Indlæg af WOLF_OF_DK

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Braindead
    For de uindvigede - Er der nogen der kan forklare det for dummies?
    Det link gav ikke så meget mening og kunne ikke se pointen i det


    kunne desværre kun finde noget på norsk på Wiki


    Folding@Home er et såkalt distributed computing-program. Det bekjemper mange sykdommer som for eksempel Alzheimer, kreft og Parkinson. Stanford University har laget dataprogrammer for tre typer prosessorer så langt; vanlige prosessorer, prosessorer på skjermkort og Cell-prosessoren (finnes i Playstation 3).


    Disse programmene simulerer hvordan proteiner "bretter" (Engelsk: «folds») seg, slik at vi kan forstå sykdommene bedre. Kanskje til og med kurere dem. Man oppgir et navn eller et kallenavn når man installerer klienten. Når prosessoren har regnet ut oppgavene som Stanford har sendt til, sender klienten oppgaven tilbake og kallenavnet ditt får poeng (som oftest 200). Du kan og bli med lag som kjemper mot hverandre. Norges nest mest populære lag er Hardware.no, et lag med brukere av diskusjonsforumet Diskusjon.no og Hardware.no med søstersider. Hardware.no er på 47. plas av 72059 lag totalt.


    Det finnes mange lignende prosjekter, Seti@Home, fightaids@home, Rosetta@home og World Community Grid og D2OL. Det som skiller Folding@Home fra disse prosjektene er at du ikke gjør beregninger for et legemiddelfirma, men for et nøytralt universitet for eksperter. I tillegg er resultatene fritt tiljengelige. Prosjektet ble startet i år 2000, og er dermed en av de eldste distributed computing prosjektene. Det er omlag 200.000 prosessorer som arbeider for prosjektet verden rundt.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon
    Og du skal bruge en moddet inf fil, da driveren ellers kun vil installere hvis man har et 260/280 gfx.
    http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=191674


    Dog er det rimelig bugged til GPUen synes jeg, burde den ikke når den har lavet 1000000/1000000 få et nyt unit? Her fortsætter den bare, og hvis man lukker det display vindue laver den ikke noget, og starter forfra når man åbner det vindue igen..?.


    de units jeg får er på 5000 tror ikke helt dit kører som det skal

    Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Hvordan kører jeres?
    Altså.. Kan man se om det er godt eller skidt?
    'Kan se min kører med noget som hedder 59.88ips.. Hvad ligger en CPU på?




    Der står core is not runing så det kører i hvert fald ikke som det skal

    Quote

    Oprindeligt indlæg af ayu


    Wolf, er det udelukkende grafikkort du folder med, for der er godt nok knald på!


    1 x 8800GTX @ 630MHz
    1 x 8800 GTS G80 @ 620 MHz
    1 x 8600 GT @ 600 @MHz


    køre kun med GPU da det sløver GPU lidt hvis CPU køre samtidigt


    men der kommer måske mere senere :evil:

    Husk nu at køre Folding@home for jeres yndlingside tweak.dk :D


    Hvad er folding@home ? læs her http://folding.stanford.edu/
    Teamnummer: 32157


    Brugernavn: selvfølgelig dit eget :$


    Hvad skal du bruge:


    Du kan bruge flere ting både din CPU eller din PS3 som er meget hurtig til det men allerbedst er grafikkort du kan bruge ATI fra x1900 og op efter eller nvidia fra 8xxx serien og op efter


    Der er virkelig knald på de grafikkort sammenlignet med CPUer


    Programmet kan hentes her http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther


    PS. du skal have de allernyeste drivere for at bruge nvidia grafikkort



    bare spørg her i tråden hvis i har brug for hjælp :9xo


    Happy Folding


    EDIT: her kan i se hvordan jeres og holdets fremskridt er http://kakaostats.com/index.php?col=3&search=tweak.dk


    Helt Enig vi skal beholde kronen det er en af de få beviser vi har tilbage på at vi er et land i stedet er bare en stat i europa


    hvorfor ikke bare bruge plastikkort når man er i udlandet og til de steder der ikke har den er det sgu da deres eget problem så er det dem der ikke os der er bagefter men den også hæve jeg penge eller køber et andet sted ...intet problem


    hvem har nogensinde taget skade ved lidt hovedregning ;)


    og hvis det endelig skulle være nemt skulle hele europa have dollar i stedet for
    men det ville helle ikke være fedt

    prøv at resette den et par gange i træk det gjorde jeg så kom der et billede med at min bios var korrupt og at jeg skulle sætte cden i og vupti så flashede den biosen fra cden og jeg var kørende igen

    Raid 5 er en del hurtigere end en disk hvis du har købt en seperat controller dem der er onboard yder meget dårligt. de kan læse ret hurtigt men er er sløve til at skrive ofte langsomere en en disk


    så hvis man har 1500-2000 kr. til en controller er raid 5 en fin løsning

    Quote

    Oprindeligt indlæg af hot_fifty


    GKX kan strammere timings men kræver mere volt at at rende ligeså hurtig som GMH


    Jeps tilgengæld kan de også tåle flere volt end GMH :D


    har 4 GB crucial value D9GKX der løber 1000MHz 4.4.4.8 @ 2,2V har hverken prøvet højere eller lavere både hvad volt og MHz angår

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Ja, de burde jo OC lige så godt som andre D9GMH (dog kan man også få D9GCT & D9GKX, men chancerne er ikke så store) ram, spørgsmålet er bare hvor meget volt man tør at smide på dem.


    Du skal ikke være bange for at få D9GKX de er MINDST lige så gode som D9GMH

    hvis det ikke virker efter det har tørret er tastatur er ødelagt det kan du være rimelige sikker på du kan bestille et nyt og skifte det eller lade det kører over din forsikring den den sidste løsning er nok den sikreste hvis der skulle komme eventuelle følgeskader da de også vil blive dækket

    Quote

    Oprindeligt indlæg af natch


    Hvordan er det du clocker dem?? De lyder også fine nok, men hvis det har noget mht. at ændre volt at gøre, så kan jeg ikke.. Kan ikke ændre volt på nogen måde i min bios eller nogen andre steder for den sags skyld . Men tror jeg vil bestille dem som SpRox skriver. De crucial der ser nice ud ..


    /natch


    Jo jeg har ændret volt har fatisk aldrig kørt stadardt på dem

    Quote

    Oprindeligt indlæg af nano


    Nej har jeg ikke men alle Dominator 6400C4D over v2.1 er ikke D9 men ProMOS, det er blevet bekræftet flere gange, både af Corsair og på XS.


    Det var sgu højt for non D9 chips troede ikke andre kunne nå så højt men så er grænsen vel også nået