Indlæg af lundeboy87

    min Forstærker af denne model Sony STR-DE595 er jo old gammel?, kan det passe at det er de optiske stik omme bag i som jeg skal bruge til mit nye samsung led fjernsyn?...


    er det ikke meningen at de skal lyse rødt sådan nogle optiske stik?, når man kigger ind i dem?, gør det optiske stik i min viasat boks ihvertilfald? ..


    for at få lyden til mit nye Led fjernsyn fra samsung, kræver det bare et optisk kabel så?.
    finder forstærkern selv ud af at instille det til at køre optisk? :S ...


    og hva med det coax.. stik? , virker det ligeså dan?, hva er bedst?..


    håber på et godt svar :), min msn er lundeboy87@hotmail.com :) hvis i lige gider og hjælpe :) .. ellers så bare skriv her :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af |KTS|


    Du kan bruge scart stikket.
    Du skal bare have sådan en fætter:
    [Blocked Image: http://img.tomshardware.com/us/2005/11/23/pc_interfaces_101/scart2.jpg]


    hvor fandt du den henne? (; ... har lige set omme bag på min forstærker, der er ngoet som hedder Digital optical hvor der er 2 udgange, det ligner faktisk det optisk kabel som skal i ?... men alstå kan det passe?, den sony surround forstærker jeg har , er jo mange år gammelt??, er det ik noget nyt noget det med at føre lyden gennem et optisk kabel??..

    hvor fandt du den henne? (; ... har lige set omme bag på min forstærker, der er ngoet som hedder Digital optical hvor der er 2 udgange, det ligner faktisk det optisk kabel som skal i ?... men alstå kan det passe?, den sony surround forstærker jeg har , er jo mange år gammelt??, er det ik noget nyt noget det med at føre lyden gennem et optisk kabel??..

    Har et kæmpe problem, jeg køber et nyt fladskærm, modellen hedder samsung 46b7050 det er det helt tynde samsung tv. i de nye tv har de sløjfet phono stikket omme bag på . så hva gør jeg nu? ..


    Det nye fjernsyn har disse stik i sig.


    Hdmi
    usb 2.0
    Komposit (av)
    RF-indgang
    Komponent (y/pb/p3)
    Scart
    pc indgang (D-sub)
    digital audio optisk
    ethernet adgang


    og evt læs om fjernsynet her; http://www.samsung.com/dk/cons…v&model_cd=UE46B7050WWXXE


    Mit problem er , jeg har et gammelt anlæg surround anlæg, som spiller rigtigt godt, jeg plejer bare at sætte et phono stik deri, og så et i fjernsynet osse. så kommer lyden ud i højtalerne , men hvordan får jeg det til at virke med det nye fjernsyn?, har hørt man kan købe en optisk adapter?, kan det passe? , er der en som vil henvise til et kabel/adapter , så ville det bare være SUPER!..
    mvh nicolai.