Indlæg af jones111

    Jeg har testet den pågældende opstilling med "NAT->Port forwarding->Default server" på Zyxel routeren og direkte i WAN porten på min D-Link som har et andet IP-interval.


    Det kører rigtigt godt - men har naturligvis en del DNS fejlopslag, men uden betydning for hastigheden.


    Det tæller absolut på plussiden at børnene kommer i seng på den rigtige side af kl 24.00 uden at jeg skal slukke routeren manuelt!!


    Og da det er en midlertidig løsning indtil vi får fibernet op at køre, så er jeg ganske tilfreds :-)


    Mange tak for hjælpen ...


    mvh


    Ole

    Kære Snow og Wintersilence (og andre med gode råd)


    Tak for den store indsats på at forklare hvordan nødden knækkes.


    Jeg tester af senere i dag.


    Som tillæg til hvad jeg tidligere har forklaret, så vil Cybercity ikke hjælpe til.
    Cybercity support påstår også at det med at bridge forbindelsen ikke kan lade sig gøre efter de har "opgraderet" med deres egen firmware. De er enten uvidende om muligheden eller gider bare ikke hjælpe :-)


    Jeg har allerede købt Dlink 655 PPPoE Routeren, med tanke på at fibernet er bestilt (dog først hul igennem sidst på året!)


    En stor tak for hjælpen indtil nu...... Og hold nu op med at skændes :-D


    mange hilsener


    Ole

    Cybercity router skal bare være ATM Modem
    --------------------------------------------------------------------------------


    Jeg har i kraft af stor familie brug for schedulering af internet adgang for børnene.
    Disse funktioner og mange andre findes ikke i CC's medfølgende router.


    Jeg har derfor købt en Dlink655 router, som jeg vil anvende som router/switch/firewall men den har ikke PPPoA protokollen,
    Derfor skal jeg bruge min Cybercity Zyxel 2602HW-D1A Router som et ATM Modem.


    Jeg er kommet så langt via "Internet Fora" at det KAN lade sig gøre, men jeg mangler lidt info...


    Hvordan skal jeg indstille Zyxel Modemmet.
    Jeg gætter på:


    Zyxel LANport forbindes til dlink via Wanport
    Zyxel opsættes til Bridge med RFC 1483 indstilling
    Dlink sættes op til PPPoE med login/password som vanligt
    Dlink sættes til HTCP og Wifi server (og alt det andet lækre!)


    Men problemet er at Zyxel logger ikke på internet
    er der andet som jeg skal gøre for at få den ønskede opsætning, men som jeg ikke har gennemskuet.


    NB!
    Jeg har ingen problemer i at connecte til IP adresse på begge routere, endda via Wifi, så det er ikke kablingen...


    Er der en helt vildt klog ADSL nørd (ment positivt!) der kunne tænke sig at give mig et par gode råd?


    Med venlig hilsen
    :D :D :D :D :D :D