Indlæg af Slitch

    den løsning jeg brugte fra vistahead.com virker.. men ..


    xp maskinen hopper heletiden af netværket og man bliver nød til at højreklikke "trådløs netværks ikon" og vælge reparere så den får forbindelse til netværket igen.. det er irriterende at den hele tiden hopper af.. hvad kan man gøre for at den holder forbindelsen ?


    netværket er åben og jeg har prøvet WPA WEP og hvad de eller hedder men jeg kunne få dem til at virker så jeg lavede det som et åbent trådløst netværk..


    og hvad kan man gøre for at den holder forbindelsen ?

    så nu fandt jeg nogle flere informationer


    på Vista computer hedder det trådløse netkort:
    Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG
    (driver fra 2007)


    på min Xp computer sider der samme salgs trådløse netkort
    Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG
    (driver fra 2005)


    der er er en masse ad-hoc indstillinger man kan ændre ved men jeg ved ikke hvad de skal stå på!!!


    på min Vista Computer så jeg at det trådløse netkort er indstillet således:


    Alle de grønne tekster, er de valgte indstiller fra producenten.
    Jeg har ikke lavet om på indstillingerne.


    Ad Hoc QoS-tilstand
    WMM deaktiveret
    WMM aktiveret

    Ad hoc standart trådløs tilstand
    0.802.11/b
    1.802.11a


    Ad Hoc-strømstyring
    Deaktiveret
    Maks. strømbesparelse
    Støjfyldt miljø


    Ad-hoc-kanal 80211 a
    36
    40
    44
    48
    Automatisk


    Ad-hoc-kanal 802.11 b/g
    11 (valgfri)


    Beskyttelse i blandet miljø
    CTS-to-self activeret
    RTS/CTS aktiveret


    Effekt for afsendelse
    1. Laveste
    2. Mellem-lav
    3. Mellem
    4. Mellem-høj
    5. Højeste


    Forbedring af ydelse
    Aktiveret
    Deaktiveret


    Roamingaggressivitet
    1. Laveste
    2. Mellem-lav
    3. Mellem
    4. Mellem-høj
    5. Højeste


    Trådløs funktion
    1. 802.11a
    2. 802.11b
    3. 802.11g
    4. 802.11b/g
    5. 802.11a/g
    6. 802.11a/b/g


    her er et billede


    [Blocked Image: https://lh6.googleusercontent.com/-9GvG7aDdifY/TjZbMEHPP8I/AAAAAAAAAaA/1P19k03R3uE/netkort_info_udvidet.jpg]


    jeg regner med at jeg køre min Vista maskine som (host) da den jo er nyere en Xp maskinen :-)


    hvilken indstillinger skal jeg sætte den til, for at få det til at lykkes?


    hilsen Poul

    Hej jeg vil gerne lave en trådløs forbindelse mellem to bærbare computere, så jeg kan dele en fast internet forbindelse, fra den den ene bærbar til den anden bærbar.
    Den ene bærbar køre med Vista og den anden med Xp
    begge bærbare har trådløs netkort.


    hvordan kan man få det til at lade sig gøre?


    hilsen Poul

    hej alle sammen jeg leder efter et program hvor jeg kan lære at skrive breve.. men med
    "ti finger system" hvor man bruger alle 10 fingere og derved skrive mere effektivt.


    jeg har prøvet Torsten Kammeyer program
    som kan downloades på dette link
    http://programmer.downloadcent…orprogrammer/Diverse/1313


    og programmet er fra 1995 og derved kan vista ikke fatte når man trykker på taste "æ" så skriver den bare et helt andet tegn.. spørgsmålene er så


    findes der et maskinskrivning program til Windows Vista som er på dansk og gratis ?


    eller kan jeg tage Torsten Kammeyers program og decompile det og selv rette i koden ?


    hjælp mig.. for jeg brænder virkelig efter at lære ti finger system..
    hilsen poul

    hvad er grub bootloader ? og hvordan bruger man det ?
    version 10.8 hmm jeg ved ikke helt om det vil virke for min apple er jo ikke en intel processor
    for jeg jeg vil virke gerne have den til at virke ordenlig.. jeg kan sagtens tænde den og bruge med 6.06 og fungere fint men jeg vil jo også gerne på nettet med den..

    nu har jeg fået installeret ubuntu 6.06 LTS Dapper version tror jeg den hedder. kan ikke rigtig huske det. men nu virker den fint med linux ubuntu.. vil bare geren have den til at virker med interne evt.. trådløst -WLAN som bygget ind i den airport.. hvordan setter jeg det op....

    hej jeg har en bærbar mac.. den er nogle år gammel


    Powerbook G4 Titanium
    1 GHz (256K L2 1MB L3)
    1 Gb ram
    60 GB ATA66
    ATI Radeon 9000 Mobility with 64MB
    DVI Output
    15.2", TFT, matte (1280x854)
    Mac OS X 10.2.3


    jeg ved at min bærbar ikke kan køre med det nyeste OS X for min com har ikke intel processor !
    så derfor tænkte jeg på at installere Linux på den evt. Ubuntu eller Pandora...


    hvilken linux version virker på min mac ? og hvad kan i anbefale at jeg instalere af linux os som virker på denne typer mac ?


    jeg vil gerne have mulighed for at den virker som en kontor maskine men også til grafiske design og spil og hvilken linux version / typer er bedst til min mac..


    er der nogen jer inde som har haft succes med at installere linux på denne type mac ? og hvilken linux system fik du installeret ?


    håber i kan svare på mine spørgsmål for jeg vil virkelig gerne have linux på min gamle mac maskine.. da jeg ved at linux er mere open source og så køre det beder


    med venlig hilsen poul