Indlæg af Berleburg

    Som udgangspunkt er det OK. Men det kan være du skal opjustere intake RPM lidt for at skabe positivt tryk inde i kabinettet. Vil umiddelbart tro at 2x120 + 1x 140 vil flytte mere luft end 2x140.

    Lækkert kabinet. Selvom front-delen er lidt dækket til.


    Bliver det så med noget Lightning Node el. Commander Pro til Corsair-blæserne?

    Hvis du vil gå endnu mere ind i RGB så ville jeg vælge et kabinet med glas-front kombineret med 3-4 case fans med RGB. Her er Corsair's løsning nok den mest oplagte.


    Jeg har for nyligt smidt et Fractal Design AL-14 Prisma i min Define R6 - som rear exhaust. Den sidder bare direkte i ARGB-headeren og kan daisychaines. Men da R6 ikke har gennemsigtig front får jeg ikke mere ud af af smide flere RGB-blæsere i.

    Købt d. 19.10.2018. Kvittering haves.
    Stand: Som nyt, brugt et par mdr.
    Nordisk/DK layout.
    Sælges da jeg nu har det i overskud og det bare henligger ubrugt.
    Befinder sig i Odense. Kan både sendes og afhentes.
    Betaling via MobilePay.
    Original indpakning medfølger.


    Pris: 700,-

    - Intel Core i5-4670K
    - Cooler Master Hyper 212 Evo
    - ASUS Z87-PRO
    - ASUS GTX 770 DirectCU II
    - Corsair TX550M
    - 2x 4 GB 1600 Mhz DDR3 Crucial Ballistix Tactical
    - Corsair Graphite Series 600T Special (hvid)
    - 250 GB Samsung 840 SSD


    Note:
    - En af plastiklåsene ved DIMM #2 er knækket (bruges ikke ved 8 GB RAM).
    - Jeg havde 16 GB RAM i, men fik tit BSOD relateret til memory. Da jeg pillede DIMM 2 og DIMM 4 ud hørte fejlen op.


    Der medfølger originale æsker til:
    - CPU
    - Bundkort
    - Grafikkort
    - PSU
    - CPU-køler


    Sælger kun samlet.


    Befinder sig i Odense.

    Skæve klistermærker er da noget af det mest ligegyldige at skrive om. Hvis man vil teste en højttaler skal man lukke munden og øjnene og åbne sine ører og lytte og så skrive om lyden bedst muligt, alt andet er spild af tid og unødvendigt fyld.


    Spild af din tid, måske. Men som anmelder er det da bedre at nævne de ting der falder én ind fremfor at undlade dem. Det kan jo være at der er andre, for hvem det spiller en større rolle, end for dig. Det handler jo om at man efter at have læst anmeldelsen skal føle at man kan købe produktet på et velinformeret grundlag, og så er det da værd at tage med.

    Hvilke spil skal du spille? Det er altafgørende.


    Er skærm, keyboard og mus en del af dit budget på 5.000 kroner?


    Der er i øvrigt mange voksne der synes det er sjovt med RGB, så det er måske en lidt unødvendig kommentar. :roller:

    Ja, jeg synes den er lidt svær at bidrage til.


    Jeg bliver i tvivl om hvad årsagen til at det lige skal være 2700X udover at du begrunder det med at du er træt af dit nuværende system. Men hvis dit primære fokus er gaming, og du er afslappet omkring at bruge en masse penge på opgraderingen, så giver det bare ikke rigtig mening. Der ville i bedste fald være tale om en mild nedgradering på nogle punkter.


    Hvis formålet er at opnå mærkbar forskel i performance:


    i9-9900K + RTX 2080 Ti


    Done.


    :)

    3200 er den højeste standard. Men der er flere standarder.
    Det er typisk at en PC defaulter til 2133 af kompabilitets-grunde.


    Selvom 3200 er standard er der ikke mange CPU'er der officielt understøtter det. Dvs. hvis du går over CPU-grænsen er det et overclock (af memory controlleren).


    CPU-grænsen for Intel = 2666
    CPU-grænsen for AMD = 2933

    Mit bud på en Intel-maskine.


    Intel Core i7-9700K 3.6GHz, Box 3369
    Gigabyte Z390 UD (rev. 1.0) 892
    NZXT H500 Tempered Glass 580
    G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3200MHz 2x8GB (F4-3200C16D-16GVKB) 833
    Corsair CX650M 650W 519
    Crucial P1 CT500P1SSD8 500GB 634
    Seagate Barracuda ST1000DM010 1TB 307
    Gigabyte GeForce RTX 2060 6GB OC 2847




    Samlet: kr. 9.981


    Har beholdt flere af de samme dele. Men her kommer det virkelig til udtryk, hvordan man må sætte noget mere af til CPU'en.
    Har måtte nøjes med en budget-løsning til bundkortet.
    Har måttet nedgradere fra 2 TB til 1 TB disk.
    Har måttet nedgradere fra RTX 2070 til RTX 2060.

    Tjekkede bare lige Pricerunner. Her er et bud:


    MSI B450 TOMAHAWK 865
    AMD Ryzen 5 2600X 3.6GHz, Box 1550
    NZXT H500 Tempered Glass 580
    G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3200MHz 2x8GB (F4-3200C16D-16GVKB) 833
    Corsair CX650M 650W 519
    Crucial P1 CT500P1SSD8 500GB 634
    Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB 451
    Gigabyte GeForce RTX 2070 GAMING OC 8G 4455


    Samlet: kr. 9.887


    - Har valgt at beholde stock-køleren til CPU.
    - Der er 2,5 TB samlet lagerplads

    Et par overvejelser:


    - AMD er en god mulighed for at spare penge, eller flytte penge over i en bedre GPU.
    - Ved AMD vil en Ryzen 5 2600X række, med mindre du også skal bruge PC til produktion og kombinere det med et B450-bundkort.
    - En GTX 1660 Ti svarer til en GTX 1070. Det er i princippet fint til dit 1080p behov, men dit budget indikerer for mig, at du gerne vil presse den højere op.
    - Ved 1080p kommer man hurtigt til at bottleneck på CPU. Derfor får du mest ud af at vælge mid-end GPU. Jeg tror dit sweet-spot er et RTX 2060. Maks. et RTX 2070. Sidstnævnte giver mest mening hvis du var oppe i 1440p.
    - Ved Intel ville jeg kigge efter en i7-9700K og i så fald kombinere den med et Z390-bundkort, men et Z370 er også OK.
    - De fleste færdigsamlede computere sparer på disk-pladsen. Så sørg enten for at opgrader denne, eller smid selv en ekstra SSD i senere. Det er nemt.


    Jeg synes den her ser fornuftig ud:
    http://topdata.dk/product.asp?product=12305


    Men jeg ville fx vælge at skifte 240 GB SSD ud med en 500 GB 970 EVO NVMe. 240 GB er ikke rigtig noget ved i disse tider og man løber hurtigt tør for plads.


    I en anden tråd blev Compukit nævnt. Jeg har ikke nogen erfaringer med dem selv, men de har et fint line-up.


    https://compukit.dk/mainstream-serien/