Indlæg af Geezus

    Jeg er faktisk i Århus omegn, men den forstærker er bare alt for stor. Det skal bare gerne være sådan en lille controller jeg kan have på mit skrivebord.




    Tror nu ellers godt jeg kunne have brugt den Dynavox, størrelsemæssigt ville den have passet fint :( Men hvordan ville jeg i realiteten forbinde den til min PC?

    Jeg vil gerne købe et 1070 i næste uge for at erstatte mit 770.
    Jeg har denne PSU: https://www.komplett.dk/product/773374?noredirect=true#
    Og dette motherboard: https://www.komplett.dk/product/782066?noredirect=true#


    Vil det fungere som det skal? Skal jeg bruge andre kabler? Mener der var noget med 6 eller 8 pins. Har jeg watt nok?
    Jeg roder normalt aldrig inde i PC'en, har forberedt mig ved at se nogle videoer om, hvordan man udskifter gfx.

    Jeg har en oneplus3, og fik ikke lagt moms og alt sådan noget oveni. Kom af med tæt på de 3k i alt. Er meget tilfreds med den.

    I min verden er R480X det absolutte kort, at købe i mellemklassen. Grundet, man kan køre xfire hvilket ikke kan lade sig gøre med GFX960, det er et singlekort, og sådan er det.


    Hvad angår M2 SSD, så har de langt højere tal end normale SSD'er, men de starter langsomt op i forhold til almindelige SSD'er, så det går lidt fløjten i sidste ende. I reallife brug vil man ikke kunne se forskel.


    Mvh
    Sam

    Er crossfire den eneste grund til, at du ville vælge den over 1060? For jeg regner ikke med nogensinde at skulle have 2 kort igen. Jeg har haft Nvidia de sidste 2 gange, så ved meget lidt om ATI mere, da deres navne også er mere forvirrende. Kan også se de sælges med 4-8 gb modsat nvidia 3-6. Prisen er ca. det samme på dem.
    Så m.2 starter lidt langsommere maskinen, men er hurtigere derefter?

    NVMe SSD, er det dem der skal i PCIe eller m.2? Sådan talmæssigt ser der jo ud til at være stor forskel. Ved ikke, hvad sekventielle operationer er.
    Jeg kører i FullHD, da det er max på min skærm, og ting over plejer at være virkelig tunge. SLI og Crossfire vil jeg ikke have. Min skærm er dog 144 Hz, men forventer ikke at spille det nyeste deroppe.
    Jeg ved virkelig intet om ATI mere, kan ikke finde rundt i deres navne, men det er lang tid siden, at jeg har haft det, så kunne da godt overveje det. Til prisen af en 1060, har de noget tilsvarende eller bedre der? Og hvor vigtigt er de indbyggede RAM i kortet, for kan spare 400-500 kr på 3 gb fremfor 6 gb i nvidia.
    Systemram har jeg tænkt at opgradere bare fordi det er så billigt, men ser nu sjældent at mit system bruger det hele. Ved heller ikke helt, hvad jeg skal kigge efter specmæssigt, timings, MHz etc.

    Dette er mit setup:
    I7 4770
    GTX 770
    MSI z87-g43
    8 GB ram (ved ikke MHz)
    128 gb SSD
    1 tb dum mekanisk


    Jeg tænkte lidt at opgradere kortet til 1060 6 gb, da den begynder at halte efter, men så begynder jeg også at tænke, om jeg holder liv i en død maskine, og om det kan betale sig? Den understøtter jo ikke DDR4 fx, det vil koste mig bundkort og ram blokke at få det. Jeg har heller ikke m.2 til de nyere SSD og PCIe er vidst kun 2.0 ikke 3.0, whatever the difference may be. Hvis der er kommet masser af nye teknologier, så går jeg jo glip af dem ved kun at udskifte få dele.
    Bruger den hovedsageligt til at game på.


    EDIT: kan se jeg har mit setup under mine beskeder also, i forgot that.

    Har lige fået job som kundesupport, hvor vi efter køb sender mails ud, hvor vi spørger om de vil bedømme os på trustpilot. Mange besvarer denne mail, kommer endda med rosende ord, men vil bare ikke skrive det på Trustpilot, fordi de siger, at de er imod deres politikker. En sammenlignede det endda med PETA.
    Why the hate?

    Potentielt bør du kunne trække 5 Gbit/s (625 MB/s, hvis dit bundkort også har USB 3,0

    Har det noget som helst at sige, at jeg bruger de USB 3 porte som er foran mit kabinet, fremfor dem bagpå?
    Den potentielle hastighed er vel altid langt fra den reele, men synes nu det her er lidt for langt fra.

    Har lige købt en 2.5" ekstern harddisk fra Seagate med USB 3.0. Jeg har en gammel ekstern fra WD også med USB 3, som dog har strømforsyning. Jeg vidste, at den her formentlig ville være lidt langsommere, men jeg er i gang med at flytte alt mit lort over, og får i gennemsnit 20 mb/sec? Mener da den gamle kunne nå op over de 100, så ved ikke, hvor normalt det her er.

    Jeg har et projekt i skolen, hvor jeg skal være IT fyren og sætte et netværk op til en fiktiv skole. Hvad jeg troede ville være pænt basic viste sig at blive en del sværere end forventet.


    Lige nu roder jeg hovedsageligt med problemstillingen, hvordan forbinder jeg alle de forskellige routeres SSID til en enkelt? Vi har besluttet, at der skal være en router til hver klasseværelse, men det vil være uprofessionelt, hvis der er 18 SSID'er, som man skal forbinde sig til efter hvilket værelse man er i.
    Jeg har læst meget op på det, og flere steder siger de, at det er så simpelt, som at de forskellige access points bare skal have samme SSID og security settings. Det lyder ikke som en rigtig måde at gøre det på for mig, men vi har prøvet og testet det med kommandoen netsh wlan show all og netsh wlan show interfaces, så vi kunne måle signal styrkerne og bevæge os imellem access pointsne og se om den automatisk ville connecte til den med stærkest signal, men det blev vi ikke meget klogere på. Resultaterne var upålidelige og bærbarene havde det med bare at hoppe af netværket, også efter man havde "glemt" dem som den havde været på før.


    De routere vi har arbejdet med er nogle ASUS dual band routere til at starte med, men så brugte vi nogle dyrere TP LINK senere, som har DD WRT installaret som firmware. DD WRT engineers har selv sagt på deres hjemmeside, at hvis man vil installare roaming, så er det så simpelt, som bare at have samme SSID og security settings, men vi kan bare ikke bevise, at det virker. På et tidspunkt skiftede vores SSID "SchoolProject" også navn til "SchoolProject 2". Det er åbenbart noget Windows har gjort automatisk, men sådan skal det jo ikke virke.


    Måden vi har sat det op på er:
    En TP LINK router konfigureret som router, der er forbundet med ledning til endnu en TP LINK router, som er konfigureret til at være et access point. WAN portene er ubrugte her, for vi tænkte det ville give mere interferens at forbinde dem til internettet.


    Det her er bare for at teste, hvordan det virker med de værktøjer vi nu har. Til rapporten har vi tænkt os, at der skal være sådan et access point her i hver klasse http://www.compumail.dk/vare-o…ardware&RefId=pricerunner som er forbundet med ledning tilbage til en central router. Ved ikke, om der skal være flere routere, eller hvilken det skal være. Det access point skulle komme med noget cloud software, hvor man kan administrere dem alle på en gang, hvilket klart vil være en fordel for en fiktiv skole med omkring 600 studerende fordelt i 18 klasseværelser.

    Er blevet så træt af det nu. Har prøvet det under fremlæggelser "hey, vil du gerne opdatere om 5 minutter eller 1 time"?. Har prøvet hvor den popper op lige som jeg skriver og trykker enter, hvilket betyder instant restart. Har prøvet hvor den under et spil bare sagde "jeg genstarter om 10 minutter, gør dig klar", uden mulighed for at udsætte, så jeg blev nødt til at gå afk i 5-10 min. Og nu har jeg prøvet, hvor den minimerede mit fullwindow spil og derfor gav firstblood væk.


    Så vigtige kan de opdateringer altså heller ikke være!! Er et sikkerhedshul blevet fixet, der er så vigtigt, at det ikke kan vente til næste gang jeg slukker computeren? Gør jeg altså hver nat. Alle ved, at windows gør det her, Simpsons har endda gjort grin med det. Er der ikke en eller anden måde, hvor jeg kan slippe for det for altid? Har windows 10, skulle have ændret sig lidt der