Indlæg af DonkeyRoller0

    Tak for setup'et Jesper. Der mangler dog lige en SSD til 800kr., som sprænger budgettet. AMD FX processoren får både høvl og ros, men skulle være god til nye spil og hurtigere end Intels i5 2500k.
    Er 550W power nok til den?

    Jeg har ikke de store krav til spillene, bare at det kører flydende. På et senere tidspunkt ville jeg kunne lægge mere ud for et nyt grafikkort. Vil ovenstående setup kunne tage de grafikkort, du tænker på?

    Jeg har ikke rigtig nogle krav, men ønsker at den skal kunne trække de spil, der er ude nu. Jeg regner heller ikke med, at kommer til at overclocke systemet.


    Hvis bundkortet du foreslår gør fremtidige opgraderinger nemmere, vil jeg klart overveje det. Det er ok, hvis det bliver en maskine jeg kan bygge videre på på et tidspunkt.


    Hvilket grafikkort vil du foreslå?

    Jeg er på udkig efter en stationær pc, som også gerne må kunne trække nogle spil, til et budget på 5000 kr.


    Da det er noget tid siden at jeg sidst samlede en pc, fik jeg lidt inspiration på Komplett's hjemmeside, hvor man selv kan sammensætte en pc ud fra nogle valgmuligheder. Jeg kom frem til følgende opsætning:


    Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black
    Corsair CX V2 600W PSU
    MSI B75MA-P45, Socket-1155
    Intel® Core i5-3450 Processor
    Sapphire Radeon HD 7750 1GB GDDR5
    Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 (2x4gb XMS3 modules)
    Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" OEM


    = 4793 kr. :9xo


    Jeg finder selv/genbruger skærm, cd-drev, mus osv..


    Hvad synes I og hvad er flaskehalsen i dette setup? Jeg tvivler lidt på bundkortet.

    Hej.


    Jeg har lige installeret Windows 7 (Build 7260) direkte fra XP.


    Ens musik ligger nu under
    C:\Users\"Brugernavn"\Music (det gælder vist også Vista)
    og ikke som i XP under
    C:\Documents and Settings\"Brugernavn"\Dokumenter\Musik


    Mit iTunes har fået overført alle informationerne om numrene, men kan ikke finde/afspille dem pga. den ændrede sti. Man får ved afspilning en besked om at nummeret ikke kan findes, og om man vil søge efter den enkelte sang.


    Hvis man bruger denne metode som bevarer info'en skal de altså tilføjes/findes én for én. Hvis man derimod tilføjer alle på én gang (Filer->Tilføj mappe), er der ingen info.


    Er der nogen, der ved om man kan ændre musik-stien i iTunes, så man ikke skal tilføje dem én ad gangen for at bevare sang-info'en?


    Det skal også nævnes at iTunes ikke kategoriserer min musik, dvs. musikken ligger ikke i 'iTunes'-mappen, men under 'Musik'.


    Håber I kan hjælpe ;)

    :oops: Det var noget af en brøler!!


    Okay, jeg ser om jeg kan bruge min 14-dages returret. Eller købe et nyt bundkort...


    Men tak for det drenge. Jeg må finde på noget herfra ;(
    (åben for forslag ;))

    Tak for det meget hurtige svar.


    Jeg har fundet en opdatering på deres hjemmeside :D. Er det bare ligetil mht opdateringen (altså skal jeg bare køre filen) eller skal jeg i gang med installere fra DOS med diskette?


    Jeg skriver tilbage igen så snart jeg har prøvet hvad du/I foreslår.

    Hej allesammen


    Jeg har sat mig for at opgradere min 2 år gamle pc. Derfor købte jeg bl.a. en Intel E7500 Core2Duo (2,93Ghz) til mit Asus P5NSLI bundkort. Problemet er bare det at pc'en ikke vil starte op når jeg sætter den nye cpu i. Når jeg sætter den gamle i virker det igen.


    Er der nogen, der kan fortælle mig, om det skyldes at mit bundkort slet ikke understøtter cpu'en, som jeg jo troede da jeg købte den?


    Ps. min strømforsyning er på 450W og den har jeg også tænkt mig at skifte ud med en 600W.


    Hilsen DonkeyRoller0