Indlæg af Firebrazer

    Quote

    Lige så meget nedtur som jeg lige har gennem gået med 5 dage uden net


    Den kan jeg nok toppe:P
    5 maaneder med 256kbit/128kbit forbindelse, 4gb maanedligt cap + 2 maaneder uden egen computer:P


    Til naeste weekend, gennemfoer World of Goo, uden brug a Youtube

    Linket virker ikke.
    Jeg mener ikke at man kan se forskel paa om det er Fulll HD eller ej, slet ikke naar det gaelder en 15.6" baerbar. Selv har jeg et 32" Full HD tv derhjemme, og der kan man ikke se vildt meget forskel paa om det er Full HD eller lavere.
    HP Envy lyder som et okay koeb, selvom jeg ikke har meget tillid til HP efter DV9000 serien...

    Kan i hvertfald ikke anbefale HP. Min egen har vaeret til reperation en del gange, 2 gange fordi motherboardet braendte sammen, en gang for at faa skiftet skaerm, da den holdt op med at virke, en gang fordi den var holdt op med at oplade batterierne. Og nu sidder jeg i Australien fordi mit motherboard, endnu en gang, er braendt sammen.


    Zepto skulle lave nogle ret gode computere, det samme med Dell. Men har ladet mig fortaelle at hvis man skal ud at have en ny baerbar, boer det vaere en Asus

    Yay, en kommentar^^
    Er netop blevet anbefalet at tage HX serien fordi de er modulaere, selvom jeg egentligt ikke hel ved hvad forskellen er. Der blev snakket om cable management/airflow men kan da ikke vaere den eneste forskel

    K saa
    Hvad skal computeren bruges til, og hvornaar regner du med at opgradere igen?
    Desuden, med det motherboard du har valgt, ville det vaere dumt at koebe 8gb ram. X58 chip-settet koere tripple-channel, saa du skal vaelge enten at koere med 6gb eller 12gb. 12gb er det kun de faerreste der har brug for, og de fleste bruger ikke engang 6gb.


    Hvis du heller vil koere 4gb eller 8gb ram, skal du have fat i et P55 motherboard. Til saadan et ville det nok vaere ideelt med en i7 860, som svarer nogenlunde til en 920. I nogle tests klarer 920 sig bedre, og i andre klare 860 sig bedre.


    Men det kommer alt sammen an paa hvad computeren skal bruges til

    Er pt. i Australien, saa computeren bliver ikke koebt foer jeg kommer hjem, hvilket bliver i midten af december, men vil alligevel gerne have lidt feedback ang. det hardware jeg har valgt. Skal samle den selv, og er foerste gang jeg selv samler den. Burde jeg nok kunne klare^^
    Er forresten paa en australsk computer, saa maa bruge aa, ae og oe... paent irriterende:P


    CPU: i7 920 D0 Stepping (hvis jeg kan faa fat i den selvf.)
    MB: Gigabyte GA-EX58-UD3R
    GFX: Sapphire RADEON HD 5870 (eller Fermi, hvis den udkommer inden jeg er hjemme, hvilket den burde)
    RAM: OCZ Platinum 3 x 2GB 1600MHz
    Boot: OCZ Vertex Series Solid State Disk 60 GB
    Storage: Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ 1 TB
    PSU: Corsair TX750, eller HX850 (er blevet anbefalet HX serien, men det kommer an paa hvordan priserne er naar jeg er hjemme igen^^)
    Optical Drive: LG GH22NP20 Super Multi
    Chassis: Coolermaster Cosmos 1000
    Cooling: Noctua NH-U12P SE2 - 2x120mm (koeber som ekstra naar jeg har faaet penge igen, burde kunne klare mig med stock et stykke tid)
    Monitor: Samsung SyncMaster 2433BW


    Alt det skal jeg ud at koebe. Har mus, headset og keyboard. Alle kommentarer er velkomne^^
    Ved at tingene sikkert kommer til at aendre sig i pris, og der naar nok ogsaa at udkomme nogle nye ting, saa det bliver nok ikke praecist de her ting jeg koeber, men overall burde det passe meget godt.


    Er forresten ny paa forummet, men det ligner da et nice sted