CPU PSN : Intel Core2 Duo CPU T8300 @ 2.40GHz
    CPU EXT : MMX, SSE (1, 2, 3, 3S, 4.1), EM64T, VT-x
    CPUID : 6.7.6 / Extended : 6.17
    CPU Cache : L1 : 2 x 32 / 2 x 32 KB - L2 : 3072 KB
    Core : Penryn (45 nm) / Stepping : M0

Freq : 798.12 MHz (199.53 * 4)
    MB Brand : Quanta
    MB Model : 30CB
    NB : Intel PM965 rev C0
    SB : Intel 82801HBM (ICH8-ME) rev B1

GPU Type : NVIDIA GeForce 8400M GS
    GPU Clocks : Core 400 MHz / RAM 400 MHz
    DirectX Version : 11.0

RAM : 3072 MB DDR2 Dual Channel
    RAM Speed : 332.6 MHz (3:5) @ 5-5-5-15
    Slot 1 : 1024MB (5300)
    Slot 1 Manufacturer : Hyundai Electronics
    Slot 2 : 2048MB (5300)
    Slot 2 Manufacturer : Samsung

Tror ikke jeg mangler information. Ellers så spørg bare efter det :)

Jeg kan ikke finde ud af om det bliver slået fra eller ej :S Der er ikke en knap som du sagde i W7. :S

Jeg har kigget strømstyringstingen igennem, men jeg kan simpelthen ikke se noget om Wifi assistant, der skulle have noget at gøre med mit problem. Mon det er en hardware fejl ? Windows brokker sig ikke over noget. Jeg er meget forvirret over dette problem. Jeg har brugt lang tid på det, men jeg kan stadig ikke finde noget om det. Den tror ganske enkelt, at jeg bruger switchen til at slukke wifi. Men jeg rører den ikke. Der er en lille lampe i den, der lyser blå og rød når den er hhv. tændt og slukket.

Jeg har Google'd det mange gange, men uden held. Der kommer kun gode råd om strømbesparelse ved at slukke Wifi. Ingen løsninger.. :S

Håber I kan hjælpe mig! :)

Jeg har kigget det igennem, men der er ikke rigtig noget om Wifi. Ikke andet en gode råd om at spare strøm ved at slukke wifi. Der er ikke nogen muligheder. Det er et nyt problem, men min bærbar er for gammel til garanti tror jeg. Jeg har prøvet at genoprette den via det der windows genoprettelse af tidligere tidspunkt, men det virkede ikke. Det må næsten være en hardware fejl :S

Hej alle sammen.

Min bærbar har for nyligt fået et problem med Wifi. Hver gang jeg sætter strømstik i slukker den for Wifi-modtageren. Der er en switch på fronten af computeren, der kan tænde og slukke for Wifi. Jeg rør slet ikke ved den switch når jeg isætter strømstikket og for den sags skyld heller ikke når jeg tager det ud.
    Den kan altså ikke gå på trådløst eller bruge bluetooth når den oplader batteriet. Umiddelbart ville jeg da sige, at wifi og strømforsyningen ikke havde noget med hinanden at gøre, men det har det måske alligevel? Jeg kan ikke bruge den til særlig meget, hvis jeg hele tiden skal vente på, at den lader op i et par timer før jeg kan bruge nettet igen. :S

Jeg håber meget I kan hjælpe mig.

Hej :)

Jeg har et hus i to etager. Min router står nedenunder og min stationære pc står på første sal.
    Den har et meget dårligt signal og ryger ofte af nettet. Den bruger sådan en USB ting som trådløs antenne. Jeg tænkte på om der var nogen måde at forstærke signalet ? F.eks lave den om til en "parabol" med sølvpapir.

Ved I noget?

Håber I kan hjælpe :)

Hilsen NinjArne

Ja, man kan sagtens bruge Lefty Flip på trommesæt. Har gjort det et par gange. Det kan gøres på nøjagtigt samme måde som med guitaren.

Hej tweakere :)

Jeg har kigget lidt rundt på nettet efter et tema til min vista computer, der ser ud som Windows 7.
    Man skal patche vista osv. Ved I om det er farligt ? Er det noget man bør prøve ?

Ville være dejligt hvis I kunne hjælpe.

Mvh. Christoffer

Hej ^^

Jeg ville nok overveje en computer som denne her, fra HP:
    http://www.elgiganten.dk/produ…ations#tProductTabcontent

Den har en god grafik, fin RAM, 320GB HDD og 17.3'' skærm.

Ting der nok bør nævnes er:

Dens RAM type er almindelig DDR Ram. Og altså ikke DDR2, bla. kan det være derfor den har en mindre processor.
    Dens CPU er ikke så stor. 2Ghz er ikke vanittigt meget i dag, men til dit 5k budget er det ok.

Denne computer har lidt af det hele, dog kun Windows Visa 32bit, men den kan opgraderes til Windows 7.

Dit budget ligger på 5000-6000,- og der vil ca. være nok til Windows 7 Home Premium versionen, som jeg klart kan anbefale til dig, efter hvad jeg kan se på din post :)

http://www.edbpriser.dk/Search…2fOperativsystem%7c179%24

Her kan du se lidt priser på Windows 7. Husk at lægge mærke til om det er en fuld version eller en opgraderingspakke du køber. Hvis du køber den computer jeg linkede før, så skal du kigge efter en ograderings pakke. Så sparer du ihvertfald en del penge :)

Computeren koster 4999,- ved online bestilling.

Dit budget ligger

Hejsa folkens :)

Jeg skal snart ud og købe en ny computer. Det bliver en heftig gamermaskine. Den skal have Windows 7 64bit. Men jeg kan ikke finde ud af hvilken version det skal være.

Windows 7: Home Premium, Windows 7: Professional eller Windows 7: Ultimate?

Håber I kan hjælpe :)

Hilsen NinjArne. :D

Hvis du ellers har problemer med at computeren kan virke langsom kan det måske være mangel på RAM. Så vidt jeg kan se har din computer (RAM mæssigt) minimum requirements til windows 7.
    Jeg ved godt at Windows 7 ikke altid vil kræve 1Gigabyte RAM, men kun når det køre nogle meget tunge opgaver fra Windows. Men , som ovenstående indlæg beskrev, hvis du har mange programmer kørende i baggrunden kan det have en effekt på hastigheden af computeren, og det viser sig bla. på denne måde.

For at gøre det hele lidt kortfattet:
    Når din computer skal afspille en video (streame) via nettet, så gemmer computeren videoen på din RAM (Random Access Memory) altså i praksis din "buffer" som så vil spytte hukommelsen ud undervejs og efter opgaven er klaret altså slette sin viden omkring opgaven, som RAM jo gør. Derfor kan mangel på RAM med et hvilket som helst OS lagge videoer og lign. der bliver streamed over nettet.

Nu ved jeg ikke hvor meget Du ved om RAM, men så kan andre folk ihvertfald læse om det her.

Tak for de mange indlæg.

Jeg bruger nogle gange en ekstra skærm, ikke til gaming, men til Youtube video og lignende.

Jeg har allerede to computere, men de kan ikke trække nær så meget som ovenstående. Bla. derfor jeg kigger på ny ^^ Den ene er stationær (derfra har jeg den ekstra skærm). Man kan ikke bruge den bærbare som ekstra skærm, vel ? :S

Men, ret mig hvis det er forkert, efter hvad jeg har forstået bør jeg tage den der understøtter Dx11 - Computer nr. 2 eller 3 (vælger nok 2'eren med ekstra RAM), der understøtter Dx11.

Desuden har jeg tænkt mig at købe Win7 64bit til den. Havde mest overvejet Home edition, da jeg ikke tror jeg skal bruge andet. Men det ved jeg ikke. Jeg har læst lidt på Microsoft's hjemmeside, og jeg ser ikke den store grund til at lægge ekstra penge til Operativ Systemet. Hvad siger I ? ^^

Hej alle sammen på Tweak !

Jeg skal ud og købe en ny computer. Det skal være en gamer computer med graphics på højeste, eller deroppe omkring mindst. Penge er ikke et stort problem.

Jeg har været inde og kigge lidt på http://www.topdata.dk

Jeg kan se nogle vilde computere, men jeg er kommet lidt i tvivl om et par stykker af dem. I må gerne komme med forslag til andre computere, evt. på andre sider.

http://topdata.dk/product.asp?product=6522
    Den har bla. to gode grafik kort i Crossfire.

http://topdata.dk/product.asp?product=6575
    Denne har kun ét grafik kort. Til gengæld er det ene grafikkort bedre end de to i ovenstående er enkeltvis. Den understøtter crossfire.

http://topdata.dk/product.asp?product=6393
    Denne her er lige lidt billigere, og der står at den understøtter DirectX 11. -Gør de andre ikke det ? Og hvad vil det komme til at betyde?

Håber der er nogen der kan hjælpe :)
    På forhånd tak.

Hilsen Christoffer, ny på Tweak.