Indlæg af Spaceman6400

    Hejsa


    Jeg vil ha bygget mig et mediecenter - (mediacenter eller mediecenter? nvm). Jeg får mit tv signal via parabol (Viasat) da jeg bor lidt ude på landet. Mit spørgsmål er så - kan jeg få signalet fra min parabol ud til flere fjernsyn, og i så fald hvordan? Jeg var til Windows Vista Mediecenter demo med mit arbejde, og han påstod han ku sende et signal ind i mediecenteret og route det ud til 10 enheder (f.eks. xbox eller trådløs enhed der ku sættes til et tv). Men holder det?


    Jeg vil gerne ha mit parabol signal ud til 3 fjernsyn, det er kun stue fjernsynet der skal kunne optage. Resten må gerne ku streame fra mediecenteret. Hardwaren har jeg styr på, men hvordan får jeg mit signal ud til de forskellige fjernsyn? Kræver det en dreamboks pr. fjernsyn? Flere hoveder på parabolen? Eller kan et vista mediecenter klare det? Nægter at gi 3xkortafgift og viasathele huset oveni de 5000 vi gir for viasat pr år.


    Håber der er nogle mediecenter gutter der kan gi mig et par råd.


    På forhånd tak,
    Space

    Hej igen


    Det var faktisk det samme med min luft køler - jeg havde jo studeret mange tråde omkring Q9650 og mange kørte luft på 4ghz, så jeg tænkte at min Asus silentknight sagtens ku køle den på 3,6 ghz - det ku den så ikk. Så derfor bestilte jeg en Siberian Tiger istedet. Jeg ved jo self ikke hvor gammelt det kølepasta der sad på fra fabrikken har været - men jeg tror jeg bestiller noget helt nyt og spritter det gamle af. jeg har kun en gammel tube arctic silver liggende og den er et par år gammel så den ville jeg ikke bruge. Tror nu sagtens en siberian tiger på max omdr kan holde et 3,6 ghz clock køligt, det er da hvad jeg kan se i diverse tests og hvad folk anmelder rundt omkring.


    -Der er desværre ikke plads inde i kabinettet til en ekstra blæser på den anden side af radiatoren (har prøvet) og er ikke vild med at ha den siddende på udvendig side, så skal jeg ihvertfald ha et gitter for eller lignende ellers får hunden bare snuden i den :)


    vil lige hoppe ind og bestille en tube arctic silver

    Det er en NorthQ Siberian Tiger (på max blæser omdr.) - den der blev testet herinde hos Tweak. Jeg kører godtnok med det pasta der var sat på fra fabrikken af, jeg kan jo prøve og spritte det af og sætte lidt nyt på. Var ellers glad da jeg nedelig fik den til at gå stabil ved 3,6 (det var alt hvad jeg var ude efter så den ku matche rammenes native 1600 mhz) men under everest load røg cores op på ~73 grader i løbet af 30 secs. Så efter jeg samlede kæben op fra jorden klockede jeg den ned igen. Synes dog stadig den bliver varm i forhold til den ikke er clocket længere.


    Jeg vil prøve og afmontere og reinstallere kølerhovedet - hvis nogen har flere ideer tages der imod med åbne arme.


    -Space

    Jeg ringede til TDC og de sendte mig et nyt filter - i første huk ga det ingen forskel - men efter første disconnect er den umidelbart blevet online når jeg ringer med telefonen. Så jeg håber det holder.


    Tak for hjælpen gutter, glad for jeg ku sige til TDC-medarbejderen at jeg mente det var skillefiltret for hun lød ikk som om hun arbejdede med internet/telefoni hende jeg snakkede med..


    -Space

    Quote


    Tror det er mit bundkort, det skulle være underligt at jeg har fået en CPU der ikke engang kan tåle at køre 3.6...


    Min Q9650 kan heller ikke køre 3,6 stabilt selv med vandkøling. 1,29v vcore og 70-75 grader på cores hvis jeg vil køre 3,6 nogenlunde stabilt.. Asus board med P45 chipset, 1600 mhz ddr3 ram. Enten måler den temp forkert, ellers er nogen af Q9650'erne bare mega ringe. Lyder bare utroligt hvis der skal være så stor forskel på dem. Mindste clock og den ryger over 65 grader load.


    Mvh.
    Space

    Hej


    Jeg er netop stødt ind i et problem med min internetforbindelse. Jeg har en 20 mbit bredbåndsforbindelse hos TDC incl fastnet telefon. Jeg har 1 enkelt telefon på fastnettet som er en Siemens Gigaset med 1 base og 3 håndsæt. Mit problem er hvis jeg ringer eller modtager et opkald så ryger min internetforbindelse imens der bliver snakket. Når jeg lægger på går der 1 min ca så er forbindelsen tilbage. Det er meget irriterende for jeg bliver konstant smidt af world of warcraft hvis damen snakker nede i stuen. Det er total nederen. Hvad kan jeg gøre? regner med at ringe til tdc i morgen tidlig men de gør nok ikk noget ved det.


    Er der nogen der har oplevet lignende, eller evt ved hvad det kan skyldes?


    På forhånd tak,
    Space

    Det er højst sandsynligt en "bannerside" hvor ejermanden henter data fra forskellige sider, om emner mange vil søge på, for så at tjene penge på bannerreklamerne. Så han har sandsynligvis slet ikke nogen fora selv, eller brugere, det er sikkert fake det hele. Nok også derfor han bare lige hurtigt sletter det uden at blinke eller synes det er mærkeligt. Fusk!


    btw mht mit første indlæg, så er min cpu nogenlunde ligeså varm clocket som uclocket - kan min tempmåler være bugged? er der en måde at finde ud af om de tempmålinger jeg får med realtemp er reele? For så vidt jeg kan læse mig frem til burde min cpu Q9650 lukke ned ved godt 71 grader, og har jo da haft målinger over 73 grader i stress tests?


    Mvh
    Ørnen

    Hej Tweakere


    Ku ikk rigtig finde et svar da jeg søgte - står overfor at købe en 28" hannsG skærm, men kan se den kun har HDMI indgang. jeg har et GTX285 og det har kun DVI udgange. Kan man få en konverter eller vil det give forringelse i billedet?


    Hvis man kan konveretere fra DVI til HDMI uden kvalitetsforringelse hvad kan i da anbefale af kabel / hw?


    Mvh Space

    Kan det være fordi min north bridge ikk får strøm nok? der er en pin jeg kan sætte på MB der tillader mere strøm til northbridge. uden den pin sat ka NB ta 1,76v, med kan den ta 2,2v. har bare læst om mit MB at NB bliver modbydelig varm i forvejen :-s men har ikke sat nogen spænding for NB i bios den står til auto så vidt jeg husker.


    pc'en crasher rimelig nemt ka det passe den skal ha 1,3v for at køre 3600 mhz? (q9650)

    Hey Frag


    Det er det NorthQ Siberian Tiger der er en test af her på Tweak, synes det var noget værre pis (rallerværk) at montere (tror tweak testerne har en degree i engineering haha) så det ka da godt være det ikk er blevet sat ordentlig på, synes dog det sidder til/tæt. man kan ikk rykke det mindste på hovedet. Men de monterings sataner til lga775 er noget værre hø.


    Synes nu også der fra fabrikken af var meget kølepasta på, tror jeg skal prøve og fjerne det der er og så putte nyt på (plejer at putte en lille riskornstørrelse klat på midten af cpu)


    Men nu er det os kun når jeg kører den stresstest fra Everest jeg får de temperaturer i world of warcraft ligger den på ~58 grader - ved ikk om det er meget. Men igen tænker jeg på jeg kører kun med 1,28v og 3,6 ghz.


    Mvh
    Ørnen

    Jeg har nu fået monteret vandkøling og er ude på lidt af et fænomen. Hver anden genstart er min load temp på kernerne 10 grader højere and den forrige kørsel. så hver anden gang (ca) ligger min max kerne temp på 53 grader, og hver anden gang 63 grader (realtemp).


    Desuden vil windows ikke starte hvis jeg hæver cpu volt til 1,3. Lige p.t. kører jeg i bios 1,29825, cpu-z siger det er 1,28. Da den stadig havde lidt problemer med at komme gennem 3dmark 06 ville jeg sætte den i bios til 1,3 hvilket reelt ville være i nærheden af 1,29v. Men så vil windows ikke starte prøvede at boote et par gange men det hjalp ikke den frøs i velkomstskærm de gange jeg prøvede.


    Kan det passe cpu'en skal blive så varm (63 grader med vand) når man kun clocker til 3,6? de 3,6 er pga jeg synes det svinger meget godt da jeg bestilte dele hjem, så ville det matche de 1600 mhz ram jeg også bestilte og så var det et moderat oc - troede jeg :-s


    Er der nogen der har nogen ideer til hva der kan være galt? Har jeg bare været uheldig med min cpu (der kan vel være ganske stor forskel på dem i produktionsøjemed)


    alle forslag vil blive modtaget med kyshånd - på en mandlig ikke fruity måde :D

    Hva satan - vidste i at TechArena kopierer og oversætter alt hvad vi/i skriver herinde? hva faen er det for noget fusk. sad og søgte på nettet og faldt over en der mystisk nok havde præcis samme hardware som mig, samme problemer osv. Han hed dog Relish og det er ihvertfald ikk mig. samme screendump osv. check det lige og gi mig en melding hva der foregår lol


    http://forums.techarena.in/ove…-modification/1149825.htm


    det er da skummelt

    Det er en Asus silent knight 2 jeg kører med. Bliver stadig 73 grader. Vil prøve en anden og se om den bedre kan holde den nede i temp. Ville gerne køre 3,6 så jeg kan holde 1600 mhz på rammene osse, men nu må vi se om det lykkes.

    Ahh møg. Tror det er min køler der er noget pis så (asus silent knight 2) føler ikk rigtig den sidder til. Er der en køler i kan anbefale til en quad core? den bliver vel noget varmere med 4 kerner end med 2


    Skal man virkelig ha vand på med 3,6 ghz?

    Aha - jeg kører med en 45 nm Q9650 - den er rimelig varm imo, den varmeste kerne bliver 67 grader på ved cpu stresstest i 1 min. ser dog ikk ud til at stige væsentligt efter det. Den falder til 47 grader når man slutter testen.


    Hvor varm må den blive?