Indlæg af Krs

    Mit spørgsmål går på, om ca. 50 grader er acceptabelt i forhold til diverse anbefalinger vedr. cpu, motherboard m.v. Svaret på det spørgsmål er måske i virkeligheden uafhængigt af om man har det ene eller andet udstyr. Derfor: Hvornår skal man GENERELT begynde at være bekymret temperaturen i sit kabinet?

    Gigabyte Ud4-motherboard, i7 920 cpu og GeForce gtx285 1GB. Kun en harddisk


    Jeg overclocker ikke.


    Jeg får nogenlunde samme readings i EasyTune6, der følger med motherboardet.


    Tror nok, at blæseren er sat til dynamisk - og den kører vel derop op i speed, hvis det bliver kritisk.


    I øvrigt er der 4 blæsere i kabinettet, hvoraf kun den store er sat til (på fronten - 120 mm) - og så er der vel direkte på CPU'en (Scythe Core i7 CPU-køler.



    Det passer mig fint, at alle blæserne ikke er sat til (i øvrigt sådan den er leveret fra forhandleren); Hader støjen, og da jeg ikke overclocker, er der vel ikke behov for fuldt blæserpotentiale.

    I min BIOS aflæser jeg følgende


    Current System Temp. 46
    Curent CPU temp 45
    Current MCH Temp 50


    Herudover viste CPU fan speed 1607 RPM


    Umiddelbart forekommer det mig at være forholdsvis høje temperaturer idet jeg forud for aflæsningstidspunktet blot havde rodet lidt rundt i windows, på internettet o.a., men hvad er egentlig acceptable intervaller?



    Vh
    Kasper

    Jeg mener rent faktisk, at Microsoft vil holde indekses konstant - man bør altså ikke kunne ryge ned fordi indekset ændres. Tværtimod vil Microsoft løbende øge skalaen, så man om føje år kan score eksempelvis 8, 10 eller 12 mod et maks i dag, der vist nok er 5,9

    Ja, om ikke andet kan man vel altid lave et skærmdump. Jeg kan huske, at dette spørgsmål har været rejst et par gange rundt omkring og konklusionen har altid været, at man kunne omgå en enhver spærring.

    Ny computer. Ingen højtalere, da jeg egentlig regnede med at bruge headset. Kan dog ikke få lyd ud af headsettet. I det hele taget kan jeg ikke aktivere "hovedtelefoner" under kontrolpaner\lyd?


    Til gengæld er "Digital Outputenhed (SPDIF)" aktiviteret.


    Jeg har prøvet at indsætte headsettet i skærmen og i direkte i computeren. Ingen forskel.


    Hvad overser jeg?


    (lyden er ikke skruet ned eller på mute)


    Vista 64 bit/Gigabyte motherboard.



    What to do?


    Kasper

    Hej


    Jeg er forholdsvis ny her og bryder måske et forbud mod reklame... men... jeg kan da nævne, at jeg har købt en T240 for nogle dage siden for 1.999,- hvilket vist nok er billigere end normalt. I hvert fald står den til 2.273 på edb-priser. Jeg købte i ComputerCity.


    Jeg har ikke haft tid til at teste den, men har også kun læst positivt om den.


    Vh
    Kasper

    1. Giver det mening at købe skærm med 2ms opdatering frem for 5ms opdatering? Jeg mener, 1ms = 1/1000 af et sekund. Man skal vel være end almindelig rap før man rent faktisk kan mærke, at den ene er 3ms foran?


    2. HDMI-indgang til skærme; Giver det kun mening, hvis man tilslutter DVD o.l. eller findes grafikkort med HDMI-udgang så den almindelige computerbrug overføres via HDMI. Og giver det kvalitetsforbedring i forhold til DVI? Og kan man overhovedet mærke forskel IRL?



    VH
    Kasper


    Ps. 24" skærm og 286GTX-grafik

    Fint at høre, at der er gode erfaringer med MM. Kommentarerne under "forhandler" her på tweak.dk er nok for gamle til at jeg rigtig kan bruge dem.


    Mht. køler: Jeg ville bare have gættet på, at det kabinetkølerne, der larmer, mens cpu-køleren er nogenlunde støjsvag i det samlede lydbillede. Specielt, når der er i forvejen er "temperaturstyret" cpu-køler.


    Hvad er stockkøler?



    Jeg er i øvrigt fristet af en computer fra Føniks idet de tilbyder Antec 180/182-kabinet, der skulle være meget lydisolerende. Jeg antager, at kabinettet må være ret afgørende for, hvor meget computeren støjer.


    VH
    Kasper

    Hej


    Jeg har kig på en "Vision Monster Intel® Core™ i7 Special" fra MM-vision.dk


    http://www.mm-vision.dk/produk…arenr=99113&type=pcsystem



    Har I erfaringer med MM-vision og denne (eller lignende) computeropsætninger fra dem? For mig at se er det en god opsætning mht. bundkort, grafik, ram osv.


    Jeg er interesseret i et lydløst system. Jeg spekulerer derfor over, om denne opgradering giver mening:


    Silent CPU upgrade (Scythe Core i7 CPU-køler monteret) til kr. 350,-


    Kabinetblæserne og grafikkortet larmer vel ikke mindre af at have en cpu-køler monteret?


    Det skal siges, at jeg er ved at købe computer og at jeg ikke ønsker at samle selv. Omvendt ønsker jeg heller ikke en pakke fra Fona, Computercity, Elgiganten eller lignende.


    Vh
    Kasper

    Hej Frederik


    Tak for inputtet, men jeg er nok mere ude efter forskellene på de to kort, jeg nævner.


    Jeg tror såmænd, at hastigheden er nogenlunde den samme i de fleste X58-kort, så valg mellem to beror vel på en vurdering af feautures, tilslutningsmuligheder o.l. Og her kan jeg bruge alle de gode råd og bemærkninger, jeg kan få.


    VH
    Kasper

    Hej


    Jeg kan vælge mellem ovennævnte to bundkort, hvor Gigabyte-kortet koster ca. 490 mere end Asus-kortet.


    Jeg har kun læst/hørt godt om begge kort, men jeg har vanskeligt ved at sammenligne dem.


    Er der nogen, der kender til fordele/ulemper ved de to kort i forhold til hinanden?



    Jeg sammensætter en computer baseres på i7 og lægger vægt på, at det er stabilt, hurtigt, lydløst og - så vidt muligt - fremtidssikret. Der vil ikke være særskilt lydkort, så her skal jeg bruge bundkortet.


    Kan nogen hjælpe?


    VH
    Kasper