Indlæg af Incarnate

    Hey.


    Jeg har få nogle få dage sat min nye comp sammen, som køre med Vista x64 Home Premium.
    Jeg ved ikke helt hvad der er galt, men hvad end den er igang med at afvikle grafik eller lyd, så hakker den i grafikken og det samme gør lyden, eller bliver knasende/forvrænget. Den har pt. de nyeste driver-opdateringer. Selv bios'en er opdateret. Derudover så har den alle vista's opdateringer. Med høre telefonerne på kan jeg høre når den arbejder. Derudover så fryser markøren fast af og til, mange programmer bliver meget ofte non-responsive, eller går helt ned.


    Kan det være en fejl i opsætningen af hardwaren/bios?


    Systemet:


    [Bundkort]: Asus Maximus Extreme
    [Cpu]: Intel Core2 duo E8500 3,16Ghz
    [Cpu køler]: Scythe Ninja2
    [Ram]: 2x2 Corsair DDR 3 DHX XMS3 = 4 Gb DDR3
    [HDD]: (Gammel) Seagate 160GB 7200rpm (den nye 1T som oprindeligt blev brugt er behæftet med fejl)
    [Lydkort]: SupremeFX2
    [Grafikkort]: ATI Radeon HD4870x2 2048mb GDDR5 Dual GPU
    [Kabinet]: Antec P182
    [Strømforsyning]: Thermaltake Toughpower 750Watt Sli/Crossfire compatible.
    [Optisk drev]: SamsungWritemaster
    [Trådløst Netværkskort]: Level-1 WNC0301


    Umiddelbart så burde den kunne køre OS'et uden problemer, i hvert fald udfra dens system specs at dømme. Men dette forekommer ret hyppigt, f.eks. et hvilket som helst klip youtube.com har denne glitch allerede ved det 8'ende sekund, igen ved det 24'ende, igen ved det 32'ende, osv. Men måske det kun er bestemte filformatter den gør det ved? Selv i 3dmark06 gør den det.


    Har læst mig frem til at det måske kunne være en native raid driver i vista som ikke er kompatibel med HDD. Men jeg køre ikke raid. Men kunne det være det alligevel? Og umiddelbart så er det varmeste på bundkortet northbridgen og southbridgen som maksimalt er oppe på 47grader.
    Kan det være strømmangel? Jeg er ved at være blank i forhold til hva det kan være?


    Nogle ideer til hva dette kan skyldes?


    På forhånd tak. :D


    /Incarnate