Indlæg af Geezus

    Jeg synes, at det er en fed video.
    Jeg har aldrig haft muligheden for at lære at samle en PC, så synes det er fint, at der bliver gået igennem det på denne måde, så selv en 14 årig, der næsten intet ved om det, kan forstå det.


    Mit tip til forbedring ville så være at få en kameramand på. Så kan Noah sørge for byggedelen, Kenneth kan stå og pege & forklare, og kameramanden kan sørge for en optimal vinkel, så jeg kan se alt der bliver lavet up close.

    Ja, jeg har både prøvet en udskrift af en hjemmeside, billedet jeg lagde op, men hovedproblemet ligger i, at min mor ikke kan printe ting fra Word. Så fejlen er mere 'universal'.


    Kunne det være et tegn på for lidt 'laser' tilbage, eller hvad det nu hedder til sådan nogle printere?

    Min mors laser printer begynde at printe ret dårligt. Der står, at den har omkring 33% blæk (laser?) tilbage, så jeg tænker, at det ikke er problemet. Dog kan det være, vil bare ikke have, at hun investere i en ny rulle medmindre det vil fikse det.


    Her er 2 billeder, det ene viser, hvor meget der skulle være tilbage - Det andet et testprint
    http://peecee.dk/upload/view/468016


    http://peecee.dk/upload/view/468015



    Jeg har prøvet forskeliige 'rense' ting; haft den ude, kørt sådan en mærkelig ting frem og tilbage, har endda også prøvet at rense den mørke rulleting med en vatpind. Det hjalp ikke, gjorde det næsten værre. Jeg har ikke kunne finde renseprogrammer på selve printeren, hvilket der ellers ofte er at finde. Jeg har søgt hjælp hos Brother, som valgte ikke at svare mig og deres dokumentation omhandlede kun en printer, som åbenbart ikke havde samme instillinger som min. Jeg har også geninstalleret software på computeren.


    Printeren er en Brother DCP1610W.

    Ser ud til at det er Lenovo, som er problemet. Har fundet flere som nævner, at de har tendens til at skyde op for blæseren selv ved lille load og lille temperatur:
    https://forums.lenovo.com/t5/L…n-loud/m-p/3362853#M38551



    Jeg har bare ikke kunne finde et program som understøttede den, så jeg manuelt kan ændre det. Sidder med TPFancontrol åbent nu. Ved umiddelbart ikke, hvordan jeg bruger det, men ser ikke ud til at ændre sig efter hvad jeg trykker på. Notebook fan control understøtter heller ikke min enhed. Speedfan har jeg ikke prøvet, men tænker umiddelbart nej.


    Jeg har lidt overvejet at lave en ren installation, men den er stadig inde for returretten, og hvis jeg gør det, så tror jeg, at den frafalder. Jeg ved ikke, hvordan jeg skulle fylde den med bloatware igen.


    Det nu ret ærgerligt for udover larmen, så er den nu meget lækker. Touch er lidt af en gimmick i guess, men tror nu godt jeg kan se mig bruge det nogle gange bare for sjov. Er der nogle af jer, som faktisk bruger det, og evt hvad bør jeg bruge det til? Hvis jeg nu havde en play store havde det været meget sjovt. I stedet har jeg en windows store... knap så sjov


    EDIT: Sidder her med 6 faner åben og den er stort set lydløs! Oh lawd it feels good. Ved ikke om TPfancontroller har noget med det at gøre. Den har jo thinkpad i navnet og jeg sidder med en Yoga. Jeg må nok researche den lidt mere. Maskinen føles heller ikke specielt varmt lige nu. Ikke at den nogensinde gjorde det, det er som om, at Lenovo har nogle utrolig skrappe linjer, som temperaturen må ramme. Ikke meget lineært brug af fanspeed, more like 0%, 50%, 100%.

    Jeg sidder med den nu, har 3 faner åbent som det eneste (dog baggrundsprogrammer som dropbox kørende). Synes den blæser okay igennem, i al faldt ikke lydløst. Der er udluftningsgrill under enheden.
    Begge Lenovoer jeg havde har været ret tynde, men hvis det er hvad man skal døje med for tyndhed, så ville jeg nu tage en normal i stedet. Det er da pænt og sådan, men jeg kan sagtens leve med en større størrelse.
    Burde Ultrabooks ikke være forfærdelige lydmæssigt så? Denne er ikke helt ultra i tyndhed men ikke langt fra heller.
    Synes sådan set det er åndssvagt der overhovedet er GPU i for kraftmæssigt svarer den til den indbyggede 620.

    Jeg så 950M som et af de større, da mit budget for bærbare generelt ikke er over de 6000-ish kroner. Alle de gamer bærbare til minimum 8000 forventer jeg også lidt bedre af.


    Så det er generelt Lenovo'er, som opfører sig sådan med blæserne? For min Asus lagde jeg ikke rigtig mærke til det, jeg havde også en Dell kortvarigt, intet der heller. Derimod oplevet 2 Lenovoer som begge har været sådan nu.

    Gamer bærbare er utrolig populære for tiden. Jeg prøvede fornyligt en med et GTX950M, hvilket jo er en af de større inden for bærbare.
    Det var utroligt skuffende at bruge. Får mig bare til at tænke på, hvor forfærdelige "gamer bærbare" må have været for et par år siden, hvis det her var hvad jeg kunne forvente af en moderne en.


    Tror bare jeg holder mig til de basic spil på bærbar som Terraria og Undertale.

    Windows 10 har en funktion, hvor man laver en fresh install uden bloat. Det kunne jeg eventuelt gøre. Forhåbentlig kan jeg hente noget af software til Lenovo, der hørte med efter, Lenovo companion og settings virker fine nok at have.

    Lenovo installere en ok mængde programmer som default, McAfee har jeg allerede fjernet. Hvor meget tror i egentlig, at de betaler producenterne for, at det er forudinstalleret? Synes det er ved stort set alle fabrikanter.


    Anyways, de Lenovo programmer som fx photo master ser ikke ud til at køre, de ligger bare på harddisken. Nogle af programmerne er faktisk okay. Jeg kunne dog se at Malwarebytes kørte under task manager, processes og tog omkring 150 mb RAM. Hvilket er mærkeligt, for jeg har sagt, at den ikke skal boote med windows og den er ikke at finde i min quickbar. Ninite installere automatisk trial på den betalte udgave, som helt skal forebygge at jeg bliver inficeret. Det ret irriterende, for jeg bruger kun Malwarebytes som min "Oh shit i fucked up" scanner.

    Men det er jo en helt ny bærbar, det kan ikke være støv, som forårsager det. Derfor jeg mistænker, at dette åbenbart er normalt for en bærbar.


    Specifikt er det denne bærbar: https://www.proshop.dk/Baerbar/Lenovo-Yoga-510-15IKB/2570105


    Det ligner jo umiddelbart en, som er lavet til normal brug som browsing, mails etc. Derfor overrasker det mig, at den begynder at blæse op bare ved sådan brug. Jeg er dog meget kritisk ved nye ting, specielt når jeg har punget mere ud for det, så mange ville formentlig ikke lægge lige så meget i det som jeg gør.


    Hvis det var en stille konstant blæsning, så ville det ikke være så slemt, så sortere man det jo automatisk fra efter lidt tid, men det er mere sådan, at den variere, hvor meget den blæser alt efter, hvad jeg laver. Den spinner op og ned, hvilket gør det svært at ignorere. Hvis jeg smed et spil på, så er det da okay, at den har brug for at blæse, men overrasker mig, at så simpel browsing får den op at køre.

    Definer load, er det hvad som helst, når du bruger den, fx simpel web browsing?


    Jeg tænker også, at det, at bærbare er blevet så tynde kan gøre airflowet værre. Den er forholdsvis tynd den jeg sidder med, og det var den forrige også. Den forrige var en quad, dette en simpel dual. Har en teori om, at quad tager mere strøm og derfor bliver mere varm.


    Jeg mindes bare ikke at min Asus kunne høres på samme niveau med samme load, trods specifikationerne ikke er så anerledes igen..

    Jeg har ledt efter en bærbar i noget tid nu, men har måtte returnere flere af dem, da de simpelthen larmer meget mere end jeg er vant til. Min lidt ældre Asus var praktisk talt lydløs. Nu har jeg haft flere, hvor de begynder at blæse godt op bare når jeg sidder på internettet? Er det generelt normalt for bærbare, at man hører dem, selv ved så lidt load?

    Havde bare læst at det generelt var anbefalet, at man brugte VPN, og her fik jeg det meget billigt, så ville have nogle egne erfaringer med det.
    Jeg er ikke meget for alt den overvågning på nettet, fx Facebook der holder øje med andre sider, som jeg er inde på. Det synes jeg er krænkende, det kommer slet ikke dem ved, hvad jeg laver ude fra deres domæne. Så må de gætte sig til hvilke announcer, jeg hellere vil se.
    Jeg har ting som uBlock og Disconnect allerede. Ikke særlig shady ting jeg laver, men det er princippet.

    Den instilling var ikke aktiv :(


    Min forbindelse er generelt mere ustabil nu. Har lige vækket maskinen fra slumre eller dvale, og kunne se, at Discord og Skype prøvede at forbinde igen, men var fanget i et loop. Hjemmesider ville ikke loade heller. Da jeg slog det fra virkede det hele med det samme igen. Det da ikke særlig sjovt at have VPN, hvis hele ens oplevelse bliver dårligere og mere besværlig, bare fordi man har sølvhat på...

    Humblebundle har et års VPN til omkring 7 dollars lige nu, så kunne lige så godt prøve det. Så mange steder anbefaler, at man bruger en, men jeg tænker, at det ikke kun kan være en god ting, der må være nogle negative konsekvenser ved det.


    Er min forbindelse fx ikke langsommere nu? I stedet for, at man traffik går direkte ud på internettet til den server, jeg skal til, så skal den først til amsterdam, og så videre? Det ser ud til, at mit LoL har fået tilføjet 10 ms.


    Også, steam bliver ved med at bede mig om at logge ind igen nu. Den ser vel, at det er en ny IP, og så skal jeg indtaste steam guard hver gang. Troede da at serveren i amsterdam ikke skiftede IP hele tiden but what do i know. Det er da vildt irriterende at skulle gøre.


    Hvis i har anden viden om VPN, som kunne være relevant, så vil jeg også gerne vide det :)