Indlæg af astropolia

    Tak for linket men der står ikke rigtig noget der besvarer mine spørgsmål. Mit spørsmål er om jeg vil afhjælpe en processor med integreret grafik ved at have et seperat grafikkort, eller om en cpu med integreret grafik i forvejen fungerer som to forskellige enheder?


    Jeg er med på at jo hårdere min cpu arbejder med tunge opgaver jo varmere bliver den, men er der nogen der har set nogle statistiker på forskellen når integreret grafik er aktiv eller ej?

    Er der nogen der ved om Intels HD grafik fungerer som et seperat grafikkort? Altså... trækker den sin grafik af en samlet cpu kraft eller er det mere som to forskellige komponenter? Er der nogen der ved noget om varmeudviklingen hvis man bruger den indbyggede grafik? Cpu'en må jo blive varmere... men hvor meget?

    Jeg arbejder i en fritidsklub hvor vi har 8 computere. De 3 står i et rum og de andre 5 i et andet. Internetkablet kommer ind i det rum med de 3 computere og går ind i en trådløs router (vi har også en enkelt bærbar som bruger det trådløse net). Fra den trådløse router har jeg trukket et enkelt kabel ind til de 5 computere hvor jeg har en hub stående der så fordeler internettet til disse computere.


    Men det virker bare ikke!!!


    Det mærkelige er at hvis jeg tager det stik der går ind til de 5 computere ud af den trådløse router virker de 3 computere fint. Men så snart jeg sætter stikket til de 5 computere i, går internettet til de 3 computere. Det er som om at de 5 computere "overruler" de 3 computere.


    Jeg bruger Vista 32 bit.


    Er i søde at hjælpe mig? Børnene og jeg selv er ved at blive vanvittige.