Indlæg af Jlund

    Ang. Ram, så har jeg bestilt 1866Mhz, men jeg kan overhovedet ikke se det nogen steder på emballagen eller på stængerne.
    Der står flg. på Ram emb. 16GB DDR3 - 2400 CL11 - Pin UDIMM Kit (2x8GB)
    Er det 2400MHZ de har givet mig ved en fejltagelse?

    Undrer mig lidt over der ikke er kølepasta med i æsken, det er jo nok ikke alle der ligger inde med sådan noget, jeg gør ihvertilfald ikke.

    Ang. CPU køler, måske det forkerte køb, men nu må den stå sin prøve og så må jeg tage stilling til om den gør arbejdet godt nok eller om den skal skiftes på et tidspunkt.
    Kølepasta var med Hyper 212'eren, men jeg troede faktisk den ville være med CPU'en.
    PSU'en købte jeg fordi bl.a Shilka mente at en 750W vil være overkill, men andre mener at jo større jo bedre, så den bliver retuneret og så bestiller jeg en 7-800 Watt i stedet for.
    Hvad mener I ang. RAM, hvordan ser jeg om det er 1866Mhz eller om de har givet mig 2400 i stedet for. Hvis det sidste er tilfældet vil jeg selvfølgelig gøre dem opmærksom på det og så se hvad vi finder ud af.

    Opfølgning:


    Nu har jeg endlig fået købt de forskellige komponenter og det blev til flg. sammensætning:
    Motherboard: Asus Z97-P
    CPU: Intel I7 4790 4Ghz
    Grafikkort: MSI GTX 970 4Gb
    Ram: 16GB Kingston HyperX DDR3 1866Mhz ??
    CPU køler: Cooler Master Hyper 212
    Strømforsyning: Cooler Master B500 500Watt
    Kabinet: Cooler Master Elite 430


    Så det blev stort set en hel ny PC, det eneste der bliver genbrugt er min 256GB SSD HD og 1TB Sata HD.


    Ang. Ram, så har jeg bestilt 1866Mhz, men jeg kan overhovedet ikke se det nogen steder på emballagen eller på stængerne.
    Der står flg. på Ram emb. 16GB DDR3 - 2400 CL11 - Pin UDIMM Kit (2x8GB)
    Er det 2400MHZ de har givet mig ved en fejltagelse?


    Ang. CPU, så bestilte jeg jo en køler, men i I7 æsken medfølger der en blæser/køler, er den god nok eller er Hyper 212'eren ikke mere effektiv?


    Undrer mig lidt over der ikke er kølepasta med i æsken, det er jo nok ikke alle der ligger inde med sådan noget, jeg gør ihvertilfald ikke.

    "lille" Hehe, jeg kan huske jeg fik et chock da jeg pakkede den ud, jeg havde aldrig set så stor en cpu køler før :-) Har du et bud på en køler der vil passe til sådan en I7 4790 4.0Ghz?

    OK, jeg er efterhånden ved at få styr på hvordan min nye PC skal sammensættes, så blot et sidste spørgsmål. Som sagt ved jeg ikke hvad min Cpu køler er for en blot at den er mega stor :-) Kan den monstro bruges på den nye chip, jeg mener har cpu'eren samme størrelse og samme måde at fastgøre køleren eller har det ændret sig fra min 920 chip til 4790'eren? Elleres må I også gerne komme med forslag til en ny lydsvag køler/blæser.

    Det lader til at jeg har været heldig så, jeg har haft den i mere end 2 år og den har bare kørt upåklageligt, men må hellere se mig om efter en anden når jeg alligevel skal opgradere.
    Mener I stadigvæk at en 550W er nok, er det ikke bedre at være på den sikre side og få en 650 eller 750Watts?

    Jeg lyder måske som et utaknemmeligt bæst, MEN hvorfor er det lige I mener at min nuværende PSU ikke er god nok?
    Ang. Overclockning, så tør jeg ikke rigtigt prøve det, har godt nok læst et par guides på netter, men det er lidt for "lang håret" for mig, så jeg vil ikke ane hvordan jeg skal gribe det an.

    Jeg tænkte nok at RAM måske er for langsom, så jeg vil kigge efter nogle ny.
    Ikke at jeg tvivler på at dit råd om ny PSU er vement, men hvorfor mener du den bør skiftes? Den har kørt upåklageligt i den tid jeg har haft den og selv om den måske ikke er en "ægte" 750W (og jeg kan da ikke forstå at man må sælge den som 750W hvis det ikke passer) så er den vel rigelig stor alligevel til de komponenter der skal i den nye. Jeg har hørt om flere der har "monster" maskiner, der kun bruger 600W PSu'er.
    Men skal den skiftes, hvad skal jeg så kigge efter (links)?

    Jeg håber ikke I tænker...Åh nej ikke endnu en tråd om opgradering af PC, for det er netop hvad det her er. :-)


    Min nuværende PC består af:
    Bundkort: Gigabyte EX58-UD3R (socket 1366)
    CPU: I7 920@2.67Ghz
    GPU: Nvidia GTX 285 (men har lige købt et Geforce GTX 970 4GB, så den er i orden)
    Ram: 12Gb 533Mhz, PC3-10700 DDR3-1333
    PSU: Energon EPS 750Watt
    HD OCZ 240GB SSD, WD 1TB SATA
    CPU køler: Kan ikke huske hvad den hedder, men det er en mega stor Mother F.....r, så den skulle også være OK, HVIS den vel at mærke kan bruges på den nye processor.


    Opgradering:
    Bundkort: Har lidt kig på en ASUS Z97P
    CPU: I7 4790 4.0 Devils Canyon


    Mange siger at en I7 4.0 ikke er nødvendig til spil, MEN jeg er kun til flysims og især FSX er (næsten) kun afhængig af jo større CPU, jo bedre.


    mvh Jørn


    Så hvad mener I jeg kan genbruge fra min gl. PC, vil mit RAM kunne genbruges eller vil det blive en flaskehals?

    Havde selv regnet med omkring de Kr 3000 + skærm, men kr 2000 er sgu for lidt så hellere beholde den som reserve eller give den til væk til noget familie.


    mvh Jørn

    Jeg har lige købt ny PC og vil derfor gerne af med min gamle. Men hvad kan jeg forlange for den?


    Den ser sådan ud:


    Bundkort: Intel DG 96555
    RAM: 2048 MB DDR2-SDRAM
    CPU: Intel Core 2 Duo E6420
    Grafikkort: Nvidia Geforce 8800 GTS
    HD: 250 GB
    Lyd: Onboard evt. kan en SB Live følge med
    Styresystem: Windows XP Home Premium


    Evt. sammen med en Samsung Syncmaster 226 BW (22" WS) monitor.


    Håber ikke det ligner en salgs annonce, men jeg aner simpelthen ikke hvad "gamle" PC'er står i idag.


    mvh Jørn

    Har lige bestilt ny PC og fald over denne side som jo ser ud til at være et perfekt sted at få hjælp til opsætning af den så jeg er sikker på den kører optimalt. Har købt flg. sammensætning:


    Motherboard: Gigabyte X58-UD3 motherboard
    CPU: Core i7-920 4x2.66GHz 4,8GT/sec
    CPU køler: Silent CPU Scythe Core
    Grafik: nVidia GeForce GTX285 1024MB dedikeret PCI-E
    HD: WD 74GB Raptor & 1TB WD Caviar green
    RAM: Corsair XMS3 3 x 2 GB 1600Mhz
    Kabinet: Aplus Miditower Deluxe LowNoise (Ekstra køling)
    Strømforsyning 750W strømforsyning supersilent
    Lyd: 8 kanals HD audio codec ALC889a Dolby (SoundBlaster komp.)
    Drev: Pionner DVD-brænder +/- Dual layer
    Netkort: 100/1000 Mb/s Realtek 8111 Gigabit LAN
    Software: Alle drivere m.v. medfølger.
    Køling: Støjsvage kølere og strømforsyning
    Service: Vision ServicePack



    Er der nogen steder man kan se hvordan man indstiller BIOS så man er sikker på det er sat op til det bedste det kan levere?
    Som jeg har forstået det skulle den godt kunne tåle at overclockes, men det er ikke planen lige i øjeblikket.


    mvh Jørn