Indlæg af Dres

    Så nu har jeg prøvet med en anden PSU, men hjælper ikke på problemet :S


    Har dog opdaget at min computer viser en warning mens den starter op. Har dog ik set den før, da den kun er der meget kort tid på skærmen. Men den viser:


    Warning: Have Option ROM can not be invoke(Vendor ID:10DEh, Deivce ID:036Eh)
    Warning: Have Option ROM can not be invoke(Vendor ID:197Bh, Deivce ID:2363h)


    Har søgt lidt på google, men har ik fundet svar på problemet. Kan se andre folk har et lignende problem, men de kan heller ikke få svar på det. Så vidt jeg har læst mig til, kan det være noget med min Raid controler på bundkortet, men på den anden side har jeg egentlig ingen anelse.


    Hjælp!!

    Okay.. Det er egentlig sjovt, for sidst jeg var inde og taste ind fik jeg 500W - 510W, men nu når jeg prøver igen, får jeg også over 600 W.


    Jeg må ha lavet en eller anden fejl sidst. Men er der så nogle der kan give en go grund til at jeg godt kan se harddiskene når raid er disable. Der er jo åbentbart strøm nok til dem så?

    Okay, nu har jeg nogle nye informationer at tilføje. Jeg har målt lidt på strømen i computeren, og den er stabil på 12V og 5V som den skal være. Derfor tvivler jeg lidt på strømforsyningens ydelse.


    Det mærkelige jeg har fundet ud af er, at hvis jeg i BIOS, som er fuldt opdateret, sætter mit RAID til disable, så kan jeg pludselig se harddiskene i BIOS efter genstart. Hvis jeg sætter mit raid til enable, så kan jeg så ikke se harddiskene længere. Jeg har prøvet at gøre dette, hvor jeg samtidig har en harddisk siddende i på IDE, og denne kan ses hele tiden, uanset ændringer.


    Det vil jo så sige at der er strøm til sata harddiskene. Men når de køre i raid kan computeren ikke se dem. Hvis jeg skifter over til det gamle grafikkort, så kan den pludselig se dem igen :S


    Håber virkelig der er nogle der ved hva der er galt??


    Hilsen andreas

    Det er ikke længe siden jeg har opdateret min BIOS, men skal ikke kunne sige om der ligger en ny en igen. Men det tjekker jeg i aften når jeg kommer hjem fra arbejde.


    Jeg har fået af vide på et andet forum, at min PSU nok er for lille og jeg skal op i en 750W.


    Jeg er lidt forvirret med de forskellige svar.


    Det skal lige siges, at hvis jeg kobler mine to SATA harddiske fra og sætter en anden harddisk på IDE, så kan jeg godt se harddisken i BIOS.


    Håber på i kan få mig på rette kurs, for er lidt forviret over de forskellige svar jeg har fået på dette forum og et andet.

    Jeg har prøvet den der calculator, og den kommer op omkring 500 W - 510 W.
    Jeg undre mig bare over, at der bag på grafikkortets æske, står at man minimum skal have en 600 W PSU.?


    Jeg har flyttet rundt på kabler og alt det der, og det virker stadig ikke. Hvis jeg sætter det gamle grafikkort i kan den godt finde harddiskene, men lige så snart jeg sætter det nye i, kan maskinen ikke starte op, og jeg kan ikke se harddiskene i BIOS som jeg plejer at kunne.

    Hej folkens.


    Først lidt om min computer:


    CPU: Intel® Core™2 Quad Processor Q9550 (12M Cache, 2.83 GHz,
    1333 MHz FSB)
    Ram: Kingston KHX12800D3K2/4G 4GB DDR3 1600MHz Non-ECC CL9
    (kit of 2 – 2GB)
    Bundkort: ASUS Striker II Extreme Republic of Gamers Series
    PSU: VX550W Corsair
    Harddiske: 2x 250GB Maxtor



    Problemet er at når jeg sætter mit nye Asus EAH4870X2 grafikkort i computeren i stedet for det Nvidia 7800 GTX som jeg havde i før, så kan computeren ikke finde mine harddiske??


    Inde i BIOS kan jeg heller ik se nogle harddiske. Hvad kan problemet være? Er strømforsyningen ikke god nok?


    Håber virkelig i kan hjælpe, da dette grafikkort ikke har været helt billigt.


    Hilsen andreas

    Hey alle herinde på siden..


    Jeg har en computer bestående af:
    CPU: Intel® Core™2 Quad Processor Q9550 (12M Cache, 2.83 GHz,
    1333 MHz FSB)
    Ram: Kingston KHX12800D3K2/4G 4GB DDR3 1600MHz Non-ECC CL9
    (kit of 2 – 2GB)
    Bundkort: ASUS Striker II Extreme Republic of Gamers Series


    Mit spørgsmål går ud på, at jeg ska ha købt et nyt grafikkort.
    Jeg går og kigger lidt på ATI Radeon™ HD 4870 X2. Spørgsmålet er så,om det køre godt på det bundkort jeg har nu
    med NVIDIA nForce 790i Ultra SLI chipset, eller kører det bedre på et bundkort der ikke har NVIDIA chipset??
    Eller har det slet ik noget at sige.


    Håber rigtig meget på nolge svar fra jer derude, da jeg gerne hurtigt vil have nyt grafikkort :D


    Andreas

    Jeg fik prøvet med en anden PSU i dag, og det virkede, håber ikke den har sat mine harddiske ud af spil, men finder jeg ud af når jeg får min nye PSU hjem.


    Mange tak for svarene :D er sku godt der er nogle der har rigtig styr på det :)

    Okay, men kan en psu bare sårn gå ud lidt efter lidt. Troede at hvis der var noget galt var der noget galt med det samme?


    Men prøver at tage over til en af mine venner i morgen og prøve det af.


    Tak for svaret :)

    Hej alle sammen.


    Håber der er nogen der kan hjælpe mig herinde. Jeg har et stort problem, for kan ike starte min computer. På det sidste har den opførst sig mærkeligt. Når jeg slukker computeren kan jeg ikke tænde den igen med det samme, først 10-15 min senere, men nu kan jeg slet ik få lov at tænde den. Jeg har prøvet at koble alt fra motherboardet, så jeg kun har PSU'en, motherboard og ram kørende, men den vil stadig ikke tænde. Mit motherboard er et ASUS P5ND2-SLI Deluxe. Har læst mig til at det kunne have noget at gøre med at min PSU ikke leverer nok wat, men ved jeg den gør. Den kan leverer op til 520 W, og har haft den i over 3 år uden problemer.


    Håber virkelig der er nogen der kan guide mig lidt i dette, muligvis så jeg kan udpege den del i computeren, som der er noget galt med.


    Jeg er helt lost.. På forhånd tak.


    Andreas