Hejsa
Jeg stødte på ordet, Data Roaming (kendte godt til det i forvejen)....
Hvad er det præcist det er? Skal jeg bruge det til noget?
Jeg har fri internet, btw
Håber, I kan gøre mig lidt klogere
På forhånd tak; Christoffer
Hejsa
Jeg stødte på ordet, Data Roaming (kendte godt til det i forvejen)....
Hvad er det præcist det er? Skal jeg bruge det til noget?
Jeg har fri internet, btw
Håber, I kan gøre mig lidt klogere
På forhånd tak; Christoffer
Hej
Jeg går og overvejer hvilken mobil jeg skal købe. Jeg køber uanset hvad, men jeg kan ikke finde ud af hvorvidt det skal være Iphone 4, HTC: Desire (HD?) eller måske vente til Iphone 5.
HTC: Desire er billigst, men har mindre hukommelse, som man jo kan udbygge for en ekstra pose penge. Trods det, er den stadig billigst.
Iphone 4 er noget dyrere. Er den bedre ?
Iphone 5 udkommer til juli (siger de) og skulle vist koste det samme som Iphone 4.
Nogen, der kan hjælpe ?
På forhånd tak,
Mvh. Christoffer
Ja, jeg har heller ikke problemet mere, eftersom jeg har købt en ny computer (dette er en genoplivet thread fra gamle dage )
Har du Windows XP ?
Nu skal jeg desværre ud af huset i de næste par dage. Men jeg vil da prøve som anbefalet at slette tidligere drivers og så installere den.
Ps. Jeg over-clocker ikke
Hejsa
Jeg kan ikke få den nye driveropdatering af mit ATI HD 5850 grafikkort på en stationær maskine med Win7 Prof.
Hver gang jeg kører driveren, som er downloaded fra ATI's hjemmeside, stopper den med at virke og Windows fortæller mig noget om, at det har sat nogle kompatibilitetsindstillinger til, men det virker ikke. Jeg kan simpelthen ikke få det til at virke, hverken med hele CCC-programmet eller driveren som individuel download. Jeg har selvfølgelig Google'd lidt rundt på nettet efter det, men jeg kan kun se, at der er nogle andre med samme problem, men ingen løsning.
Håber nogle af jer kan hjælpe mig
Der burde ikke være problemer med hensyn til ydeevne, men jeg har ikke meget forstand på drivere mm.
Mvh.
Christoffer
Hejsa
Nogle af mine venner snakker meget om overdrevet hardware. Som f.eks noget 2xHD5970 i Crossfire med en 980x intel hexa core processor osv.
Hvad skal man bruge alt dette til?
Jeg har selv en temmelig god computer, men det dér er jo totalt vildt
Jeg er endnu ikke stødt på noget jeg ikke har kunnet "max'e ud".
Er der nogen, der evt. kan give nogle eksempler, f.eks noget videoredigering eller sådan noget. Jeg kan ikke selv komme op med noget:)
Hilsen,
Christoffer
I CMD kan du bare skrive (uden anførselstegn): "shutdown -a -s -t (tiden i anførselstegn i sek.)"
F.eks.
Windows start knap -> skriv "cmd" og tryk enter -> Skriv i cmd: shutdown -s -t 2000
Så lukker den efter 33min.
PS. Hvis du skal afbryde den skal du skrive: shutdown -a
Hey
Jeg har selv en computer fra Topdata og har også flere kammerater, der har købt dér.
Der er god service og leveringstid -Og så er de jo også relativt billige
(Det kan selvfølgelig altid bedst betale sig at samle en sådan maskine selv
)
Husk, at der som regel ikke er Windows på maskinerne fra Topdata, men de har jo pakker osv. Du kan såmænd også købe Windows 7 og tilbehør med det samme fra Topdata.
Husk evt. trådløst netkort. Det købes som regel for sig selv
Mit dumme spørgsmål:
Hvad skal man bruge så meget ydelse til?
Altså når man når op omkring Dx11 osv. hvad er der så tilbage ?
Jeg har selv 2x HD5850 forbundet i CrossFire. Det er mest til spil. Hvis man går endnu længere frem, f.eks nogle 5970 osv. Hvad skal man så bruge det til
Ja, jeg ville nok gå efter en MSI som Dasjap linkede til. Ellers kunne http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4244636 være god, men der er nogle kvaliteter i MSI'en som er pengene værd
De er ihvertfald nogle gode maskiner
Min mening ville være MSI'en, men nogle mennesker foretrækker jo HP, det kan jeg ihvertfald se rundt omkring
Jeg kigger videre
Hey, hvornår får man de forskellige rang?
Newbie osv.
SÅ virker det
Tusinde tak for jeres svar
Elsker jer
Jeg har givet den en fast IP. Nu siger min computer at der er et eller andet problem med at den kun har en default gateway (sådan som jeg forstår det). Jeg siger, at den bare skal fortsætte alligevel, men den laver så en diagnose og vil løse et problem. Efter lidt betænkningstid svarer jeg ja, og så siger den: "DHCP is not enabled for "Wireless Network Connection 5" - Fixed"
Hvad så ?
Jeg vil lige prøve og se om mit problem er løst, jeg kan ikke lige umiddelbart sige det. Jeg har lige siddet og stresset min laptop (fremprovokeret fejlen) uden, at den fejlede, men det kan jo bare være et tilfælde. Jeg giver den lidt tid
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af jacobask
Hvis du i i "kør" skriver \\"ip-adressen-på-den-maskine-du-vil-have-fat-i" (dvs noget ala \\192.168.1.10) hvad sker der så?
Du kan finde en maskines ip-adresse med at skrive cmd i "kør" og derefter skrive ipconfig i den promt du får frem.
Det er før set at computere ikke kan finde hinanden med "navne" men at det virker fint hvis man går et niveau ned (til ip-er).
/ask
Jeg har prøvet at "køre" ip'en fra den anden computer, men den prøver bare at søge i filerne på computeren og finder derved intet. Jeg prøvede at sige "søg i homegroup" og fandt (selvfølgelig) ikke noget, men det skulle jo prøves
Måske har I fat i noget med, at jeg skal prøve at omdøbe home group'en på XP'en for, at det virker.
Jeg prøver det snarest muligt.
Mange tak for jeres indslag indtil videre
Det har jeg tjekket.
Jeg har en work group på den ene computer (har prøvet begge), men den anden kan simpelthen ikke se andre work groups på netværket ?
Jeg har google'd osv. men jeg kan bare ikke finde ud af det.
Først og fremmest må jeg nok lige sige "undskyld" da jeg ikke ved hvorvidt det er god stil at "remake" en tråd. Den gik død, og det lader til at folk tror jeg har fået svar pga. de mange posts på den gamle, men jeg er ikke kommet til nogen konklusion.
Den originale tråd: http://www.tweak.dk/forum/thre…ostid=1297996#post1297996
Originaltrådens indhold:
"Hejsa Tweakere
Jeg er overbevist om at man kan dele filer via LAN. Men jeg kan ikke få det til at virke ordentligt. Jeg har siddet og rodet med det, og jeg fik det vist til at virke en enkelt gang, men det var vist mest et tilfælde.
Jeg er hjemme i mit hus. Der er tre forskellige computere tilsluttet vores trådløse internet på en Cisco 800series router. Computerne har hhv. Win7, Win7 og WinXP. Jeg gør det her via min Win7 Ultimate, som er den stærkeste af de tre computere, hvis det kan hjælpe^^).Jeg kan ikke få dem til at kunne "se hinanden". Der er noget, der hedder en Hjemmegruppe. Det er noget med det, ikke?
For mig at se burde computerne jo bare kunne se hinandens mapper (jeg har slået fildeling mm. til i netværks- og delingscenter) når de alle var forbundet via det samme netværk. Jeg ved dog ikke med trådløst, men ville umiddelbart sige, at det skulle være det samme.
Mine computere er ikke i samme hjemmegruppe, det skyldes til dels, at jeg ikke kan finde ud af det xD
Jeg håber nogen kan hjælpe mig Umiddelbart er det vel et nemt problem. Det er vel ikke nogen fejl, det er nok bare mig, som har lavet et eller andet, eller rettere sagt ikke har
Mvh.
Christoffer
Ps. hvis i skal bruge mere information kan i bare spørge løs "
^
Synes godt om
Ehm. Jeg er virkelig taknemmelig for din hjælp.
Jeg har Google'd det, og har (vist nok) forstået betydningen af DHCP. Hvordan skal jeg tildele min computer en fast IP ?
Sorry. Jeg er ikke helt med
Kan du forklare lidt om, hvad jeg skal gøre ? Det siger mig ikke umiddelbart noget