Indlæg af NinjArne

Helt enig :)

Ja, jeg kan jo godt lide god hardware, som det det skinner igennem :)

Jeg mangler ikke selv nogen pc, men jeg kan jo godt lide at kigge og købe hardware.. Undskyld hvis jeg har trukket i den forkerte retning(dyrere computere) :)

Jeg er helt enig med ovenstående :)

Hejsa :)

Min, fornyligt, købte bærbar (HP-Dv7) hopper hele tiden af nettet. Ca. en gang i minuttet hopper den af, når jeg surfer på nettet. Når jeg er i spil, kan der godt gå en del længere tid imellem.
    Jeg har en computer lige ved siden af, der ikke har det problem. Computeren har før kørt uden problemer med nettet, men er begyndt på det dér for et par uger siden.

Den gør det vist kun hjemme hos mig selv, så det er nok et routerproblem.

Har i et bud på hvad det kan være? Eller er det alt, alt for upræcist ? :)

På forhånd tak :)

Jeg synes, at http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=715526 er fedest.
    Den vejer 2,4 kg, er 15,6'', fuld HD, I7 CPU og et ATI HD5830. Den er perfekt :D

Men.. Der er en del negative (bruger)anmeldelser på den. Flest positive, men det er nogle kradsbørstige af slagsen. Du kan lige prøve at google evt.

Den koster 11k, som er lidt over dit budget^^

HP i det hele taget er vist ok, men jeg har ikke hørt, at de holder så længe. Jeg har selv haft et par stykker inkl. den jeg har lige nu. Jeg kender rigtig mange med HP, og de er glade for det :)

Hvad synes du ? :)

Nu har jeg lige kigget (meget) kort. Jeg har fundet http://www.edbpriser.dk/Produc…+NB599&sp=all&pid=4313501

Den koster mere og jeg kan da sagtens se, at den er lidt dyrere. Det er fair nok hvis du ikke lige er interesseret i den, men den er god, og jeg ved jo ikke hvor meget dit budget kan strækkes :)
    Jeg vil om alle omstændigheder kigge videre for at finde det bedste.

Den er jo fra samme mærke, men den er lidt nyere (og dyrere) og dermed bedre. Men det er helt forståeligt, hvis den er for dyr. Du har jo skrevet 10.000 ^^ Så jeg kigger selvfølgelig indtil jeg finder noget, der passer, det' klart. :)

Hilsen,
    Mig igen :)

Det er sgu en fed maskine du har fundet dig dér :)

Men jeg ville nok kigge lidt efter noget med et lidt bedre grafikkort, men forstå mig ret, det er et rigtig godt kort der er i, men jeg kunne godt forestille mig et bedre i den. Måske hvis man går op i 11.000, der synes jeg at have set et spring hardwaremæssigt :)
    Jeg prøver at kigge lidt rundt :)

Men som udgangspunkt er det en god maskine. Jeg har aldrig prøvet mærket selv, så det kan jeg ikke sådan lige sige så meget om, men du kan evt. prøve lige hurtigt at google' for at se, om folk har haft nogle problemer eller noget.

Jeg kigger lidt rundt. :)

Hilsen,
    Christoffer

Det er præcis sådan det virker. Du installerer programmet, det går stærkt, og så kører du programmet. Et pop-up vindue kommer op på skærmen med ID og Kode. På computeren, der skal fjernstyre åbner du så Teamviewer og indtaster ID og Kode fra server siden og Teamviewer vil på computeren, der fjernstyrer, åbne et nyt vindue med server pc'ens skærm på, og så er du i gang. :)

Det er smadder nemt.
    Team Viewer på begge maskiner, log dig, ind og kør.
    Den ændrer sig ikke, hvis ikke du selv gør noget ved den. Dog ændrer koden sig fra gang til gang (når du åbner Team Viewer.

Jeg bruger det meget, så hvis du har problemer kan du bare skrive :) -Et dejligt program :)

Hilsen Christoffer.

Jeg tror godt du kan gøre det. Filen i sig selv er vel ikke ulovlig, det er vel først når du aktiverer den du kan gøre noget ulovligt, men hvis du bruger en gyldig og lovlig licens burde der, for mig at se ikke være noget galt.

Tør ikke sige det hundrede procent, men jeg er næsten sikker.

Du må f.eks. også godt (så vidt jeg ved) emulere et playstation 2 spil på din computer, hvis du vellogmærke har Playstation 2 konsol, spil samt tilbehør, lovligt.
    Lidt det samme, ville jeg sige :) Jeg synes godt det kan sammenlignes, ihvertfald.

Hvilken størrelse skal det være?

Det er selvfølgelig en Windows, ikke? :)

Hvor kraftig skal den være?

Hvad er dit budget ?

Har du et bud på specifikationerne, eller skal jeg bare kigge ?

Hvordan skal den være med batteriet? Er levetiden ligegyldig ?

Jeg vil gerne hjælpe dig med at kigge på det :) :rules:

Jeg ville vælge http://topdata.dk/product.asp?product=7187
    Den er lidt dyrere, men for mig at se er den mere værd. Jeg værdsætter dog en Intel processor, som der var i den førstnævnte, men jeg synes grafikmæssigt at den tredje er bedst, og da processoren ser fin ud, synes jeg er det er den vindende faktor.

Btw, Jeg kan anbefale Topdata.dk, har selv købt min computer derfra :) God service^^

Jo, de er på samme router. Jeg må sgu indrømme, at jeg også synes det ser mærkeligt ud, fra hvad jeg ved om IP.
    Men normalt synes jeg at huske, at de begge har noget ligesom 192.168... Eller noget.
    Jeg kan prøve igen i dag. Det må næsten have været en fejl :=)

Hvordan skal jeg tjekke den? Måske er det mig. Altså jeg læste godt nok det samme sted, men for en sikkerheds skyld.

Start-knappen -> Skriv "CMD" -> -[Enter] -> Skriv "Ipconfig" og aflæs IPv4, eller hvad det hedder.

På mine computere kommer der en lang række "mediet afbrudt", men øverst oppe står IP'en. Den stationære (den underlige IP) har langt flere "mediet afbrudt"emner end den bærbare. Hvad betyder det? :)

Mvh.
    Christoffer

IP: Lidt mærkeligt.
    Win7 ultimate (den stærke): 80.165.187.108 på nettet og 5.124.8.198 i CMD
    Win7 (den bærbare): 80.165.187.108 på nettet og 192.168.1.10
    De viser ikke det samme på nettet (whatismyip.com etc.) som i CMD ? Gør de aldrig det?

Tak for besvarelserne.
    Jeg sidder lige pt. i mit klasseværelse, men når jeg kommer hjem vil jeg hurtigst muligt skrive det på tråden.
    "Hvilken firewall bruger den?" - Altså den bruger Windows Firewall ? :) -> Er det forkert svaret ? ^^ I så fald må jeg lige bede dig om at omformulere :)

Hm. "Del mapperne på netværket". Er det en funktion ? Og hvor ligger den om jeg må spørge? :)

Btw. Jeg gjorde måske uklart (forklarede overhovedet ikke)
    Det er ikke vigtigt at dele fra WinXP til Win7, men de to Win7'er imellem.
    WinXP'en er ikke min, men mine forældres :D

Sorry ^^