Indlæg af Determig

    [/quote]du skal jo sætte windows cd'en i og trykke en tast for at den starter op på cd'en, og så installerer xp på ny. Som du beskriver det, prøver du jo at boote på en windows installation som er installeret i en anden pc, og det kan man som regel ikke.....


    Nu skriver du du "jo heller ikke kan komme ind i pcen", hvad mener du med det?


    har du nogen idé om hvilket hardware der sidder i pc'en, da det ville hjælpe meget...[/quote]


    Så er jeg endelig tilbage.
    At jeg ikke kunne komme ind i pc´en betød at den hele tiden frøs eller genstartede.
    Da du skrev ordet hardware gik tænkeren lidt i gang, og jeg tog alt ud af den, som ikke skulle bruges til installationen. Det hjalp ingenting. Installationen var meget langsom, og den kom åbenbart til at mangle en del filer.
    Har så for kort tid siden sat en anden HDD i den, og installationen gik fint og hurtigt.
    At jeg så troede at problemet var løst, var en fejl. Den blev dog væsentlig hurtigere. Installerede Avast 4.8, kan ikke lide 5.0, men den kunne ikke starte op. Fejlsøgning fortalte at den muligvis var corruptet. Den blev afinstalleret og så genstartet, men så ville XP ikke starte da den manglede en fil der hed noget med System 32/Config. Hertil er jeg så kommet nu.
    Jeg vil nu prøve at sætte et andet netkort i, da det ikke blev fjernet inden installationen af XP. Måske......
    Jeg installerer altid Everest 2.20, da den giver en herlig masse informationer. Jeg har checket strømforsyningens spændinger og de så ikke alle så godt ud. 12V viser 11,84v, bør ikke være et problem. 5v viser 4,17v og det er for lidt, men det er vel til diverse drev incl HDD, så ved ikke om det kan være problemet. Desuden viser en 2,5v spænding (viste ikke der var sådan en) et sving mellem ca. 1,8 og 3v men ved ikke hvad denne spænding er til og hvor stabil den skal være.
    Core spændingen svingede også lidt. En anden PSU???
    Forresten kunne jeg jo ikke få cd/dvd drevene incl min eget eksterne drev til at køre, men prøvede så 2 mere inden jeg fandt en der ville køre på pc´en. De virker alle på en anden pc????
    Jeg har siden 2005 lavet og rodet med computere, og har altid fået dem til at køre, men denne her er vist blevet min overmand.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Fjern Harddisken fra listen over ting der kan bootes fra, vælg DVD drevet. Genstart, vent til at XP cd'en booter og beder dig om at trykke på en knap for at starte installationen, efter XP har genstartet fra dens "DOS agtige" installation hop ind i BIOS igen og sæt harddisken til at være eneste bootbare drev og fortsæt installationen.


    Har du prøvet nogenlunde ala. ovenstående? :)


    Tjaa, men nu har jeg i hvert fald. Nu skriver den DISKBOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER, men CDen er selvfølgelig isat. Jeg kan ikke genstarte, men kun bruge panikknappen.
    CD drevet kører ikke, eller kun langsomt. Den går ikke op i hastighed og begynder at boote, så det er vel derfor den skriver DISKBOOT FAILURE?
    Det gælder de 3 forskellige drev jeg har prøvet. Det er som om at cd drevet ikke får besked på at starte ordentlig op.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Sweet_Dane
    Skal lige høre om det et et sata drev der sidder i maskinen?


    XP er som default ikke indeholdene sata-drivere, så enten skal de loades under installation eller patches sammen med installations-cden. NLite kan gøre trickset.


    men det lyder helt som et driver problem.......


    Det er ikke en sata HDD.
    Det har jeg ikke hørt om før. Hvilken driver skulle det i så fald være? jeg kan jo heller ikke komme ind i pcen. Den skriver bare boote fra cd, det gør den så ikke, og går så på siden hvor jeg kan vælge fejlsikret tilstand. Og så om igenX(

    Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Ja det bliver sgu lidt svært så. Har du muligheden for at låne et drev?


    Jeg har prøvet med flere drev, og den vil bare ikke boote selvom jeg har været i bios og fortælle hvad drev den skal boote fra.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Du installerer vel systemet igen på maskinen så at Windows kan finde de rigtige drivere? :)


    Ja, det var planen, men det er det jeg ikke kan, da cd-drevet og andre prøvede drev ikke vil boote.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Sweet_Dane
    bedste bud er at sætte HDD i en anden maskine, og partitionere den derfra, så skulle den gerne skrive en ny.


    Du kan måske få den til at boote ved at hoppe direkte i bootmenu under opstart og så boote på cd/dvd drev med windows installationen på. Har virket for mig på en gammel maskine, men tror ikke det er alle der kan.


    Idéen var ikke så ringe endda. Jeg kunne installere ved at flytte HDD som anvist, uden problemer.
    Men den vil ikke boote når den kommer i den oprindelige maskine, hverken fra HDD eller internt cd-drev. Har også prøvet eksternt drev i tilfælde af at det andet var i stykker. (Har husket at ændre bootindstillingen alt efter hvilket drev jeg forsøgte at boote fra).
    Min mening var nu at installere XP igen, nu HDD var flyttet tilbage, da det er sjældent at XP funker på en anden maskine end den den oprindelig blev installeret på, jeg har i hvert fald aldrig haft held med det. Den går nemlig også over på siden hvor den skriver at XP ikke starter korrekt, og hvor man kan vælge fejlsikret tilstand. Så der er ingen NTLDR problem mere, men er der nogen der ved, hvordan jeg får den til at boote igen, så jeg kan få gang i skidtet.

    Hej.
    Jeg har været ved at prøve at reinstallere Win XP Home, men den skrev at den ikke kunne formatere disken (selvom det så ud som om at formateringen kørte ok, kørte en time og viste 100 %). Jeg kunne herefter kun lukke ned og genstarte, men nu skriver den at NTLDR mangler. (De sat... NTDLR filer). Jeg tror faktisk den har ret denne gang, og at NTDLR filen virkelig mangler, da den ikke vil boote mere. Er HDD færdig, eller kan jeg gøre noget? Jeg mener, at jeg har prøvet alle de muligheder, man normalt prøver at løse dette problem med. Normalt med held, men denne gang må jeg ty til eksperterne.
    På forhånd tak.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Det kan jo være at der er andet galt end dit netkort, men hvis du ikke har gjort det allerede kan du meget passende starte med at deaktivere dit onboard netkort i BIOS, så kan det ikke forvirre installationsprogrammet i hvert fald.


    Det er jo muligt at windows forsøger at kommunikere med netkortet som så fejler, fordi det er i stykker.


    Hvis det stadigvæk fejler, så bør du nok køre noget test af computeren generelt, memtest86+ er godt til at teste ram med og det kan også være en ide at teste harddisken der bliver installeret på med fabrikanten af diskens værktøj.


    :clap: Dagens mand i skysovs. Tusind tak, det var lige det, der skulle til. Efter deaktivering i BIOS, så virkede det. Var ellers ved at gå helt i spagat, da jeg har kørt alle de nævnte test uden fejl. Nu er der der kun et problem med det trådløse netkort. Det vil kun køre 6 Mpbs, men det er nok bare defekt. Computeren har vist et problem med netkort :):goodpost:

    Det har jeg prøvet, og det hjalp desværre ikke.
    On board netkortet er defekt, og erstattet af et PCI netkort, men det burde da ikke være det.
    Har dog prøvet at tage netkortet ud, og kun installere med on board netkortet. Det hjalp heller ikke. Har også prøvet 2 forskellige drev og den "originale" XP cd, altså i stedet for den kopi jeg har brændt af originalen for at skåne den. Andre idéer jeg kan prøve.

    Hej.
    Er ved at installere Win XP Home (lovlig medie og nøgle), men så snart den kommer til at skal installere netværket, går den i stå. Jeg har så flere gange prøvet at afbryde, og så genstarte, så den selv genstarter installationen. Her skal jeg hver gang indtaste nøglen igen, men den stopper altid når der resterer 32 min. der hvor netværket skulle blive installeret. Der bliver kun installeret lidt. Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre?? På forhånd tak.

    Hej.
    Hvad vil det koste at sende den?
    Portoen er fan... altid så dyr, at hverken sælger eller køber kan lave en god handel, så portoen er god at vide. Vejer den over 2 kg. er kun pakkeportoen til 75 kr tilbage.

    Hej med jer.


    Jeg hygger mig lidt med at samle på gamle pc'er, som self. gerne skulle køre uden problemer, men jeg har et problem med at få en IBM Aptiva til at starte. Den kører Windows 95.
    Når den forsøger at starte skriver den STARTER WINDOWS 95 og så ser man Windows start/loaderside i et splitsekund, hvorefter den skriver C:\> og så den blinkende _ , dvs den venter åbentbart på en kommando, som jeg forstår det.
    Er der nogen der er så meget inde i dette gamle styresystem, at de kan fortælle hvilken kommando der skal skrives, eller hvad man ellers skal gøre.