Indlæg af |KTS|

Du kan starte med med at google indfødsretsprøve i stedet for immigrations test.

Oprindeligt indlæg af Fragman

og det varer også nogle år inden det er nødvendigt........

Mener du det seriøst? Der er Dx11 titler på hylden i butikkerne, Crytek har lige udgivet en massiv dx11 patch til crysis 2 og vi allerede i gang med 2. generation dx11 gpu'er.

Oprindeligt indlæg af Fragman
    og alt efter hvad cpu du kører med, så er det slet ikke sikkert at det er dine gfx der begrænser din pc som det er....i det tilfælde er det fuldstændig tåbeligt...en investering i en større cpu, hurtigere hdd eller flere ram er andre muligheder.

Det giver ham jo ikke dx11 understøttelse.

Oprindeligt indlæg af holgerduus
    Jeg har et simpelt spørgsmål - en palleramme som er en træ-ramme med fire sider som man sætter oven på en europalle - fire stykker træ er samlet i hjørnerne med et hængsel - rammen burges til at sætte oven på pallen således at man kan fylde varer i - de er enten lavet af 4 brædder med en tykkelse på 16 mm og en bredde på 20 cm eller af to brædder med en bredde på 100 mm - hvad har den størst styrke ? er det to brædder på 100 mm eller et det et på 200 mm ? vh Holger

Det afhænger af hvordan man betragter lasten på siderne. Hvis der er ens belastning overalt har to brædder af 100mm samme styrke som én af 200mm. Men hvis pallen indeholder et materiale som f.eks. sand, vil der være en trykforøgelse ned igennem sandet (hviletryk), hvorved lasten er størst i bunden. Her vil det være at foretrække ét bræt af 200mm, da lasten ikke kan fordeles i to separate brædder.

[edit]
    Men to brædder af 100mm har samme styrke som ét bræt af 200mm, da de har samme inertimoment.

Jeg mener Handbrake har den mulighed. Så får du filmene ud i et Mp4 format, men det bør ikke være noget problem.

Oprindeligt indlæg af AdminiStraTor
    hvor dan finder jeg ud af hvad for et bund kort jeg har og hvad for en socket den passer i ????

Mvh
    Administrator

Jeg tror du spørger forkert. Et bundkort har en størrelse eller form faktor om man vil. Det være sig ATX, micro-ATX mm. En socket relaterer til hvilken processor dit bundkort understøtter. Jeg formoder dit spørgsmål er:

"Hvordan finder jeg størrelsen på mit bundkort og passer den i et CM 690 II kabinet?"

Og til det kan jeg svare. Ja, formodentlig. CM 690 II understøttet bundkortstørrelserne Micro-ATX, ATX og mini ITX. Og dit bundkort er sandsynligvis ATX, som er standardstørrelsen.

men du kan altid tage siden af dit kabinet og tage et billede. Så skal vi nok fortælle dig hvad du har. Eller alternativt installere programmet CPU-Z (google det), og se hvad der står under mainboard.

Nu skal du passe på du ikke røvrender dig selv. En E4400 er ikke 1000,- værd, så smid ikke penge efter det skidt. Det samme med ram. Og hvad pokker skal du med et socket 775 bundkort til 900 kr?
    Der er meget bedre og fornuftige valg end det du har gang i. F.eks.

Phenom II X4 955 BE
    AM3 mobo AMD770 chipset
    4 gb ddr3 ram

Det kan du finde til ca. 1600,- fra nyt, og yder væsentligt bedre end det du har fundet.

Kan selvfølgelig godt være jeg har misforstået noget i dit indlæg, så hver lidt mere konkret om hvad du mangler og hvad du allerede har.

[edit] Læste lige at du vil køre XP på den. Så drop 4 gb ram, da du ikke kan udnytte dem alle. 2 gb burde alligevel være rigeligt til dit behov.

Oprindeligt indlæg af kriller7000dk
    Hej.

Prøver at stille de forskellige færdigsamlede computere op mod hinanden.
    Her er det, Sharkgaming, komplett, topdata og mm-vision jeg har sammenlignet.

Har fundet ud af de stort set er ens til 5000-6000kr.
    De sparer på hver sin måde og går på kompromis med forskellig hardware. Men hvad er bedst at spare på med et budget til max 6000. Jeg er til Amd maskiner skal lige siges og ATI GFX. Kabinettet behøver ikke være det vilde gamer.

Og alligevel burde du vælge en Sandy Bridge maskine. Umiddelbart vil jeg gå uden om topdata og mm-vision, da de anvender Inter-Tech/Energon strømforsyninger i deres budget computere. Desuden har Shark Gaming og Komplett større muligheder for at konfigurere computeren til præcis dine behov. Og igen. Vælg en computer med Sandy Bridge. Du får så meget mere for pengene.

Du får intet ud af at skifte udbyder, da det er kobberet der sætter begrænsningen.

komplett.dk kan også anbefales. Der er rigtig mange muligheder for at konfigurere til hvad du ønsker.

Jeg har absolut intet imod sådanne mærkedage.
    Det skal lige siges først, men..
    Er det ikke bedre at få lagt sådan noget bag sig, så vi ikke skal tænke på alle de frygteligt
    ting der skete i WWII hvert år?

Jeg ved godt, at der er langt fra tanker til tastatur, og det du skriver nok ikke skal forstås bogstaveligt. Alligevel kommenterer jeg dit indlæg, som det læses.

Du mener simpelthen at verdenshistoriens mest skelsættende begivenhed, siden udryddelsen af dinosaurerne, skal puttes i glemmebogen fordi den bringer tankerne hen på noget negativt? Så må du vel også være stærk modstander af alle de WW-II spil, serier, film og dokumentarer der i tidens løb er produceret, og som fortsat holder liv i en tidsperiode, du helst ser glemt.

Hvad så om 5-800 år, så har vi jo næsten en mærkedag hver dag.
    Den ene dag skal der lys i vinduerne, den næste dag skal man hænge sine underbukser op i flagstangen, og sidst på ugen skal alle billister bakke på arbejde.

En mærkedag er vel en anerkendelse af en skelsættende begivenhed af national eller international betydning. Dem kommer der vel ikke så mange af. Heller ikke på 5-800 år.
    Så er der selvfølgelig alle de mærkedage, som sætter fokus på specielle problemer, såsom international AIDS dag. Men det er jo blot oplysningsdage, hvor forskellige organisationer gør ekstra opmærksom på nogle problemer rundt omkring i verdenen.

Efter min mening bør der snart ryddes op i mærkedage.
    Jeg forstår selvfølgelig godt, at dem der var med til befrielsen i '45 vil holde en mærkedag.
    Men om en 20-40 år er den generation jo lagt til hvile.

Hvilke mærkedage skal efter din mening afskaffes, ud over fejringen af Danmarks befrielse fra tyskernes besættelse. grundlovsdag? Mors dag? jeg ser én mærkedag, som jeg umiddelbart ikke har noget imod at afskaffe, og det er den internationale kampdag. 1. maj er jo efterhånden blevet et synonym med en fridag, hvor der kan drikkes bajere i Fælledparken, imens politikere giver den gas med tomme valgløfter.

Hvad så med os "unge" fra '81, skal vi blive ved med at hive op i de "gamle" mærkedage?

Ja, hvis de har haft en skelsættende indflydelse på Danmarks historie.

Og hvad med helligdagene? Er jo ikke mange der går i kirke mere.
    Dem har vi holdt i godt og vel 2000 år.
    Men hvad siger i? Sætter vi stadig lys i vinduerne d. 4. maj om 2000 år?

Det er en jo en helt anden historie. Vi der ikke tror på gud, er bare taknemmelige for nogle dage fri fra arbejde. Og Danmark har næppe fejret kristne helligdage i 2000 år.

Og hvem ved om der bliver sat lys i vinduerne om 2000 år? Formodentlig ikke. Danmark er sikkert ikke en nationalitet i år 4011, i den forstand som vi kender det i dag, og har derfor ikke brug for de samme nationale mærkedage.

Personligt tror jeg slet ikke der er nogen her på jorden om 2000 år.
    Så hvorfor ikke bare nyde den korte tid vi har sammen, i stedet for at skulle holde øje med kalenderen,
    for at se hvad hulen det nu er vi skal fejre.

Ingen tvinger dig til at se i kalenderen. Der er ingen pligt til at fejre mærkedage eller helligdage for den sags skyld. Sådan er det at leve i et frit land.

Jeg har svært ved at se dit problem.

Oprindeligt indlæg af X3N4T3

|KTS| nu ved du vel godt at "What happens in vegas" på dansk hedder "Til Jackpot os skiller"? :roller:

Haha, der kogte jeg godt nok. Havde af en eller anden stupid årsag tænkt på The Hangover, da jeg så dit svar. Du har ret :D