Indlæg af Iluxin

    Hey takker for hjælpen Ebo, Kunne være fedt og få så meget ud af min cpu, da et af de spil, som jeg spiller (Arma 2) er virkelig meget CPU krævende. Jeg tror lige jeg vil sende ham en Pm og se om han har nogle gode råd og sån ;)


    igen mange tak

    Mine specs er følgende:


    Case - Antec Nine Hundred
    Motherboard - Asus Rampage Formula Republic of Gamers
    CPU - 775 CORE2 QUAD Q9450 2.66 GHz FSB1333 2x6MB cache - lige nu på 3.3 GHz
    Ram - 8GB DDR2 PC2-8500 CORSAIR DOMINATOR 1066 MHz
    Strømforsyning - 750W CORSAIR TX SERIES ATX2.2
    Grafikkort - ATI Radeon 5870
    CPU køler - Xigmatek HDT-S1283 Red Scorpion - 120mm PWM


    Hmm tror det var alt

    Takker for henvisningen til det med OC og stress test - Men jeg vil da mene at mine ram skulle være i stand til at følge med. Jeg har 4gb lige pt, har normalt 8, men 4 af dem er ved at blive lavet pga noget ram fejl. Men de ligger på 1333 hz, så det burde vel ikke være et problem. Men ville det være en god ide at få en ramkøler til dem, hvis jeg skal OC mere? og jeg tænkte også på om jeg behøver være nervøs for mit bundkort? eller er det lige meget hvis bare der er en fin temperatur inde i kabinettet. Jeg har nemlig ikke nogen direkte køling på mit chipset, ikke udover det passive køling som sidder på et Asus Rampage Formular, Men det får dog en del køling fra min cpu køler også.

    Jeg har lige arbejdet med at overclock min cpu en smule, en quard 2core 2.66Gz 12mb cache - Jeg har clocket den op til omkring 3.3 Gz, Hvor den køre på omkring 25-30 grader på 100% load fra en stress test. Men jeg tænkte på hvor lang tid er det nødvendigt og teste min CPU for at være sikker på at den køre stabilt og vil i tro at jeg godt kan give den lidt mere juice? ;D eller ville det ikke gøre den store foreskel?


    Oh ja og jeg køler med blæsere - er ikke gået over til vandkøling i nu :P hvis det da er nødvendigt

    Hejsa


    Jeg købte for noget tid siden en ny computer, som jeg selv samlede og det var meningen,
    da jeg købte den at jeg skulle have min cpu overclocket lidt, for at få noget mere ud af den.


    Men jeg er lidt usikker på, hvordan man enligt gør det. Køling er ingen problem, da jeg sørgede for at skaffe mig en cpu køler der var meget effektiv.


    Min CPU er en 775 CORE2 QUAD Q9450 2.66 GHz - mit bundkort er et ASUS RAMPAGE FORMULA REPUBLIC OF GAMERS.


    Er der nogle som kan hjælpe mig, så jeg kan få mere ud af min cpu? :) Går ud fra jeg skal ind og rode i BIOS

    Takker elsker den sidste køler den er awesome :D


    Og takker for de hurtige svar, men nej jeg havde ikke i tankerne at overclock fordi jeg er en spade til det :crazyeyes:

    Er der nogle som har et godt forslag til en CPU køler, det er en
    "Processor - 1 x Intel Core 2 Quad Q9450 / 2.66 GHz ( 1333 MHz ) - LGA775 Socket - L2 12 MB ( 2 x 6MB ) - OEM".
    Har ikke så meget forstand på kølere til CPU'er så ville være fedt hvis der er en som kan give et rigtig godt bud på en som er meget lydløs og stadig yder meget. skader heller ikke med et cool look :dance:


    Ser frem til at høre fra jer :T