Indlæg af tronic

    Det isopropyl alkohol har jeg ikke hørt om, hvor køber man det?


    Er godt klar over at det kan være farligt at rode med det. Sjovt nok er det ikke nævnt at VRM kan blive alt for varme i de 5-6 tests jeg læste af køleren! Det vidner pludselig en del om kvaliteten af anmeldelser fordi de kun tester på GPU- og støj-niveau.


    Jeg nåede at køre lidt med køleren, og den er helt utrolig støjsvag ift. stock blæser, og så køler den dejligt - men nu har jeg læst mig frem til at man skal passe på med at montere selv ellers gode tredjeparts kølere :(


    Kan bare ikke leve med stock-kølerens larm :-|

    Jeg har problemer med at montere heatsinks på voltage regulatorerne på mit HD 4890 (et Club 3D HD 4890 Overclocked Edition).


    I aftes kunne jeg ikke se, at der var en slags film der sidder på de syv små chips, så jeg satte heatsinks på chipsene, men med det resultat til følge at de blev ved med at falde af(!)


    Jeg har lagt to billeder af problemet her:
    http://peecee.dk/upload/view/179792
    http://peecee.dk/upload/view/179791


    På billedet med blitz: du kan se, at der sidder en film på ved at der er forskel i sortniveauet. Der hvor det er helt sort er hvor filmen sidder, resten er free space på chippen. På det uden blitz fremgår det måske tydeligere via en svag refleksion i lyset fra chips'ene :)


    Hvordan fjerner jeg den film? Jeg har forsøgt at vippe det af med en hobbykniv, men der sker intet, det sidder rigtig godt fast, og faktisk tror jeg at det ikke er meningen at det skal af! Det giver naturligvis sig selv, at jeg ikke vil bruge denne køler før jeg har fået filmen af, for der er ingen heatsinks der kan sidde fast, og dermed er der fare for ekstrem overophedning af VRM ;( Det skal lige siges at RAM'ene ikke havde denne film siddende hvorfor heatsinks klæber perfekt her.


    Manualen til køleren omtaler ikke dette, bare at man skal rense overfladen vha. et viskelæder, men det hjælper overhovedet ikke mig idet plastikken bliver ved med at være helt glat. Jeg kan heller ikke finde noget på nettet om dette, men det kan ikke passe at jeg er den eneste der er rendt ind i dette.


    Hjælp!