Indlæg af FnuGk

    Tak cc88 men har selv fået løst problemet med kontrol af exe filer osv.


    det eneste som virker totalt umuligt at finde noget som helt som er hvorfor dælen min ekstern er låst i vista :/ Min bruger er Administrator så det er ikke problemet.


    Tror som i min post med screenshottet i at det er fordi vista stadig mener at den gamle xp maskine (som ikke længere eksistere bogstaveligt talt) er "ejer" men det virker komplet umuligt at lave om på dette :(


    leder stadig efter alt som kunne hjælpe på dette harddisk problem

    ved mig viser hwmonitor 7-10 grader mere end realtemp gør. Har en e8500 altså en 45nm.
    Derfor går jeg ud for at realtemp viser det rigtige.

    lige præcis fragman :) har prøvet at få min fsb så høj som muligt for at kunne få mest muligt ud af mine ram. De kan ikke følge med hvis jeg sænker den til 7.5 men på over 8 så bliver min cpu alt for varm pga højere clock så derfor en multiplier på 8.


    mht til både Scythe Mugen køleren (som jeg selv havde fundet frem til) og XIGMATEK HDT-S1283 så er de begge 2 på de 16cm i længde og tror i virkelig de kan være i et 19cm dybt kabinet? andre måske har dette? eller andre alternativer som har en mere fornuftlig længde der stadig køler på nogenlunde samme niveau?


    spørgsmålet er jo så selvf hvilken en af de to der køler bedst.


    Tror desværre ikke jeg kan få fat i nogen der kan skøre kabinettet op til at have plads til den der siberian tiger (vandkøling) men ellers hvor meget bedre køling for man for de ca 200kr den koster mere end de to kølere beskrevet ovenover?

    Er også totalt nybegynder men har aligevel fået min e8500 op på næsten 3.8 med stock køler dog bliver den lige lidt for varmt så vil gerne ud efter en ny køler. Men altså jeg har brugt den sidste uge på at sætte mig ind i oc verdenen og det har denne guide hjulpet mig en del med. dog har jeg brugt de programmer der er vist i en anden tråd der vidst er blevet sat til sticky her inde.


    held og lykke :)

    Hej alle


    Jeg står her med en stock køler på min e8500 som er clocket til 8x485=3880 på et asus p5q Deluxe bundkort og skal til at have fat i en ny køling da min cpu nu er nået på den forkerte side af 70grader.


    Det er første gang jeg prøver kræfter med overclocking. Jeg vil gerne lige kunne smide den op på over den gode side af 4000mhz uden at min røgalarm går i gang. Men som sagt er jeg kun nybegynder så har ikke brug for det vildeste af det vilde men derfor er der ingen grund til at købe noget bras når man kan smidde en tyver oven i og så få noget ordenligt :)


    Mit problem er bare hvad skal jeg vælge? Jeg vil ikke ud og invitere mange penge i ny køling da jeg lige har haft smidt penge efter cpu, mb og nye ram så...


    mit kabinet er det samme som dette http://168475.shop14.eseller.d…TX_S%F8lv_Sort_3585_.aspx som man kan se er det 19cm bredt så ved ikke helt om det kan klare en køler som fx http://edbpriser.dk/Products/L….asp?ID=222879&Specs=true der er 16cm lang som ellers har læst i denne tråd skulle være god (også til pengene).
    i samme tråd står der nævnt noget om internt vandkøling (siberian tiger) som skulle være ok men tror desværre det lige overstiger hvad jeg kan være med på prismæssigt og så tror jeg nok at vand køling lige virker en smule for *øhm* "nørdet" :P


    Nogen der ved om der er andre alternativer der kunne passe til mig?


    på forhånd tak

    Hvis der var nogen der kunne komme med en løsning ville det være perfect.


    har nu googlet problemet en del men selv om jeg har fundet en del med samme problem så er der ingen der er kommet med en løsning - det er egentlig ikke helt rigtigt. Den løsning jeg har fundet kræver bare at disken ikke er skrive beskyttet! så jeg er lige hvidt.


    Jeg kan lige forklare hvad jeg er kommet frem til.


    Efter som jeg brugte eksternen på xp før så står min nye vista maskine ikke som ejer af disken. Så jeg går ind egenskaber -> sikkerhed -> avanceret -> ejer og trykker rediger. Så vælger jeg min egen bruger og trykker ok. Så skulle den gerne give mig ejer rettigheder MEN bam så får jeg smidt i hovedt at disken er skrive beskyttet.
    Se billedet:


    http://i299.photobucket.com/al…m306/FnuGk/Elendighed.jpg
    [Blocked Image: http://i299.photobucket.com/albums/mm306/FnuGk/Elendighed.jpg]

    Hej alle


    Jeg har lige fået min nye computer op og stå og smidt noget vista ultimate på den.
    Det er første gang jeg prøver vista så skal lige vænne mig til det. Der er en del fede ting i det men der er virkeligt også noget lort i vista fx. Den der pop-up der KONSTANT kommer frem når man åbner en .exe (har kigget på den vista guide der også er her på forummet men det hjalp ikke) Hvordan får man den helt væk?


    men det der nok går mig mest på naverene er at man som bruger åbenbart ikke har administrator rettigheder :S Det er da godt nok ladt :S Hvordan kan jeg give min bruger administrator rettigheder?


    fx min ekstern den kan jeg pludselig ikke bruge mere. Eller jeg kan ikke ligge ting over på den for så siger den bare at den er skrive beskyttet og når jeg prøver at slå skrive beskyttelsen fra siger den at det kræver administrator rettigheder :S

    Så bliver det nok til mushkin for at prøve noget nyt :) Har også lige søgt det på google hvor jeg kun har fundet pæne ord om dem :)


    Tak for hjælpen



    ps. hvis nogen mener noget af overstående er dårligt køb skriv endelig da jeg ikke bestille før den bærbare er tilbage fra TDC fantastiske reperations center :)

    hvad er forskellen på de 2 ram du har linket?
    Den eneste jeg lige kan se ud over 10kr pris forskel er ocz rammene har Søgetids Timinger på 5-5-5-18 mens Mushkin har 5-5-5-12 Så vidt jeg ved skal disse være så lave som muligt? så hvorfor er ozc rammene så 10kr dyre? og hvad gør at du ville vælge mushkin?


    har forresten aldrig hørt om mushkin før

    Okay tror jeg er ved at have styr på hvad jeg køber nu så.


    Det jeg regner med at køber er følgn:


    Bundkort


    CPU


    og så pepper jeg lige op med nogle RAM


    De ram jeg har nu er noget elendigt 2gb kingston value ram hvor den ene block er PC-4300(266Mhz) og den anden block er PC2-5300(333Mhz)


    hvad kan det betale sig at købe disse 3 vare?

    alt med vindue og lys osv er grimt synes jeg :P


    men så længe det ikke er mig der skal have den til at stå så kan folk købe løs af dem alt hvad de kan :) Men hver sin smag jo.

    okay hvor meget mere får jeg så ud af http://edbpriser.dk/Products/L….asp?ID=419243&Specs=true som er 780i frem for det første asus kort der kun er 750i?


    en anden ting jeg kom til at tænke på er kan det virkelig betale sig at jeg i fremtiden køber 1stk 8800gt mere eller skal jeg vælge simpelthen bare at købe et (til den tid) nyere kort? og i så fald så ville gigabyte kortet vel være hvad man ville vælge?


    edit: du alt for hurtig med at give respons :P når jo slet ikke at skrive færdig inden du faktisk har svaret på mine nye spørgsmpl :D

    Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Nej det kan du ikke. Det er et P35 chipset så det kan kun køre med 2 ati kort. Det er dog ikke så godt da det vil køre i 4x modus dvs du får ikke 16x ud på begge pci-e porte. :)


    okay så kortet SKAL altså hedde noget med SLI for at det dur`?


    rettede også lige min post samtidig med du skrev det her indlæg til samme kort bare baseret på p45chipset men det er vel samme problem vdr. SLI ikke?

    Har kigget lidt rundt og så i en anden post at dette kort: http://www.edbpriser.dk/Produc….asp?Bedom=true&ID=380743 blev anbefalet. fandt denne her test af kortet http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1164&pageID=3936
    Virker i mine (uerfarende) øjne som et godt kort. Jeg har antaget at da det har 2xPCI-E 16x så kan det godt køre to 8800GT i SLI. Er det korrekt?


    og hvordan er jeres mening når man sætter dette kort op mod det før anbefalede
    asus kort ?


    EDIT: Fandt lige frem til at det bundkort jeg skrev link på er i en både nyere og billigere udgave nemlig http://edbpriser.dk/Products/L…405&searchArea=&Soegeord=
    Men spørgsmålet er det samme bare med det her andet bundkort istedet for det første jeg foreslog

    Mente bare at det helst skulle være til rimelige priser i forhold til hvor meget jeg får for mine penge.


    sådan et ASUS P5N-D som du linkede til dasjap synes ikke jeg kan finde nogen anmeldesler af det :( Nogen der kan komme med et par ord om det performance og om hvorvidt det er godt/stabilt når jeg gerne vil prøve at leje lidt med noget overclocking for første gang :)