Indlæg af Crow

    Jeg har lige bygget en ny computer:


    Bundkort: Gigabyte GA-AB350-Gaming 3
    CPU: AMD Ryzen 1700
    GPU: AMD FX 480
    Ram: Kingson HyperX Savage DDR4-2666 CL13
    PSU: Corsiar RM550x
    SSD: Intel 600p 256gb
    HDD Samsung 500gb (gammel)


    Men har det problem at der nu intet signal er fra gpu til skærmen.


    Efter første boot, syntes jeg den tog lidt tid om at "forbinde" men fik dog signal, og fik så ellers installeret win10, men efter den bad om at genstarte for tredje gang, drivers og updates, valgte den den at køre i tomgang, hvor der intet signal bliver leveret til skærmen.


    Har testet gpu'en på et andet build, og der virker den fint. Har dog ikke mulighed for at teste de andre dele, da det er en gammel 1.gen i7 med ddr3.
    Det eneste jeg kan spotte er der er 4 LEDs til at indikere om der skulle være en fejl på henholdsvis CPU/VGA/DRAM/BOOT, hvor den skifter til at lyse på CPU->DRAM->VGA og repeat.


    Den eneste test jeg har udført, har været at rokere mine ram blokke rundt, og testet dem enkeltvis, uden noget nyt resultat.


    Er der nogen der har et bud på om det kan løses, eller om jeg skal have fat i dem jeg har købt delene hos?


    på forhånd tak! :)

    Fik løst det tidligere i dag.


    Hentede en ældre ISO af windows 7 professional, unpacked den med winrar for så at fjener filen: ei.cfg der ligger i Source mappen, benyttede så programmet wintoflash for at lave en usb installer og vupti så var der lavet en windows 7 universal installer(starter, home, professional og ultimate) :)

    Hey Tweak.dk


    Jeg står over for at skulle geninstallere Windows 7 på to bærbare computere, begge har ingen DVD drev, og den ene er en netbook, hvor backup partitionen ikke virker (har en Windows 7 starter licens). Den anden bærbar har en Windows 7 Home licens.


    Jeg har også en komplet Windows 7 Home licens til min stationær computer, alle 3 licenser er Dansk.


    Ville høre om nogen ved hvordan jeg kan lave to USB installer til de forskellige versioner(helst uden om torrents)?


    //Crow


    EDIT: Har fået lavet en USB installer til Windows 7 Home, mangler nu kun at finde ud af hvordan jeg laver en windows 7 starter installer da jeg ikke har adgang til nogen installer filer :/


    EDIT2:


    Fik løst problemet med min netbook og windows 7 starter, har lavet en lille "guide" til andre der måske står over for samme situation:


    • Kræver en USB pen med 4gb fri plads.
    • Hent programmerne Winrar og Wintoflash
    • Hent en ISO udgave af Windows 7, hvis du ikke har en komplet udgave af windows 7 på dvd(starter findes kun på 32 bit udgaven).
    • extract iso'en eller overfør indholdet af dvden til en mappe.
    • Slet filen "ei.cfg" som ligger i mappen "sources".
    • brug programmet wintoflash(video guide på deres hjemmeside) til at lave en usb installer, og det var det.


    Benytter du denne USB til at installere windows, ville blive bedt om at vælge hvilken version af windows 7 du ville installere, dette ville ske ske i trinnet før du vælger placering.
    Fandt frem til at alle fulde versioner af windows 7 kan laves om til en universal installer, og for "starter" skal det være en 32 bit version.

    Ja, jeg burde installere catalyst controler eller rivaturner, tager bare en krig at tyde hvad der står, da jeg ikke er vant til at benytte de programmer + alle de artifacts, men efter som flere har bekræftet at det sikkert er grafikkortet, så jeg vælger nok at prøve lykken med at købe et nyt kort, enten et HD4850 eller HD4870.

    hentede HWMonitor, men den ville ikke give temperaturen på andet end bundkortet, cpu'en samt mine harddisks, hvor alle ligger mellem 25-34 grader

    Jeg var på vej til at tage en lille time CoD:MW, da jeg pludselig begyndte at få diverse artifacts i spillet, for så at modtage et gamecrash. I bunden af skærmen (højre side), fik jeg en besked, der referere til at skærmdriverne var blevet midlertidigt deaktiveret.
    Der gik ikke langt tid før at jeg pludselig står over for et skrivebord, der ser sådan her ud:


    http://img235.imageshack.us/img235/6499/dsc00359wi4.jpg


    Prøvede at genstarte computeren, og alt ser forholdsvis fint ud. Prøvede så at starte WoW op, hvilket resultere i dette billede efter små 2-3 min:


    http://img355.imageshack.us/img355/7586/dsc00358fe2.jpg


    Endnu engang så det ud til at skærmdriverne var blevet deaktiveret, så jeg valgte at opdatere dem.
    Men det har ikke hjulpet mig, tværtimod har det gjort det langt værre, da det er blevet permanent fra jeg tænder computeren(dog mere lig billede 1).


    Tror selv at det er grafikkortet der er problemet, men har aldrig stået over for denne situation før. Så det kunne være rart hvis nogen kunne komme med et mere kvalificeret bud på hvad problemet kunne være.


    Min computer:
    Grafikkort: Sapphire Ati x1900XT 512MB kørte med v8.7 til at starte med, og skiftede så til v8.9
    CPU: Intel Core2Duo E6600 (2.4GHz 4MB) på en zalman CNPS 9500 AT
    Ram: Corsair Extreame series 2GB DDR2 (2x1GB) pc6400
    Bundkort: Asus P5B Deluxe
    lydkort: Creative Soundblaster X-Fi XtreamMusic
    Harddisk1: Western Digital Raptor 74GB
    Harddisk2: Samsung SP T166 500GB
    PSU: Corsair HX520 Watt
    OS: Vista ultimate 64bit SP1.


    Den er cirka 2 år gammel, men jeg har aldrig oplevet ustabilitet, samt aldrig overclocket den.