Indlæg af Krs

    Jeg har en iTouch liggende, jeg vil sælge.


    Hvad gør jeg for at forberede den til salg? Jeg har tilsluttet den til computeren, "gendannet den" og undladt at synkronisere. Er der noget med en godkendelse, jeg også skal slette, så den ikke er godkendt til at afspille "mine" filer?


    Og en ting til: Hvordan finder jeg ud af, hvilken model det er? I Itunes kan jeg kun se, at det er 32 gb og så kan jeg se Serienummeret.



    På forhånd tak!

    Mit næste kamera vil givetvis også være i den ny spejløse genre og jeg vil især kigge på Sonys Nex-serie.. var forbi Sony-center i weekenden for at stå med det i hånden og det føles helt rigtigt.

    Jeg har behov for løbende og automatisk synkronisering af min dokumentmappe mellem den stationære, den bærbare og NAS'en (samt formentlig også et par andre mapper)


    Er det ikke bare "Allways Sync", jeg skal bruge?

    Det var sørme da gode svar. Jeg lærte lidt. Den om kabeltesteren gik hen over hovedet på mig. Jeg vælger kabel 3. Hvem vil ikke gerne have et shielded kabel? :-)

    Jeg har tre kabler liggende. Kan I fortælle mig hvilke, der har bedst kvalitet?



    Nr 1:
    E87647-DG 2835 9U AWM 60c 30v vw-1 ---- 26AWG 4PR UTP EIA/TIA 568 CAT5e Sandberg


    Nr. 2:
    ENHANCED 4P 26awg 100MHZ ISO11801 EIA/TIA 568A EN50173 VERIFIED UTP CAT 5E 13006M


    Nr. 3:
    ROLINE SFTP CAT .5E MATCH ISO/IEC 11801 & EN 50288 3P VERIFIED 26AWGx4P TYPE CM (UL) C(ul) CMH E164469-F3 YFC



    Jeg gætter på, at kablerne er i samme kategori (cat 5e), men jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide, om der er brugbar information i den øvrige tekst? (i nr. 3 står 3p, hvor det er 4p i nr. 1 og 2.


    ?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    Well du kan sætte din pc op med fast ip, det samme med din NAS også bruge et cross-over gigabit kabel, så vil du få så meget hastighed du nu kan hive ud af din NAS, men det er ikke nogen optimal løsning.



    Forstår sgu ikke lige denne.. Hvorfor skal jeg sætte op med fast IP? Kan jeg ikke bare sætte NAS'en til computeren via et kabel?


    Og hvorfor er det ikke optimal løsning?

    Tak dkwoolf - jeg er ved at forstå.... men jeg kan blive ved ;-)



    - hvad kræver det at opgradere mit LAN til GIGA-lan. Er det nye kabler?


    - som nævnt bør jeg vel kunne opnå endnu hurtigere hastighed ved at slutte NAS'en direkte til den stationære computer (eller begrænses jeg også her af at det er almindeligt LAN-kabel, der bruges?)

    I min lejlighed er der trukket netkabler til de fleste værelser. Den trådløse router står i et skab og leder signalet videre til netkablerne og samtidig kan jeg koble mig trådløst på routeren (dette er så min forklaring, der som I kan se er aldeles blottet for tekniske detaljer).


    Nu kobler jeg så den bærbare computer til stikket i stuen og så er den vel i princippet fysisk forbundet til NAS (der jo er sluttet direkte til routen i skabet).


    Jeg opnår så ca. 12 MB/pr. sekund. Noget bedre end de oprindelige 3,2 MB/pr. sekund. Jf. status for min LANforbindelse er hastigheden 100.0Mbps. ER DET HVAD JEG KAN FORVENTE?



    Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Selvfølgelig er der mulighed for det. En NAS er jo en lille computer i sig selv. Du skal bare over på samme switch som NAS'en og så hoppe på dens IP.


    Forstår ikke - kan du uddybe? Hvis NAS'en er sat direkte til den stationære, hvordan får jeg så adgang til den fra den bærbare, hvis den stationære er slukket?


    Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen For at svare på dit andet spørgsmål - får selv omkring 60-80megabyte per sekund ved store filer over gigabit LAN med jumboer. :)


    Jeg går ud fra, at forskellen er, at din LANnetværk bare er hurtigere således at din hastighed er 1.000Mbps. Det kan jeg vel ikke gøre noget ved, jf. mit ovenfor beskrevne setup?



    Tak for den meget hjælp indtil videre!

    Sorry at jeg ikke har fulgt op på denne... det kommer nu. Håber fortsat på hjælp:



    Lige nu kopierer jeg en fil på 2,56GB og jeg kopierer via trådsløst netværk til NAS'en, der er tilsluttet direkte til routeren.


    Hastighed er "3,22MB/Sekund" ved almindelig kopieret i Windows 7.


    Status for det trådløse netværk er lige nu "Hastighed 65.0 Mbps". Og i øvrigt Sikkerhedstype "WPA2-Personal"/Krypteringstype "AES" (hvis det betyder noget).


    Det er en LG Nas N2b1.



    ER DET DETTE, JEG SKAL REGNE MED VED TRÅDLØS OVERFØRELSE?


    Jeg kan udmærket tilslutte NAS'en direkte til computeren, men så mister jeg jo muligheden for at få adgang via den bærbare.

    Jeg har 60-70 filer, der hedder:



    20110903-IMG_4622_Sommer
    20110903-IMG_4623_Sommer
    20110903-IMG_4627_Sommer
    20110903-IMG_4629_Sommer



    (Bemærk, ikke fortløbende numre)



    Kan jeg navneændre dem alle således at "sommer" bliver til "vinter"?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Ellers er der England..
    http://www.amazon.co.uk


    De har den i hvert fald, plus en dejlig billig valuta.



    Nope, amazon.co.uk sender kun i UK, jf.


    "Kindle Wireless Reading Device, Wi-Fi, Graphite, 6" Display with New E Ink Pearl Technology cannot be shipped to the selected address. A non-UK address was selected for this UK-only Kindle. For the best wireless coverage and fastest shipping to Denmark"

    Ved kopiering af fil til NAS opnår jeg hastighed ca. 2,6 mb/sec ved kopiering af 1 fil på 200mb.


    Kopieringen foregår fra stationær computer via trådløs forbindelse til router, hvor NAS'en er forbundet via kabel. Jeg er skuffet over hastigheden. Hvilken hastighed opnår I og med hvilket setup?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af nitan
    Kan umiddelbart tænkes du har glemt at sætte et strømstik til..


    Har haft samme problem tidligere, hvor jeg så fandt ud af at jeg manglede at plugge den 4 stiks i ved CPUen :)



    Jeg vil da så lige tjekke for løse ender, næste gang jeg åbner, men det er nu forhandleren, som jeg ellers har stor tillid til, der har installeret. Virker det ikke også underligt, at alting virker, hvis der samtidig mangler et strømstik?

    Tak for inputs. Jeg tror, jeg vil tjekke op på evt. opdateringer til Bios... Reelt er det jo ikke det store problem, for alting virker - omvendt vil jeg gerne have hurtig opstart og i den sammenhæng er det et irritationsmoment.


    Jeg har lige fået ny strømforsyning og SSD sat i og MÅSKE er buggen opstået i den forbindelse.


    Btw. Det er på Gigabyte EX58-UD4P, fejlen opstår.

    Møg. Fejlen opstod igen sent søndag aften. Blå skærm med fejltekst og derefter ingenting (PSU kører videre, men ingen aktivitet. Virker fint igen i dag.


    Jeg nåede at se noget med ramfejl - findes der et program, der kan gennemtjekke mine ramblokke?


    Jeg har en forventning om, at fejlteksten skrives til harddisken et eller andet sted. Kan nogen fortælle mig, hvor jeg kan finde den?

    Har I nogensinde fået LG Nas'en til at virke som iTunes-server?


    Der er en del skriverier om det på nettet og enkelte har vist fået det til at fungere, men det er uklart, hvordan det lykkedes.


    Jeg forestiller mig, at jeg kan bruge Nas'en som lagringsmedie for alle iTunes-filer og så spare HD-pladsen... men hvordan?