Indlæg af Dyrborg

    At skaffe et ekstra 8800GTS var også det jeg gik efter til at starte med. Problemet er at jeg har 320mb versionen, hvilket ikke rigtig sælges mere af forhandlere, og så skal vi over i noget brugtmarked hvilket jeg ikke er meget for. Men har efterfølgende fundet ud af at hvis jeg skal op og have et større kort end mit 8800GTS så er jeg sgu nok nød til at skaffe en ny strømforsyning uanset hvad. Min nuværende kører nemlig kun med 23a ved 12V, og alle andre anbefaler minimum 26a ved et 9800GT eller lignende. Ser ud til at det uanset hvad kommer til at blive en lidt mere bekostelig affære end først antaget at få styrket min rig :/. Skide irriterende -.-.


    og lige et tillægsspørgsmål.


    Kræver de nævne ATI kort det samme i spec, altså 26a ved 12V som nVidia kortene oder was?


    og kan du uddybe det lidt mere angående overclocking? stock køler siger mig ikke noget lige umiddebart :O

    Som allerede skrevet. Hvis du skal have et surround headset skal du op i højere priser. Bruger selv en af sennheisers surround sound headsets, og det lyder mildt talt fantastisk. 250 kr er generelt meget lidt for et ordentligt headset man kan holde ud af have på mere end en time af gangen.

    Der er flere grunde til at jeg ikke vælger at gå op i nVidias 200 series, og det er mest af alt fordi at de kræver en ret stor strømforsyning, de er ret dyre, og jeg spiller ikke størstedelen er de nyere og mere krævende spil. Som jeg også skrev i mit indlæg var det med henblik på 1 enkelt spil, så vi snakker ikke om en kæmpestor opgradering, og en mindre remake af hele min computer for at kunne klare flere forskellige er de nyere spil.

    Vi nærmer os udgivelsen af det fantastiske nye spil Empire Total War her til marts og demoen er nu ude og vende.


    Da jeg er en Total War entusiast betyder grafikken utrolig meget når jeg spiller spillet, og jeg kunne godt mærke at jeg skulle ned i en low/medium custom setting for at kunne køre spillet uden de store problemer, dog stadig med lidt lav FPS når der var store kampe.


    Jeg kunne godt tænke mig at komme højere op med grafikken og står derfor og skal vælge imellem at køre SLI eller single GFX, da jeg tror at det er der at min computer har sin achilleshæl ifht de nyere spil.


    Har prøvet at læse mig lidt frem og tilbage rundt omkring hvad der er godt og skidt, og en af mine bekymringer er at med SLI skal jeg køre et næsten identisk grafikkort ifht til det jeg har, samtidig med at de fleste ser ud til at påpege at SLI er overkill når man ikke kører med minimum en 24'' skærm. (har kun en 22'' skærm)


    PT står jeg med et Geforce 8800GTS 320mb DDR3 ram PCI-E. Efter en del netsøgninger ser det ud til at dette kort er nået til et punkt hvor det stort set kun sælges i brugt version, eller til forholdsvis høje priser sammenlignet med nyere og bedre grafikkort.


    Jeg overvejer derfor om jeg af rent økonomiske årsager skulle skifte mit 8800 GTS ud med følgende:


    1024MB POV GeF 9800GT DDR3 PCI-E


    eller en noget dyrere løsning:


    2x 512MB GeF 8800GTS DDR3 PCI-E


    Har personligt haft gode erfaringer med 8800GTS modellen, og gefore generelt, så er derfor ikke meget for at skifte til ATI, da de kort jeg havde før jeg skiftede til nVidia, havde det ene eller andet problem.


    Spørgsmålet er om jeg skyder langt over målet, og vælger en overkill løsning med SLI, eller om jeg skal holde mig til at kære med et enkelt grafikkort? Spørgsmålet er også lidt om jeg skal have en større strømforsyning hvis jeg skal køre SLI / have et nyt grafikkort.


    Min computer har ud over det følgende spec hvis det hjælper til vejledningen, eller hvis i mener der er andre steder den burde opgraderes istedet for graffikkortet.:


    580W PSU
    ASUS P5N-E SLI 650i S-775
    Intel Core 2 Duo 2,66 ghz 1333 4MB S-775
    4GB DDR2 PC6400 800Mhz
    Creative Sound Blaster Audigy SE 7.1



    Håber der er nogle derude med et svar :)

    Jeg er begyndt at holde mig til nVidia grafikkort, da jeg desværre har oplevet nogle spil der ikke helt supportere ATI helt 100%. Det har ikke noget at gøre med at grafikkortet er dårligt, men at spiludviklerne ikke kan finde ud af at lave nogle ordentlige patchs der fjerner grafik errors fra spillet. Det er umiddelbart den eneste grund til at jeg umiddelbart ville vælge nVidia over ATI, da de som sagt ligger meget tæt.

    Prøv at gå ned i start og højreklik på denne computer og vælg egenskaber.


    Vælg derefter fanebladet ''hardware'' og vælg enhedshåndtering.


    Hvis der er noget hardware der ikke virker skulle der gerne være et gult udråbstegn ud for det. Hvis den er der så prøv at højreklik og tryk opdater driver, og sig nej til at windows skal opdatere. Derefter prøv at vælge den driver du har downloaded, som værende den fil du vil opdatere fra og se om det hjælper.

    har brug for lidt hjælp.


    Jeg har en bærbar hvor bundkortet er røget sig en tur. Reperationerne af den vil løbe op i mere end prisen på en ny bærbar, og da den i forvejen er ret gammel ser jeg ingen grund til at reparerer den. Men de data der er på harddisken er nogle jeg gerne vil have over på den nye. Har før prøvet at have en stationær der gik ned med samme problem, og dertil skaffede jeg en BlueTinum Harddisk skuffe, hvori jeg blot forbandt harddisken til og på den måde kørte den som en extern mass storage via USB. Har ledt efter noget tilsvarende til min notebook harddisk, da den ikke passer til den harddisk skuffe jeg allerede har, og har ikke været i stand til at finde en. har også prøvet at smide den i en anden bærbar, men Windows er en fantastisk opfindelse som ikke vil starte op hvis den ikke genkender hardwaren i computeren... -.-


    Der er tale om en Hitachi Travelstar 60gb 5400 rpm ATA/IDE model: HTS548060M9AT00


    Er der nogen der kender til et kabel / harddisk skuffe, således at jeg kan køre den via USB så jeg kan redde de data der ligger på den? Eller kender til nogen man kan kontakte som ved hvad jeg skal bruge? Eller som har andre idéer.


    Håber der er noget der kan hjælpe :-)